Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 01:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: 16 vs 24bit (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
THIS77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 31 August 2017 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer faktisk at bruge et par hundrede på et godt USB kabel i stedet for standard kabel.
psykoakustik? tjo men det bliver da ikke ringere...

så har jeg lyttet til lidt tips her:
har fået mere luft på hver side af højttalerne nu ved omrokering. bla. er de kommet næsten 1 meter længere væk fra hinanden, så der er lige langt i
mellem dem som der er hen til sofaen :D

overvejer også en ok billig earthquake ff-12 subwoofer - se sub's er også en videnskab af få til at spille max :D
Til top Vis THIS77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THIS77
 
olepro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 31 August 2017 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Lad det endelig blive ved overvejelserne med det USB kabel...
At flytte lidt på højttalerne ændrer noget, faktisk en hel del, til forskel fra USB kablet
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 01 September 2017 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hvis der enedelig skulle være noget argument for bare en lille smule dyrere kabler. Så er det kun for at undgå de aller billigste, hvor man nogle få gange kan risikere at selv kvaliteten på stikket, er så dårlig eller kablet så stift at det simpelthen ikke virker eller for grimt se på. Men det er faktisk kun på XLR, RCA osv at jeg har oplevet at det ligefrem var så dårligt at forbindelsen gav problemer - ind til videre. Alle USB kabler jeg har set har været fine. Måske kan der over lange træk og med f.eks USB 3.0 - kræves en lidt bedre skærmning - men ellers, som Olepro er inde på: Fokuser endelig langt mere på din akustik og placering af dine højttalere 
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 01 September 2017 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Ja, akustik er vigtigt og du kommer langt med rigtig placering af højttalere. Jeg kan anbefale Inakustik Premium. De er billiger og i god kvalitet. De
laver impedans tilpassede kabler. Et usb skal have en impedans på 90Ohm. Jwg benytter selv kabler, der er impedans tilpassede, gode stik og god
skærmning. Mine kabler er ikke dyre, men heller ikke helt billige.

Hvad er det for en DAC, du har købt? Og hvad er det for Rotel pre og AMP du spiller på?

Dine højttalere taler, for en til mere end 1000 kr

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
THIS77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 02 September 2017 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Signstek PCM2704 USB mini dac til en 1/3 af prisen. dvs. kun 130 uhyrlige kr.

Mine roteller er:
pre-amp. RC995
poweramps: RB970-BX

jeg har læst meget godt om SUPRA kabler også - det går egentlig helt tilbage til jeg begyndte at gå "mere" op i lyd, ja ganske små 10 år siden - ingen alder.... Der er et supra usb kabel på tilbud til 200kr pt. ja over længere længder en 10m fx. så skal der en USB-forstærker til til printere osv. ved jeg. Er det ikke bare at købe et fornuftigt kabel til et par hundrede så? Jeg har i mangel af subwoofer prøvet at stille revellerne F12 concerta tættet mod bagvæggen...De er med bas reflex porte, men det giver et mere stramt punch.,,de er lettere vinklet også dog ikke upfront direkte på når man sidder i sofaen...

lige endnu en ting...USB dacen er supernem at sætte op i windows, bare PnP, jeg har sat den til DVD.audio i settings og full range speakers..samt endnu ikke aktiveret nogle filtre i driveren, så som room correction, enhanched bassm surround osv.

Mit anlæg er 100%, som i 10000% synkron med tv-lyden - den bruger jeg nogle gange som en center ht.. ved godt det kun er stereo stadig, men det hjælper gevaldigt på små lyde samt tale i film.
Til top Vis THIS77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THIS77
 
THIS77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 02 September 2017 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Der er også inakustik excellence til 250,-
Til top Vis THIS77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THIS77
 
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 02 September 2017 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

"ja over længere længder en 10m fx. så skal der en USB-forstærker til til printere osv. ved jeg."

Det er en forkert antagelse, datagrammet i data pakkerne vil til hver en tid analysere mangler på 0 og 1, og så sende pakken igen når vi snakker om
decideret data. Der er signaltab i digitale kabler og længere digitale kabler har mere tab, hvis signalet så bliver reclocket i en dac eller er så beskedent så
man ikke kan høre forskel er en anden sag.
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512
 
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 02 September 2017 kl. 06:57 | IP-adresse registreret  

datagram ~ checksum
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512
 
THIS77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 02 September 2017 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Carpark Norths debut album fra 2003's sidste nr. nr.10: The Last End.
Så finder man næppe større lydbillede hen mod slutningen, ja the last end :-)
prøv drenge - og piger - at lytte, bare de sidste par minutter hvor det hele går op i en højere endhed.
der er en hulens masse støj, lyde, bipbip og stemmer osv. henover den meget flotte og melodiøse guitar/bas rundgang.

og hvad kan vi så bruge det til?
Til top Vis THIS77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THIS77
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 02 September 2017 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

M.h.t. længde på USB, så er det ikke 10 meter, men 5, før en buffer/forstærker er nødvendig. Her taler jeg af erfaring i mit forhenværende job, hvor jeg servicerede en masse produktionsmaskiner af forskellig art, som fik deres "job" født med USB Selv ved 5 meter (som er max. uden buffer) var der af og til datatab, som resulterede i, at det udførte job havde fejl = ubrugeligt.
Sjovt nok er profesionelle USB kabler skærmede og på max. 4,8 meter, så min absolutte anbefaling ved USB mellem NAS/drev/PC og DAC er, at kablet skal være af en god kvalitet og så kort, som overhovedet muligt for et ægte, tabsfrit resultat.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 03 September 2017 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv brugt kabel på 4,7 meter, fra Aqvox. Det er for dyrt, der er et professionelt USB kabel, med Impedans tilpasning.

Jeg ville vælge Supra, USB kablet, du har ikke mulighed, for at forlænge, audio kablet, på den anden side?

Jeg synes, du spenderer mange penge på kabler, i forhold til hvad du har ofret på din lydkilde, hvis du beslutter dig, for at optimere med kabler, er næste skridt måske, en ny bedre lydkilde.


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
THIS77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 03 September 2017 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Audiolab m dac eller q dac kan være en mulig opgradering,fx. Et supra kabel til 200 er ok til disse ting helt klart økonomisk set. Der bliver ikke skiftet ud i ht, amps eller pc, bluray, pladespiller foreløbigt. WAF har talt.

Evt. Tilføje en sub også, men at gå mest op i musik og så få en sub til at spille ordentlig kræver noget ens passion og tålmodighed, undgå psykoakustik og så nyde musikken og lade musikpolitihatten hænge bagerst i skabet...men det er også det vi er til for. At tweake kan vi alle lide tror jeg, og det at få det bedste ud af det man har, og så tænke tilbage til, at der dengang blev brugt timer på nettet for at finde den næste gode hifidims, hvorfor skifte ud konstant. Taler af erfaring.

0,5 m rigeligt fra min pc til dac. Jeg kunne også i stedet lave ultra korte ht kabler og så køre med længere RCA kabler. Droppe biampe og bridge dem som mono blokke. Jojo

Til top Vis THIS77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THIS77
 
THIS77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 04 September 2017 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

SÅ, brugte jeg lige en times tid i går aftes på at mono bridge.

læs her: det er vildt at sådan en lille sag kan lyde så godt? 

Til top Vis THIS77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THIS77
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes