Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 02:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: MIT kabel boks inden i (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 17 December 2017 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Ja, nogen gange virker det lidt fjollet med MIT kablerne, nærmest som om, at der partout bare skal sidde en boks på alle deres kabler.

Men jeg er faktisk ved en enklet lejlighed rendt ind i et par af deres dyrere signalkabler, hvor boksen med omskiftere gjorde det muligt, at tilpasse impedansen mellem appaterne, hvilket giver rigtig god mening!!!

Det er jo netop en af min kæpheste, at impedansen på apparaterne skal matche hinanden korrekt, hvis kablerne skal have mindst indflydelse...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
bassen01
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 17 December 2017 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Drop nu det tekniske - de spiller rigtig godt, boks eller ej...du prioterei teknikken i stedet for at lytte til musikken...
Til top Vis bassen01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bassen01
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 17 December 2017 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Det var da noget underligt noget at skrive? Hvis man har den tekniske indsigt til at forstå et RLC kredsløb, kan man jo også eksperimentere med det, og høre om det giver noget i sit anlæg. Det er da dumt bare at smide penge på reklame gas!

Jeg tror da de fleste der har købt en Simadio Moon cp-8 til 18000$,ville ønske, de havde fået fortalt, at de i virkeligheden købte en Denon avr-2808.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 17 December 2017 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Som mennesker er vi ofte bange for at blive snydt. Og snydt det bliver vi... nogen gange, men vel ikke altid? Selvfølgelig er der nogen der stifter et firma, hvis formål er bedrageri. Men hvor mange mennesker glor sig selv i spejlet om morgenen og tænker. "Skønt! Endnu en dejlig dag, hvor jeg skal tage r.... på folk".?

På mg virker MIT som et seriøst firma
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 17 December 2017 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Ja, nogen gange virker det lidt fjollet med MIT kablerne, nærmest som om, at der partout bare skal sidde en boks på alle deres kabler.

Men jeg er faktisk ved en enklet lejlighed rendt ind i et par af deres dyrere signalkabler, hvor boksen med omskiftere gjorde det muligt, at tilpasse impedansen mellem appaterne, hvilket giver rigtig god mening!!!

Det er jo netop en af min kæpheste, at impedansen på apparaterne skal matche hinanden korrekt, hvis kablerne skal have mindst indflydelse...



Vi er jo nogle spøjse skabninger. F.eks efter at jeg har købt volvo - så ser jeg volvo'er alle steder Og nu ser jeg DSP, som løsningen alle steder

Problemet med disse kabler er i min optik, at man ikke rigtig ved hvad de hjælper på, eller ikke hjælper på - når man står i en situation og mener at ens anlæg mangler et eller andet. Og når så kablerne koster en hel del penge, så bliver det ekstra dyrt gætværk.
Og hvis man endelig ønsker at justere lyden, så virker det lidt voldsomt at satse på kabler, frem for blot at gå direkte i kødet på frekvensresponsen, som er den største og mest indflydelsesrige faktor, når det gælder bedømmelse af lyden alligevel.
Og vi kan godt blive enige om at tingene skal matches korrekt - men jeg gætter på at de fleste satser på at det virker, når stikkene og ledningerne passer - og ikke når al teknikken bagved er i orden - altså den teknik, som de fleste af naturlige årsager har svært ved at måle. Vi kan gøre vores bedste for at komme med kvalificerede gæt, men i mange tilfælde er det også lidt tabubelagt at tale om hvad vi tror vi kan høre og hvad vi mener der skal til for at noget lyder godt eller skidt
Og vi er vist også alle lidt underlagt udseende af ting og sager, som helhed
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 17 December 2017 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

bassen01 skrev:
Drop nu det tekniske - de spiller rigtig godt, boks eller ej...du prioterei teknikken i stedet for at lytte til musikken...


Beklager - men hvis du lukker teknikken ude - så er der ikke meget musik tilbage, ej heller instrumenter og sang
Jeg ved godt det kan blive lidt træls og nørdet nogle gange - men teknikken er nu engang hele årsagen til at vi har noget at spille på til at begynde med
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes