Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 16:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Audessy indstillinger? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DanielDPT
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 04 Marts 2018 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg har flere gange rodet rundt i min Denon AVR1912 og har googlet mange gange men er aldrig blevet klogere.

1: Skal man bruge MultiEX XT hvad slal den stå til? Synes at kunne læse at man skal slå Dynamic EQ og Volume fra men er det rigtgt? https://ibb.co/cqtwhn

2: Nogen der kan hjælpe lidt med hvad disse skal stå til? https://ibb.co/k1TJv7

3: Nogen der aner hvad dette er? https://ibb.co/kMg5a7

4: Synes min subwoofer buldre en del den virker ikke så præcis jeg har prøvet at følge forhandlerens guide. Det er godt nok en 12" måske derfor. https://ibb.co/eg0bhn https://ibb.co/ce9Qa7

5: En helt anden ting. Jeg synesa at jeg oplever at når der ses film er talen lidt lav men effekter meget høje kan man gøre andet end at skrue op for center?

Mange mange tak!

/Daniel
Til top Vis DanielDPT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielDPT
 
OleOle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 04 Marts 2018 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hvad siger forhandleren til dine spørgsmål?
Til top Vis OleOle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleOle
 
DanielDPT
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 04 Marts 2018 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej OleOle.

Jeg har faktisk ikke spurgt da jeg har købt den for ca 5 år siden :)
Til top Vis DanielDPT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielDPT
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 04 Marts 2018 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

@DanielDPT

Spring Google over. Du skal - som alle andre - i gang med at læse manualen til produktet du køber. Den beskriver apparatets funktioner. Her er det, jeg bliver i tvivl om hvor dybt du har sat dig ind i grundlæggende viden og basale funktioner, når du i punkt 3 spørger om hvad tonekontroller er og betyder for lyden. Hvor du i det punkt kan vælge ON så signalet tilføres/fratrækkes styrke af lave frekvenser henholdsvis høje frekvenser.

At du kan blive i tvivl om funktionen i punkt 1 og 2 er straks mere undskyldelig. Moderne udtryk, brugt for at gøre apparatet interessant og distanceret fra andre. Læs manualen i området side 78- 82 hvor funktionen og dens virkning er forklaret. Der er lidt rod i sideangivelserne i teksten i forhold til PDF dokumentet. Helt enkelt går det ud på om du ønsker Audessy målingen skal være toneneutral alt efter ønske og de anvendte højttalere. Altså hvordan du ønsker lyden farvet.

Det sidste omkring subwooferen har jeg ikke et bud på. Men jeg vil formode at en korrekt justering via Audessy vil rette på de værste rumproblemer. Placeringsspørgsmål og lignende.

Du er én blandt mange som i dit valg af købssted efterlades i ingenmandsland, hvor du - uden seriøs vejledning - kun får glæde af en brøkdel af de funktioner du har betalt for.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
DanielDPT
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 06 Marts 2018 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Rigtig mange tak for jeres svar. Kaj. jeg synes at have læst i manualen men ikke blevet meget klogere. Jeg har nu lavet en nu rum kalibering og snakket med forhandleren. jeg har sat alle mine højtalere til 80 hz og slået MultiEX audessy til. Der er kommet et helt andet liv i mine bah højtalere og subwoofer. Men kan i hjælpe lidt med hvordan min subwoofer står mest korrekt? Jeg kan godt se at Tone control giver mening i sig selv.

/Daniel og tak
Til top Vis DanielDPT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielDPT
 
olepro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 06 Marts 2018 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

I følge dit billede af subwoofer er den stillet forkert.
Når du bruger Audyssey til at kalibrere med skal du som hovedregel stille din sub frekvens knap på max. (High)
Din er stillet til low ud fra billedet.
Prøv at stille den til High, modsat det dit billede viser, og lav en ny rum kalibrering.
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro
 
olepro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 06 Marts 2018 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Tillæg:

Når Frequency på subwooferen står skruet helt ned på Low begynder den at afskære frekvenser(lyd) over 50 hz.
Når du samtidigt har stillet dine højttalere med en afskæring til 80 hz (nedefter) vil der blive et hul i bas området, mellem 50 og 80 hz.
Det er derfor bedst at lade Audyssey styre subwooferens dele frekvens.
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro
 
DanielDPT
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 06 Marts 2018 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hej olepro.

Ja sorry det glemte jeg at fortælle jeg læste et andet sted at frequency skulle stå på max. Det har jeg gjort før jeg lavede kaliberingen :)

Og nu virker min subwoofer meget bedre :D
Til top Vis DanielDPT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielDPT
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes