Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Trådløs uden Noise Cancellation? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 26 Januar 2018 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Tænker at udskifte mine HD650 med noget trådløst. Synes dog jeg har svært ved at finde gode kandidater, da alt synes at handle
om noise cancellation, når det kommer til wireless. Jeg har disse præferencer og ønsker:

- Noise cancellation er ligegyldigt, da de kun skal bruges hjemme (åben overfor at de alligevel har det, men har svært ved at
gennemskue, om man bør undgå det, når behovet alligevel ikke er der, og om de ekstra penge som gode ANC-HP'er typisk koster
bare går til ANC, eller de også er fra en højere hylde....f.eks. B&O H4 vs. H9i.

- Skal være over-ear

- Skal ikke være ovendrevent neutrale. Jeg kan godt lide lidt varmere lyd med noget bund.

- Budget: op til ca. 3.000.

Ud fra, hvad jeg har læst, forekommer B&W P7w som et godt bud, men de er desværre udgået.
Til top Vis Celziam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Celziam
 
M1980
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 05 Februar 2018 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Netop sådan nogle hovedtelefoner leder jeg også efter med lys og lygte, hidtil uden held. For mig er det dog helt afgørende at de er
lukkede, idet jeg primært agter at bruge dem på kontoret.

Hvis du er kommet tættere på at finde og udvælge dine drømmehovedtelefoner siden du skrev din besked her, så vil i hvert fald jeg meget
gerne høre nærmere derom.
Til top Vis M1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M1980
 
Draagmad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 160
Sendt: 05 Februar 2018 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Tja ... det er jo svært at rådgive om lyd, men prøv at lytte på et sæt Bose QC35 eller QC35 II. Ja, de har NC, men det kan slås fra. Jeg synes, de har en
ganske udmærket profil med god bund og en ikke alt for aggressiv top - og så sidder de godt på mit hoved. Især de ovale kopper bidrager væsentligt til
komforten. Giv dem et lyt - de fås mange steder.
Til top Vis Draagmad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Draagmad
 
Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 05 Februar 2018 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hej begge

Draagmad, tak for forslagene. Dem er jeg ikke lige stødt på i min søgning, men vil tjekke dem ud.

M1980, jeg er ikke kommet så meget længere. Eftersom B&W P7w ikke kan købes nogen steder længere, er B&O H7 pt. mit bedste
bud. Det er muligt, det bliver dem.

Har dog haft en lidt overraskende oplevelse siden jeg skrev ovenstående; solgte for nylig min DAC/pre-amp og effektforstærker.
Audiolab MDAC DAC/Pre som indtil da drev HD650'erne. Købte så en billig forstærker til 1000 kr på DBA som en midlertidig løsning
- en Cambridge Azur 650A - da jeg afventer en anden, der er i restordre. Og det synes jeg faktisk har givet HD'erne en meget mere
behagelig lyd... . Ikke helt så clean og velopløst, men varmere, rundere, mere fyldig, uden at der går mudder i den overhovedet.
Den havde jeg ikke lige regnet med. God oplevelse. Med det bliver de desværre ikke mere trådløse af, så skal stadig have fundet
nogle nye!
Til top Vis Celziam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Celziam
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 05 Februar 2018 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Hmm rigtigt svært at finde noget hifi der er trådløst, trådsløse hovedtelefoner er jo trodsalt rent lys mæssigt langt under hvad du kan få med kabel. Men
altså H9 er faktisk slet ikke dårlige når man køber dem for hvad de er - og du kan slå NC fra. Men audio technica og sony har også flere okay udgaver
e.g. ATH-DSR7BT. Tror måske også du vil kunne lide ATH lys signatur, som generelt er lidt varm med god opløsning.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 05 Februar 2018 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt Beoplay H4, men ejer et par H5. De kan ihvertfald ikke anbefales, lyder ganske forfærdeligt.

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes