Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 11:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vincent SV-238MK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 26 November 2017 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da lige dele min begejstring med dem der har lyst til at læse med her. Jeg har lige fået en SV-238MK ind af døren. Sikke et kraftværk den er, og den lyder tilmed sk.... godt! . Der er kommet meget mere punch og kontrol på trommesæt især. Min tidligere forstærker var en TAC-V60. Også super lyd, men lidt for få watt til rigtig at imponere når jeg spillede højt. 

Lydmæssigt er den ikke så forskellig fra min tidligere rørforstærker - måske en lille smule mere afrundet i toppen, men det er virkeligt marginalt. Så jeg er glad og der bliver spillet musik på livet løs i det lille hjem.

Eneste anke må være, at den er usandsynlig dyb... 53cm plus kabler. Det sætter sine begrænsninger i forhold til placering.



__________________
Hvis det lyder godt - så ER det godt!
Til top Vis Lobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lobo
 
E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2011
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 294
Sendt: 26 November 2017 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Vincent på forstærker delen her hjemme, og er selv begejstret. Jeg synes at det er spændende at du synes at den spiller lige op med en rørforstærker i den klasse. Specielt med henblik på tråden "giver flere watt bedre lyd?", hvor der var flere rør entusiaster der mente at ren rør var bedst. Jeg synes at kombinationen rør og transistorerne til at levere strømmen er en virkelig god kombination. Men din Vincent skal have en del tilspillings tid før den yder bedst. Jeg vil sige at der gik omkring 100 timer for min pre og effekt spillede helt åbent. Og jeg kan godt nikke genkendene til det med størrelsen. Men i forhold til visse andre produkter, er der en masse elektronik og en kæmpe strømforsyning i forstærkeren.
Til top Vis E30NA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E30NA
 
Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 26 November 2017 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Rør er helt suveræne når det er sat korrekt op - transistorer og øvrige teknologier ligeså. Min rørforstærker var helt sublim på mellem og top, men kom til kort i basområdet på de højttalere som jeg har valgt. Nu har jeg jo pre-out på SV-238 så måske der skal rør på toppen en dag i fremtiden...? Dog vil jeg sige, at der ikke er ret stor forskel på de 2 forstærkeres lydsignatur, men jeg kan mærke en gigantisk forskel i bassen. Det er som nat og dag... Hele kæden skal passe sammen og jeg er tættere på nu end før.
Det betyder sikkert ikke, at jeg er færdig med at eksperimentere Jeg havde selv et indlæg på den omtalte tråd og jeg mener fortsat ikke at flere watt = bedre lyd (generelt set). Jeg kunne nok have “nøjedes” med 80 gode watt i 8 ohm og en strømforsyning der gjorde det muligt at doble op ved hver halvering af impedansen. Men nu faldt jeg over en byttehandel og slog til... det er altså en fed forstærker (og den er spillet til)

__________________
Hvis det lyder godt - så ER det godt!
Til top Vis Lobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lobo
 
torbenan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 27 November 2017 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Tillykke Lobo. Er lidt misundelig, men jeg er nu alligevel glad for min Vincent 237 :-)
Til top Vis torbenan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torbenan
 
Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 28 November 2017 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

@torbenan: Den forstår jeg godt, at du er glad for. Min far har en magen til og den spiller forrygende 👍

__________________
Hvis det lyder godt - så ER det godt!
Til top Vis Lobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lobo
 
Nicolai88
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 28 November 2017 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Tillykke med forstærkeren! Jeg er selv tidligere ejer af en vincent forstærker, som jeg har haft meget glæde af igennem nogle år :-).

Jeg havde selv problemer med dybden og derfor endte jeg med at købe et møbel her:
http://hifimoebler.dk/produkter-priser/ Det kan bestilles på mål, så jeg bestilte et hvor forstærkeren kunne stå.
Til top Vis Nicolai88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai88
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes