Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2018 | 13:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: App til marantz? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gummimand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg har købt en Marantz sr7010 og har downloaded deres remote control app, og den stinker mega!! Har i kendskab til en app man kan
bruge i sted for. Jeg kan ikke være den eneste her inde der har problemet. ca. 42% giver den 1 stjerne i google play.

Jeg overvejer kraftigt at købe en ny receiver, da jeg kun bruger telefonen til at styre den med.
Til top Vis Gummimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gummimand
 
bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige med på en lytter. Har en Marantz neetværksafspiller hvor appen fungerer overordentligt ringe for mig.
Hvilke problemer har du med receiveren?



__________________
Mvh Bitnissen
Til top Vis bitnissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen
 
Gummimand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Når forstærkeren spiller, og min telefon har slukket for skærmen, når så jeg tænder for skærmen (skal til at aktivere min op låsnings
kode), stopper forstærkeren med at spille, kan jeg herefter ikke få kontakt til forstærkeren, uden at skulle slukke den på selve
forstærkeren.
Det er ikke altid jeg kan tænde finde forstærkeren når den er slukket via appen på telefonen.
Så synes jeg den er langsom
Når jeg høre internet radio, (uden at min telefon har haft slukket skærmen) skal jeg trykke stop på den kanal som den spiller for jeg kan
sætte en ny kanal på.
Til top Vis Gummimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gummimand
 
bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Mit problem er at min afspiller taber forbindelsen til appen, så når jeg
har lavet en playliste og sat den i gang spiller den som regel kun et
par numre, hvorefter den stopper. Derefter er det helt forfra med
enten app eller remote...


__________________
Mvh Bitnissen
Til top Vis bitnissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen
 
Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

bitnissen skrev:
Jeg er lige med på en lytter. Har en Marantz neetværksafspiller hvor appen fungerer overordentligt ringe for mig.Hvilke problemer
har du med receiveren?



Jeg bruger "Neutron" app til Marantz NA8005 det virker super :)
Den koster godt nok lidt, men i forhold til Marantz skod app's, så er den alle pengene værd vist nok 30-40 kr.
Kan både fås til iOS & Android har begge versioner og de køre bare :)
Streamer fra NAS via DLNA til NA8005, Neutron finde NAS og NA8005, det virker også med gapless afspilning ligesom Marantz app.

Andre der kan anbefale gode DLNA streamer apps ?

Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone
 
bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Se det er interessant! Den vil jeg bestemt prøve :) Har også en
NA8005 :)

Dumt spm, skal man købe den to gange hvis den skal på Android og
iPad samtidig?

__________________
Mvh Bitnissen
Til top Vis bitnissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen
 
Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Ja desværre :(
Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone
 
bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 08 Marts 2018 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hej Azeone,

Jeg oplever desværre at Neutron taber forbindelsen til Marantz'en,
Det 'flag' man sætter i appen om at outputte til Marantz nulstilles
midt i afspilningen

Har du oplevet noget lignende? Eller nogen ideer til hvad der kunne
være galt?

Hilsen,
Bitnissen

__________________
Mvh Bitnissen
Til top Vis bitnissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen
 
Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 08 Marts 2018 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hej Batnisseen

Nej jeg har ikke oplevet problemer med den taber forbindelsen under afspilning, hverken på iOS eller Droid.
Men har oplevet det med mange andre app's bla. Synology Audio app som passer til min Synology NAS.

Er det på iOS eller Droid ?
Er det ved ca. samme tidspunkt den mister connect, efter du har startet afspilning, eller er det random det sker ?

Måske det kan være noget power settings indstilling til Neutron App'en på din iOS / Droid dims der skal sættes til fuld adgang og IKKE lukke ned ved
pauseskærm.
Der er en ligende settings i selv Neutron app'en ( Keep process running in background inden i "settings" )


VH
Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone
 
bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 08 Marts 2018 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Tja, det er meget samme opførsel som marantz' egen app, den
spiller et tilsyneladende tilfældigt stykke tid, og så stopper musikken.
Den lille røde knap i appen som angiver at den sender musikken til en
anden enhed (Marantz'en) er så ikke rød længere :(
Det er en android, har ikke prøvet på iOS.

Tænker at problemet måske ligger hos router en :(

__________________
Mvh Bitnissen
Til top Vis bitnissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen
 
Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 09 Marts 2018 kl. 05:40 | IP-adresse registreret  

Ja det kan også være noget router net indstilling.

Hvad står din NA8005 til i netværks indstillinger ?
Står den til fast ip eller DHCP ?

VH
Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone
 
bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 09 Marts 2018 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Jeps, den er på dynamisk ip. Og i forhold til nas'en funger set fint.
Afspilles direkte fra selve na'en kører det bare

__________________
Mvh Bitnissen
Til top Vis bitnissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen
 
bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 09 Marts 2018 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Og ps, jeg er ikke den store haj til opsætning af rotere og den slags...

__________________
Mvh Bitnissen
Til top Vis bitnissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen
 
Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 09 Marts 2018 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Prøv at ændre til fast ip i din NA8005.
Kan være fordi din router giver NA8005 et nyt ip nr. Når routere
n leasetid opnås og nyt ip gives via dhcp = neutron skal søge
efter na8005 og du mister forbindelse.
Jeg bruger selv fast ip på NAS & NA 8005 !
Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone
 
bitnissen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 10 Marts 2018 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Halløj igen. Nu er den sat op med fast ip, og en hurtig test viser at
det har løst problemet. Jeg undrer mig over det, da lease tiden på
DHCP var ret lang.

Anyway, tak for det brugbare input

__________________
Mvh Bitnissen
Til top Vis bitnissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen
 
Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 10 Marts 2018 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Selv tak
Glad for det har hjulpet så du igen kan nyde din NA8005
Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2018 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes