Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 12:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Sonata DR30 klikker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
makamakalay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 07 Marts 2018 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en 5 år gammel Sonata DR30+. Den har altid fungeret upåklageligt. Jeg flyttede den sidste uge, og den har egentligt spillet
fint. Men nu er den begyndt at stå og "klikke". Det er samme lyd som når man tænder og slukker, men det kommer mens jeg hører
musik. Uanset om det er radio eller fra pladeafspiller eller andet, så når den klikker ud, så forsvinder musikken. Der er stadig strøm
på. Så går der lidt tid og der kommer lyd igen.

Højtalerstik mv ser ud til at sidde korrekt i. Der sidder ellers en sub, som jeg har prøvet at slukke uden held. Det kan vel ikke være
noget sikring, når den stadig er tændt?
Til top Vis makamakalay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af makamakalay
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 08 Marts 2018 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Uden at skulle sige det med sikkerhed, da jeg ikke har checket, hvordan strømforsyningen er konstrueret, vil jeg tro, at det er netop et par elektrolytter i den (hvis det er en SMPS), der er problemet. Det, at du har rykket den ud af stikkontakten og er flyttet, kan gøre, at et par dårlige lytter har tabt deres kapacitet ved at blive kolde. Nemt at få verificeret.
Pil låget af, og mens den spiller, varmer du forsigtigt lidt rundt i den med en hårtørrer. Ikke for meget, men print og komponenter ta´r ikke skade af 50 grader. Forsvinder fejlen, er det det, der er galt

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
makamakalay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 12 Marts 2018 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Tak for svar.

Har ikke haft den skilt ad, men har lidt mere info. Når jeg tænder den efter den har været slukket længe, så spiller det min. 20 min før problemet opstår. Når den klikker ud, og der ikke kommer lyd ud af højtalerne, så kommer der dog stadig lyd ud af subwoofer.
Til top Vis makamakalay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af makamakalay
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes