Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 21:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streaming? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 06 November 2017 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Hvis man gerne vil have det pænt pakket ind - så kan man blot købe noget fra f.eks. Bryston, som helt åbenlyst og ærligt, benytter Raspberry pi med udvidelseskortene fra hifiberry...
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 07 November 2017 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have en færdig løsning der sparker numse, så er der ingen vej udenom en SOtM sMS-200 eller en Sonore MicroRendu.

Ganske enkelt imponerende lyd for pengene! Du skal så også have en DAC. Men det samme gælder for Raspberry og for Bluesound node (den indbyggede skulle ikke være noget at skrive hjem om).

Jeg ville helt klart prioritere SOtM eller MicroRendu + en mellemklasse DAC - frem for at bruge det hele på en dyr DAC.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Stig78
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Februar 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 07 November 2017 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

redwine skrev:
Det var mange interessante vinkler Men forstået korrekt, du ville bruge Oppoen som dac
alene og ikke streamerfunktionen fra samme?


Ja ville bare bruge Oppoen som DAC.

Rent lydmæssigt er det stadig væk DLNA (RJ45) som er konge i mine øre.
Men har man styr på USB signalet, så ligger det meget meget tæt opad hinanden.
Til top Vis Stig78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig78
 
bassen01
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 07 November 2017 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har Mcintosh DAC og Node 2 med Tidal streaming - det bliver ikke meget bedre på mit anlæg..
Til top Vis bassen01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bassen01
 
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 08 November 2017 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Dalgas skrev:
Hvis du vil have en færdig løsning der sparker numse, så er der ingen vej udenom en SOtM sMS-200 eller en Sonore MicroRendu.

Ganske enkelt imponerende lyd for pengene! Du skal så også have en DAC. Men det samme gælder for Raspberry og for Bluesound node (den
indbyggede skulle ikke være noget at skrive hjem om).

Jeg ville helt klart prioritere SOtM eller MicroRendu + en mellemklasse DAC - frem for at bruge det hele på en dyr DAC.


Er der nogen med erfaring i SOtM versus MicroRendu?
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 08 November 2017 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeg havde både den almindelig udgave af SOtM og Ultraen på besøg. Lånte en MR af en ven. MR og SOtM er tæt på hinanden i lydkvalitet. MR lidt
mere “afrundet” og SOtM lidt mere frisk og åben i det. Nok en smagssag. Valgte SOtM da den er billigere og kan købes her i DK. Ultraen er i en klasse
for sig men 11.000 kr er bare for meget for min pengepung.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Stig78
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Februar 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 08 November 2017 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Vil give Dalgas ret!

Hvis jeg startede fra bunden, ville jeg stadig væk bruge Oppo/Nord effekttrin og SOtM sms-200.

Og hvis penge punge var tømt med overstående - bygge videre på systemet efterhånden med en god PSU og clock på efterhånden.

Styr på strømmen så signalet.
Til top Vis Stig78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig78
 
BMJ73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 09 November 2017 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hej
Overvejer også SOtM, men har svært ved at finde ud af om brugervenligheden er på niveau med fx Bluesound og Sonos. Hvordan er din vurdering?
Hvis du altså har brugt den til fx TIDAL.

Mvh Bjarne

Dalgas skrev:
Jeg havde både den almindelig udgave af SOtM og Ultraen på besøg. Lånte en MR af en ven. MR og SOtM er tæt på hinanden i
lydkvalitet. MR lidt
mere “afrundet” og SOtM lidt mere frisk og åben i det. Nok en smagssag. Valgte SOtM da den er billigere og kan købes her i DK. Ultraen er i en klasse
for sig men 11.000 kr er bare for meget for min pengepung.
Til top Vis BMJ73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BMJ73
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 09 November 2017 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger udelukkende min SOtM til afspilning af flac filer fra min bærbare. Har ikke Tidal eller lignende. Der følger en udemærket vejledning med.
Det tager nok 1/2 time at sætte det op. Herefter fungerer det bare upåklageligt og er meget stabilt. Roon er en super lækker brugerflade.

SOtM skal tildeles en ip-adresse for at fungere og derfor skal den tilsluttes en router. Lydkilden tilsluttes så samme router. Så lyden passerer gennem
routeren. Min bærbare er forbundet trådløst til routeren. SOtM er tilsluttet router med et Ethernet kabel.

Jeg har dog opdaget et lille smart trick. Jeg har brokoblet min trådløse og min kablede forbindelse og tildelt den en fast IP. På den måde bruger jeg
min trådløse forbindelse til routeren til at tildele min kablede forbindelse en ip. Dermed kan jeg forbinde min bærbare direkte til SOtM med
ethernetkablet - og det kan høres
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 09 November 2017 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hvis man kigger på data og har en DAC med USB input, så er det fløjtende ligegyldigt om man vælger, sotM, Sonore eller en Raspberry Pi med et Digi+ eller Justboom add-on kort.
Selvfølgelig er der nogel afspilningsfeatures, som man kan ønske, som så kan betyde at man køber et givent produkt - men lydkvaliteten skulle være fuldstændig den samme under de rette forhold - altså ingen regulære fejldesign.
Der kan være nogle forskelle med forskellige strømforsyninger. Men hvis man har en fornuftig linær strømforsyning, så udviskes forskellen - alle produkterne imellem.
Så mit forslag er såre simpelt - spar tusinde af kroner på det digitale og brug nogle penge på ordenlige højttalere, akustik, godt øl, ordenlige vinterdæk, en blomst til kæresten osv.
Hifi er en hobby og et ønske om dejlig musikreproduktion - det er jeg helt med på. Men jeg vil blot foreslå at vi bruger kræfterne og pengene, der hvor der reelt kan måles en forskel.
Det er ikke noget JEG ved 100% - andet end at de produkter jeg har hørt ellers tester op imod - ikke har kunnet gengive nogen forskel. Her er nogle links til dem der har testet det - som jeg for så vidt, er enige med. Hvis man er uenig - så køb da endelig alt det i ønsker og formår 
http://archimago.blogspot.dk/2016/08/musings-do-audiophile-c omputer-based.html

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/m easurements-of-sonore-microrendu-streamer.577/page-3#post-16 766

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/m easurements-and-review-of-sotm-sms-200-network-player.1846/

http://www.digitalaudioreview.net/2017/08/allos-digione-pull s-five-star-sound-quality-from-the-raspberry-pi/

http://www.digitalaudioreview.net/2017/08/a-better-sounding- raspberry-pi-with-justbooms-digi-hat/

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/h ardware-review-and-measurements-of-sonore-microrendu-v1-4.18 67/#post-48476

Husk på - dette er bare min mening/holdning. Og jeg syntes at trådstarter evt. kunne benytte sig af det, for at spare nogle penge og stadig få en fed og vellydende løsning
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 09 November 2017 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt en Raspberry selv. Jeg var dog med da min ven købte sin MicroRendu og sælger havde prøvet Raspberry. MR var klart bedre - i følge
ham.

Men der udvikles jo på Pi så hvem ved?

Mange har den opfattelse at digital er 0 og 1 og altid lige godt. Det er det bestemt ikke. Digital lyd er MEGET sart og det kan være tidskrævende og
p..... besværligt at få god lyd.

Flere gange har jeg overvejet at sælge skidtet og holde mig til min pladespiller. Det er let at få nogenlunde god lyd ud af den. Men fantastisk bliver det
ikke før man virkelig åbner pungen. Dernæst er der Lydkvaliteten på LPer som af flere grunde kan svinge fra himmel til helvede og brugervenlighed er
en by i Rusland.

Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 09 November 2017 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Men jeg er nu glad for min pladespiller. Den har flere gange fået mig tilbage på ret køl når jeg har pillet for meget i mit digitale setup. Når man hører
sangsemmer på lp rammes jeg altid af den der: “Det er sådan det skal lyde”. Stemmer har bare en naturlig klang på lp og først nu med SOtM er jeg
ved at have noget der matcher på digital-siden. Til gengæld bliver lp hos mig klart overgået på samtlige øvrige parametre, som eks. opløsning,
dynamik, perspektiv, baggrundsstøj, afskillelse af instrumenter m.m.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 10 November 2017 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
Hvis man kigger på data og har en DAC med USB input, så er det fløjtende ligegyldigt om man vælger, sotM, Sonore eller en Raspberry Pi med et Digi+ eller Justboom add-on kort.Selvfølgelig er der nogel afspilningsfeatures, som man kan ønske, som så kan betyde at man køber et givent produkt - men lydkvaliteten skulle være fuldstændig den samme under de rette forhold - altså ingen regulære fejldesign.Der kan være nogle forskelle med forskellige strømforsyninger. Men hvis man har en fornuftig linær strømforsyning, så udviskes forskellen - alle produkterne imellem.Så mit forslag er såre simpelt - spar tusinde af kroner på det digitale og brug nogle penge på ordenlige højttalere, akustik, godt øl, ordenlige vinterdæk, en blomst til kæresten osv.Hifi er en hobby og et ønske om dejlig musikreproduktion - det er jeg helt med på. Men jeg vil blot foreslå at vi bruger kræfterne og pengene, der hvor der reelt kan måles en forskel.Det er ikke noget JEG ved 100% - andet end at de produkter jeg har hørt ellers tester op imod - ikke har kunnet gengive nogen forskel. Her er nogle links til dem der har testet det - som jeg for så vidt, er enige med. Hvis man er uenig - så køb da endelig alt det i ønsker og formår 

http://archimago.blogspot.dk/2016/08/musings-do-audiophile-c omputer-based.html
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/m easurements-of-sonore-microrendu-streamer.577/page-3#post-16 766

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/m easurements-and-review-of-sotm-sms-200-network-player.1846/


http://www.digitalaudioreview.net/2017/08/allos-digione-pull s-five-star-sound-quality-from-the-raspberry-pi/


http://www.digitalaudioreview.net/2017/08/a-better-sounding- raspberry-pi-with-justbooms-digi-hat/

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/h ardware-review-and-measurements-of-sonore-microrendu-v1-4.18
67/#post-48476

Husk på - dette er bare min mening/holdning. Og jeg syntes at trådstarter evt. kunne benytte sig af det, for at spare nogle penge og stadig få en fed og vellydende løsning



Det var nogle spændende links

Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
Stig78
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Februar 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 12 November 2017 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Når jeg har boget den lidt siden mit sidste svar på hvad jeg ville købe hvis jeg startede fra bunden igen.

Jeg har selv haft de bedste lyd oplevelser, når kilde matrialet kommer fra netværket, dvs signalet har været inde over en switch og blevet clocket igen. Så støjen fra computeren er blevet fjernet - so to speak. Men har ekspermenteret med USB signalet, og kommet tæt på. Men dlna lyder stadig væk bedre - problemet er bare at så skulle/skal jeg undvære ROON oplevelsen. Hvilket har gjort at jeg har tweeaket på USB signalet. Og levet med den lidt mindre gode lydkvalitet...

Meeen - Jeg har som sagt afviklet mit stereo setup og købt 5.1 og på sigt 5.1.2 Og jeg er begyndt at kigge efter en 4K afspiller.

Oppo 203 og 205 er blevet ROON endpoints!! Det var jeg ikke klar over da jeg skrev mine første tanker om nyt setup. Jeg ender med at købe en 203 for jeg skal kun bruge den til afspilning af blu-rays. Også kan jeg få ROON gennem netværket, det glæder jeg mig til.

Oppo 205 kan bruges som DAC/preamp, den har analog (RCA+XLR very nice) udgange.

Så redwine prøv lige at nørde lidt omkring Oppo 205, den virker sgu ret cool!
Til top Vis Stig78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig78
 
Ruggård
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2016
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 216
Sendt: 12 November 2017 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke brugerinterface, men vil have noget der er billigt kunne denne/disse være intersante.

https://www.allo.com/sparky/digione-player.html

Jeg skal dog understrege at jeg ikke selv har hørt nogle af disse.

Jeg ved bare, at jeg hørt en masse godt om SOtM produkter.
Til top Vis Ruggård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruggård
 
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 12 November 2017 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Har læst om produktet efter din henvisning. Ser spændende ud og tilsyneladen value for money, men desværre nok lidt for avanceret til mig.
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 12 November 2017 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Stig78 skrev:
Når jeg har boget den lidt siden mit sidste svar på hvad jeg ville købe hvis jeg startede fra bunden igen.

Jeg har selv haft de bedste lyd oplevelser, når kilde matrialet kommer fra netværket, dvs signalet har været inde over en switch og blevet clocket igen. Så støjen fra computeren er blevet fjernet - so to speak. Men har ekspermenteret med USB signalet, og kommet tæt på. Men dlna lyder stadig væk bedre - problemet er bare at så skulle/skal jeg undvære ROON oplevelsen. Hvilket har gjort at jeg har tweeaket på USB signalet. Og levet med den lidt mindre gode lydkvalitet...

Meeen - Jeg har som sagt afviklet mit stereo setup og købt 5.1 og på sigt 5.1.2 Og jeg er begyndt at kigge efter en 4K afspiller.

Oppo 203 og 205 er blevet ROON endpoints!! Det var jeg ikke klar over da jeg skrev mine første tanker om nyt setup. Jeg ender med at købe en 203 for jeg skal kun bruge den til afspilning af blu-rays. Også kan jeg få ROON gennem netværket, det glæder jeg mig til.

Oppo 205 kan bruges som DAC/preamp, den har analog (RCA+XLR very nice) udgange.

Så redwine prøv lige at nørde lidt omkring Oppo 205, den virker sgu ret cool!



Tror nu ikke jeg vil hoppe på en disc player også, har ikke brug for den funktion. Men kan godt se dit point.

Med hensyn til Roon er jeg lidt mere i tvivl, har nu afprøvet det i demo version. Fin bruger flade etc., men hvor er lige den store værdi sammenlignet med f.eks. LMS bortset fra artist info etc?

Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 12 November 2017 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

The Roon music server runs on either a PC or a Mac, but it can manage your music library wherever it’s located on your network: on the computer’s hard drive, on a NAS box, or in folders on multiple networked devices. And you can establish multiple user profiles so that each person in your household can compile their own lists of favorites and have their own unique play history and music recommendations. If mom and dad hate the music the kids are listening to these days, they can ban that music so it never plays on their profiles.

https://www.techhive.com/article/2923915/home-audio/roon-is- must-have-software-for-hardcore-music-fans.html

Jeg bruger også LMS og er fint tilfreds. Måske en dag man skulle prøve. Men så længe jeg ikke ligefrem savner det, så er der så meget andet vigtigt
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Stig78
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Februar 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 13 November 2017 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

redwine skrev:

Stig78 skrev:
Når jeg har boget den lidt siden mit sidste svar på hvad jeg ville købe hvis jeg startede fra bunden igen.

Jeg har selv haft de bedste lyd oplevelser, når kilde matrialet kommer fra netværket, dvs signalet har været inde over en switch og blevet clocket igen. Så støjen fra computeren er blevet fjernet - so to speak. Men har ekspermenteret med USB signalet, og kommet tæt på. Men dlna lyder stadig væk bedre - problemet er bare at så skulle/skal jeg undvære ROON oplevelsen. Hvilket har gjort at jeg har tweeaket på USB signalet. Og levet med den lidt mindre gode lydkvalitet...

Meeen - Jeg har som sagt afviklet mit stereo setup og købt 5.1 og på sigt 5.1.2 Og jeg er begyndt at kigge efter en 4K afspiller.

Oppo 203 og 205 er blevet ROON endpoints!! Det var jeg ikke klar over da jeg skrev mine første tanker om nyt setup. Jeg ender med at købe en 203 for jeg skal kun bruge den til afspilning af blu-rays. Også kan jeg få ROON gennem netværket, det glæder jeg mig til.

Oppo 205 kan bruges som DAC/preamp, den har analog (RCA+XLR very nice) udgange.

Så redwine prøv lige at nørde lidt omkring Oppo 205, den virker sgu ret cool!



Tror nu ikke jeg vil hoppe på en disc player også, har ikke brug for den funktion. Men kan godt se dit point.

Med hensyn til Roon er jeg lidt mere i tvivl, har nu afprøvet det i demo version. Fin bruger flade etc., men hvor er lige den store værdi sammenlignet med f.eks. LMS bortset fra artist info etc?



Det jo lige det - Jeg har også brugt dlna palyers i mange år - Og da jeg så prisen på ROON tænkte jeg også - what ever! Også prøvede jeg ROON gratis, og tænkte pis. Synes interfacet er lækkert, det har jeg manglet siden jeg begyndte at streame.. Men synes også det er mange penge for et program, men kan ikke undvære det mere.
Til top Vis Stig78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig78
 
Audiophile
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 25 December 2017 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Hej Redwine, har svaret dig et andet sted med ROON server, din streamer skal selvfølgelig komme fra Meridian, det er er en overlegen kombi. En MS200 kan bestilles i UK for £300, ellers den lidt dyrere 218 med fuld MQA understøttelse...
Til top Vis Audiophile's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audiophile
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes