Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 08:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Konfigurering af Marantz SR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Uldsok
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2018
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 13 Februar 2018 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har været ude af området længe pga. andre hobbies , men interessen er aldrig forsvundet

Jeg har fået 7.2 lyd fra min Panasonic Blu-ray afspiller vha. 7.1 analog ud til min receiver, som er en ældre Marantz SR12 uden HDMI.

Da jeg også har Apple TV og PS4, vil jeg gerne kunne høre 5.1 fra Netflix, og jeg har derfor anskaffet en Marantz SR7011, som jeg vil bruge som surround processor og så via pre-out, lade min SR12 levere kraften.

Da jeg som nævnt ikke har fulgt med længe, er jeg stødt på flere problemer:

Når jeg streamer fra Apple TV, skal jeg have tændt for receiveren for at få lyd.
Kan man ikke få Tv'et (ældre Philips 9532) til at afspille lyd via de indbyggede højttalere?

Jeg vil gerne have, at når jeg tænder SR7011, så tænder SR12 samtidig. Der er 12 volt trigger out på begge receivere, men ikke in på SR12
Er der nogen mulighed for at det kan lade sig gøre at styre tænd/sluk på SR12?

Der er kommet nye lydformater de senere år og da mine surround back højttalere sidder indbygget i loftet ca. midt mellem fronthøjttalerne og baghøjttalerne, har jeg tænkt på om det kunne være en fordel, at køre 5.2.2 i stedet for 7.2?

Jeg formoder SR12 har bedre lyd end SR7011, men har overvejet om jeg skal lade SR12 trække de 3 forreste højttalere og så lade SR 7011 trække resten.
Har nogen et bud på det?

Jeg har først fået receiveren i dag og da mine kabler til analog ud, er for korte til det nye setup, har jeg desværre ikke kunnet afprøve noget af ovennævnte endnu.
Til top Vis Uldsok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Uldsok
 
Uldsok
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2018
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 15 Februar 2018 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Nye kabler er ankommet og monteret og de fleste problemer er løst, men da receiverne bruger samme fjernbetjeningskode, kommer fronthøjttalere og centerhøjttaler ud af synkron med de øvrige højttalere, når jeg ændrer på lydstyrken, hvilket kræver en lydkalibrering hver gang jeg har ændret på volumenknappen...

Medmindre jeg afblænder fjernbetjeningssensoren på SR12 og lever med at skulle tænde og slukke den manuelt, kan jeg ikke se hvad jeg kan gøre, da der tilsyneladende ikke findes en indstilling på SR12, der kan indstille den til altid at spille med fuld volumen.

Er der nogen der har et bud på hvad man kan gøre her?
Til top Vis Uldsok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Uldsok
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1439
Sendt: 16 Februar 2018 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg sælge min SR12 og investere i en rigtig effektforstærker til at trække fronterne, og så lade din nye receiver trække resten.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
Uldsok
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2018
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 16 Februar 2018 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer faktisk det modsatte, at sende SR7011 retur og gå tilbage til 7.1 analog fra blu-ray og Apple TV uden 5.1.

SR12 er bygget som en tank, 26 kg overvejende kobber og nul plast, byggekvaliteten er lysår foran det man ellers ser i dag inklusive SR7011, jeg nænner simpelthen ikke at skille mig af med den

Hvis jeg kunne finde en blu-ray afspiller med HDMI in (til Apple TV) og 7.1 analog lyd ud kunne det også være en rigtig fin løsning, hvis det ellers kan lade sig gøre?





Til top Vis Uldsok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Uldsok
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes