Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hi-fi messe i århus? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 25 Februar 2018 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Nedgradere fra hus til lejlighed Håber dælme du er heldig med underbo/overbo.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
johndlund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 25 Februar 2018 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Der er en Hi-fi udstilling igen i næste måned. Lørdag den 17. marts er der udstilling i Viborg, hvor årets Supertræf afholdes.
http://www.viborghifi.dk/Viborg%20hifi%20filer/Supertræf/Sup ertræf%202018.htm
Til top Vis johndlund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johndlund
 
Heine Dupont
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 25 Februar 2018 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Er lige hjemkommet fra Århus efter en super god dag, men mange fine indtryk. Burchardt og Dynaudio gjorde det klar bedst i afdelingen for de små
højttalere, mens Raidho og PBN gjorde det samme i den store (dyre) klasse. ProAc leverede dagens positive overraskelse, mens der var store
skuffelser fra bl.a. Audio Note og Harbeth. Troels Gravesens Fusion højttaler skal bare bygges - sådan er det. Til prisen er den fantastisk. Der var
mange mennesker, rigeligt med plads i rummene, mulighed for en god snak og i det hele taget absolut et besøg værd. Håber i den grad det bliver
gentaget næste år. Jeg kommer helt sikkert igen, hvis det er tilfældet.
Til top Vis Heine Dupont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heine Dupont
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 25 Februar 2018 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Så lagde roen sig igen efter et besøg på messen i Århus...... Puha....... Efter at ha´ læst folks lytteindtry indtil nu, dår det mere og mere op for mig, hvor foskelligt, vi alle sammen prioriterer lyd. Skulle mødes med en kammi, som sværger til PA og synes, at det meste HiFi-relaterede er noget "prut". Hmmmm, det skulle vise sig, at vi var mere end enige et langt stykke ad vejen. Jeg startede ud hjemmefra med små 3 timer på eget anlæg for ligesom at ha´ referencen i frisk erindring.

De første møder med diverse rum var stik modsat forventningen..... mørk ulden lyd (uden at udstille nogen) specielt. Kom så ind i DALI´s rum. Kønsløst, uopløst.... tog mindre end 5 minutter, for efterfølgende at lande hos Focal/JM-Lab, en øreåbner af de store. Spørgsmålet dukkede øjeblikkeligt op i hovedet: Hvorfor gør de ikke bare allesammen sådan??? Der var en gulvmodel og en standerhøjtt., der begge gjorde det fantastisk, omend gulvmodellen lige havde en anelse mere luft i sin gengivelse, men imponerede flot af dem begge.

Næste imponator var Gradient med en open baffle bas og noget UFO lignende mellemtone/diskant elemnter. Nogle vil sikkert synes, at det var skulpturelt. Den udmærkede sig ved (trods bas-princippet) at lave lyd i hele rummet uanset, hvor du bevægede dig, og et perspektiv uden yderrammer. Playlistens Yello-nummer var uden sidestykke.

Hos Bülow/Steensen var det første gang, at jeg nogensinde har hørt en JBL højttaler, hvor mellemtone/diskant ikke "skreg" til det uudholdelige. Det var nærmest en usædvanlig positiv oplevelse med en dynamik af en anden verden.... rent, masser af power og helt uden de diskantgener der hos mig altid har været deres store modellers problem.

Til sidst PBN Audio.... En dansker i USA, der har "kylet" et par JBL basser og en mel/diskantdriver i et kabinet af en given størrelse. THUMBS UP.... For helvede da.... Messens bedste lyd i mine ører og beviser igen, at ka´ du skrue et ordentligt delefilter sammen med gode komponenter og indfri´ JBL´s enheders krav til kabinet m.m., kan deres engheder synge himmelsk.

For første gang i 15 år har jeg været til en messe, hvor der var ting at tage med hjem til overvejelse..... Og jeg er supertilfreds her hjemme, men denne gang håtte øjejnbrynene hæves mere end en gang.... Super. Kanon gået af Bülow og kompagni. Hvis ikke den messe bli´r en årlig tilbagevendende begivenhed, er der noget helt galt 



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 25 Februar 2018 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Ret sjovt Hasse, kunne faktisk ikke være mere enig .. dog vil jeg lige medtage Buchardts fantastisk gode lyd fra små kabinetter/penge .. alt i alt en
rigtig god og hyggelig udstilling i relativt gode akustiske omgivelser.
Hvis åbningstiden kunne ændres fra 10 - 18 ville det blive en endnu større succes
Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 25 Februar 2018 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte langt fra det hele. Fandt størst lytteglæde ved Dynaudio SpecialForty og Buchardt. JBL og Mark Levinson synes jeg var en noget sær cocktail. Audiovector havde en noget raspende diskant (ved ikke hvilken model det var). Martin Logans bas lød forkert, hvis ikke man sad i den rigtige lytteposition. Men alt i alt et godt og anbefalelsesværdigt arrangement
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 25 Februar 2018 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kom desværre ikke der ind, alkohol og rock kom i første række. Men jeg var nok også primært interesseret i PBN rummet og det jeg kan læse mig til bekræfter lidt at det var fedt. 
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
Øpsie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 25 Februar 2018 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Var også afsted til en fornøjelig og oplevelsesrig dag. Vi var fem afsted sammen fra Aalborg og var egentlig ret enige omkring indtryk af de forskellige setups. Men slående, hvor forskellige de er i forhold til beskrivelserne her :)

Mit indtryk var, at flere setups havde en diskant/øvre mellemtone, der var ret meget fremme med en tendens til en lidt spids klang og lidt hårdt udtryk, men bestemt ikke alle. Mine favoritter omfattede stenheims små standere og dynaudios consequemce, som begge i mine ører havde noget naturlighed over sig i både klang og gengivelse. En naturlighed, jeg savnede i mange af de andre opstillinger, hvor detaljer i musikken blev fremhævet unaturligt. Men som sagt i mine ører, og jeg skal ikke afvise, jeg er stokdøv :) Lyngdorfs demo var også ret god, men her savnede jeg lige det sidste i naturlighed. Og så var harbeth/pmc også rigtig fine i mine ører med en meget musikalsk klang og dynamik.

Alt i alt en supergod messe på en meget fin lokation med fine forhold og en ret god akustik efter forholdene. Stor ros til arrangementet herfra!
Til top Vis Øpsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øpsie
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 25 Februar 2018 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Vil lige bidrage med at sige at det med en pæn margin er den bedste hifi udstilling jeg har været til.
God kvalitet næsten hele vejen rundt - og generel god akustik i rummene. Super.

Før jeg lige giver mine bud på gode oplevelser - har jeg kun een bøn.
Når der er demoer - så gå et andet sted hen og snakke. Det gælder også forhandlere, der står og snakker højt lige ved siden af
en demo

Jeg hørte ikke det hele - droppede bl.a. hurtigt ud af Buchard, fordi der stod nogle og snakkede hele tiden !!!
Missede også Golden ear - som jeg gerne ville have hørt.
Kom heller ikke til at sidde rigtig i forhold til Martin Logan - såå...

Men min liste der således ud - i nogenlunde rigtig rækkefølge - med det bedste først.

1. Dynaudio Consequense + Moon
Demo af hvordan en fullrange skal balanceres og lyde - med dyb bas og uden forvrængning. Flot flot

2. Raidho + Gamut
Flot flot detaljeret og farverig gengivelse med flot kontrol og dynamik i det område der spilles i.
Men det er stadig en stor 2-vejs (2,5). Der mangler simpelthen en stor bas i bunden til at give den helt rigtige balance.

3. Steinheim + Divialet
Der blev ramt en helt rigtig balance - flot tone, detaljer og perspektiv.
Har tidligere hørt store Steinheim uden at blive imponeret - men her lød lillebror fantastisk

4. Harbeth + Roksan!?
God live stemning - og en varm, men detaljeret lyd.

5. Lyngdorf
Imponerede hvad der kom ud af det forholdsvis billige og lille setup.
Sub og satelitter integrerede super flot med hinanden og rummet. Helt sikkert RoomPerfect fungerer!
Efter at have hørt nogle numre manglede jeg dog en del finesse - og lækre detaljer.
Måske er det klasse D lyden - eller måske skulle Hr. Lyngdorf bruge lidt flere penge på kabler og strøm

6. Focal + Naim
Den lille integrerede "alt i et" Naim + de "store" Focal spillede sku ret rigtigt. Man fik lyst til at vippe med foden - hehe.
Rigtig godt taget det enkle setup og pris i betragtning.

7. Revel + ML
Er sikker på at Revel kunne bringes til at spille rigtig godt på et mere sprælsk og farverigt setup end ML.
På det aktuelle setup kunne man blot høre, at det er rigtig rigtig godt håndværk - med god balance og sammenhæng fra top til
bund. Men hold kæft hvide enheder på en mørk højttaler er grimt

8. QLN + Exposure
Viste hvor enkelt det kan gøres - det lød faktisk mega godt. Burde måske være nummer 4 eller 5.
Utrolig hvad en erfaren konstruktør kan få ud af en simpel 2 vejs (til rimelige penge). Varm, glød og afslappede detaljer!

Det var vist de bedste oplevelser fra min side.

Vi ses næste år !!

Hilsen

Nørd
Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
ning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 534
Sendt: 25 Februar 2018 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hos Buchardt spillede de et dansk nummer med en mandlig sanger..... et rigtigt fedt og medrivende nummer om det det handler
om... musikken...
Nogen der ved hvem det var? Står ikke på playlisten

__________________
mvh Ning
Til top Vis ning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ning
 
johndlund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Winther666 skrev:
Jeg kom desværre ikke der ind, alkohol og rock kom i første række. Men jeg var nok også primært interesseret i PBN rummet og det jeg kan læse mig til bekræfter lidt at det var fedt. 



PBN kan opleves igen i Viborg den 17. marts. (Audiolabs)
Til top Vis johndlund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johndlund
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 26 Februar 2018 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

jeg var deroppe lørdag.

Fede omgivelser. Gode rum. Jeg syntes generelt at lyden var i top i de fleste rum. Ikke som tidligere messer , hvor højtalerne ikke blev repræsenteret
ordentlig.

Jeg var dybt imponeret over den realisme som JBL rummet havde. For mig var det absolut det bedste rum. For mig er åbenhed - realisme - dynamik
og uforvrænget lyd de vigtigste parameter. Membran areal kan bare nogle ting.
Dynaudio var også rigtig godt ( som altid ) membran arealet på de store Confidence kom virkelig til sin ret.
Af de mindre højtaler , var jeg især imponeret over Buchardt rummet. Ingen volumeøs bas , som jeg syntes tit præger små enheder. Men meget livlig
gengivelse. Proac lød også godt.
Men som compressionsdriver afhængig er JBL rummet KLART min favorit .

Messen er den bedste jeg har været til - godt gået!!
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget enig med P.las.
JBL rummet var for mig, messens absolut bedste lyd. En compressionsdrives kan bare noget, og det virker i mine ører.
Buchart og Lyngdorf imponerede også til prisen.

Super messe.
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3700
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Meget blandede indryk vi alle har

Jeg synes bestemt at både JBL og PBN Audio ikke lød ret godt.
Der manglede en neutralitet og sammenhæng i de systemer. Det lød som når jeg slår "live" knappen til i min streamer - og det er ikke
godt i mine ører.

Dynaudio generelt er normalt ikke en af mine favoritter, men har efterhånden hørt de Consequence Ultimate Edition nogle gange, og
synes bestemt de levere god lyd - lidt for dæmpet bas i dette tilfælde (rummets påvirkning, for det plejer at være bedre).

Lyngdorf var meget interessant ud fra en pris/ydelse overvejelse og fleksibiliteten gør også at de fleste kan få plads til systemet.

Harbeth var hyggelige, og ellers var der ikke noget som rigtigt rykkede mig.

Generelt alt for små højttalere uden styr på bassen - det med bassen skyldes desværre ofte lytterummene og manglende DSP


__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Nu er der delte meninger om Dynaudio Consequence, måske med rette og måske ikke Otto forklarede ganske tydeligt at det er en nyere udgave i forhold til den originale der kom i starten af 1982 og fremstillet til omkring 2009, som jeg husker det lige nu, det er en "egoist" højttaler, da man skal sidde rimelig præcist for at få det fulde potentiale fra denne, i mine øjne, fantastiske højttaler, og her på Royal var det kun 1. stole række der blev tildelt "sweetspot" og derfor er der nok flere der har forskellige meninger om dens lydbillede.

Med venlig hilsen
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også der generelt var rigtig god lyd - Langt den bedste lyd jeg har oplevet til en messe. Flere udstillere synes jeg dog spillede for højt!

Lyngdorf var en spændende oplevelse . Efter min mening lidt for meget niveau i området 200 Hz og en anelse for meget niveau i toppen/lidt
grovkornet i det. Men det er der vel mulighed for at justere...

Jeg var mest imponeret over Buchardt. Det er helt vildt hvor god lyd der kommer ud af de højttalere - Også selvom man ikke sidder i sweetspot.
Alting hænger sammen i den højttaler. Nærmest naturstridig (kontant og fyldig) bas!

Rummet med de dipole højttalere havde efter min mening den bedste bas.

Synes det er mega fedt at der var så stor tilslutning både udstillere og deltagere til en messe i Århus!

   



Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
mcshamus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Jeg drog jeg til udstillingen på den ene side med et opladt sind og på den anden et vist mål af skepsis, som nok mestendels beror på det faktum, at jeg er en smule oppe i årene; man bliver lidt blasert med tiden og forventer halvt om halvt, at ude er godt, men hjemme er bedst.

Troels Gravesens højttalere spillede med en naturlig tyngde og livsglæde; den naturlige tyngde har jeg selv i forvejen, men livsglæden fik et nøk opad ved at høre dem. Martin Logan-højttalerene spillede rigtig fint, og det lyder grangiveligt som om, bas og panel nu hænger sammen. Det skyldes formentlig DSP-princippet. Dynaudio var - som sædvanlig i mine øren - ikke noget at skrive hjem om, mens Buchardt-højttalerne, som jeg for første gang stiftede bekendtskab med, var en fornøjelse. De spillede med en selvfølgelighed og en sammenhæng, som er sjælden, synes jeg.

Jeg kunne godt lide højttalerne både fra PBN og fra JBL; åbent og dynamisk gengivelse. De små Gradient Helsinki var meget åbne i både konstruktion og lyd, men også til den skingre side. Jeg fik desværre ikke hørt de meget berømte Revolution fra samme firma. PMC's små transmissionline til en pris, der størrelsen taget i betragtning forekom høj, leverede til over prisen. Fantastisk, så naturlig deres gengivelse er.

Siden, jeg hørte Lyngdorfs Steinway-system har jeg tænkt ved mig selv: Det her er den rigtige vej at gå. Så jeg var naturligvis spændt på at høre budgetudgaven. YG via Alluxity var for bastungt for min smag, mens de små Raidho i Ansuz-rummet sagde spar to! Jeg ved ikke, hvilken model, der var tale om, men sikke en rumgengivelse. Detaljer en masse og dog stadig naturtro og afslappet. Det var nok den lyd, der imponerede mig mest på messen og bestemt noget, jeg kunne leve med. Man opererede så også med dyre kilder og kabler. Et netkabel fra Nordost (Odin 2), der hævdedes at koste op imod kr. 1/4 mio. ligger i hvert fald uden for min rækkevidde.

Det var et strålende arrangement, der fik mig til at føle mig ung - nuvel yngre - igen. Det gav mig blod på tanden, så nu leder jeg så småt efter en ny DAC/streamer. Jeg kommer meget gerne igen også selvom entreen skulle blive dyrere end de aktuelle kr. 75.

PS til arrangørerne! Det var en god ide at hemmeligholde arrangementet, så man kunne komme til.

Til top Vis mcshamus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcshamus
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 27 Februar 2018 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  


Super mcshamus.... Lidt det samme her:
Havde ikke de store forventninger, da de sidste par års messer fik mig til at længes hjem til mit eget inden der var gået 2 timer. Men denne gang var der s´gu noget at lytte på, som kunne få en op af stolen og sige: Nå da for pokker.
Super messe i mine ører, å´ det er æ´ så ringe endda

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Meget blandede indryk vi alle har


Ja, vi hører forskelligt og/eller har forskellige preferencer.

Var der dog ikke, men var Triton højttaleren ikke med?
Omtale af Anzuz og Aavik ses heller ikke?

__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 01 Marts 2018 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt at jeg har kævlet meget om målinger og data, når det gælder hifi.
Men jeg syntes at det er interessant at de eneste seriøse studier i hvordan vi lytter, bekræfter hvorfor netop Buchard er designet, som de er
For langt de fleste - dog ikke alle - er jo ret enige om at det er en glimrende lille højttaler de har skabt.
De kommer snart med en reel gulvmodel - så må vi se om vi får bas nok også
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes