Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 22:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Manglende jord/stel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HenrikC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2016
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 27 August 2017 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et underligt problem med mit nye Cambridge anlæg. Hver gang der blev tændt for en stikkontakt eller køleskabet tændte, kom der et afbrud i lyden i højttalerne. Det var kun mellem forstærker og cd afspiller - begge nyindkøbte.

Det var ved at drive mig til vanvid og jeg søgte på nettet og brugte timer på at vende alt så det sad i fase på venstre stikben. Det hjalp ingenting. Så overvejede jeg at trække en jordledning rundt til alle stikkontakter og udskifte dem, men jeg synes også det var lige i overkanten.

Jeg skrev til Cambridge og fik svar om at det var jordledningen der manglede i installationen - men det er ikke lovkrav herhjemme og der var ingen problemer med det gamle anlæg. Det var godt nok 30 år gammelt, men det kunne ikke passe at nye anlæg skulle have jord for at kunne spille.

13 dage efter jeg havde købt det gav jeg op og gik ned i butikken og forklarede mine udfordringer og spurgte til at levere det tilbage og så købe noget NAD i stedet for. Det var de selvfølgelig kede af at høre og foreslog at jeg gik hjem og forbandt en helt almindelig ledning fra en skrue på bagsiden af kabinettet på forstærkeren til en skrue på bagsiden af kabinettet på cd afspilleren. Jeg var lettere modvillig, for nu havde jeg tabt alt for det møganlæg, men jeg havde jo købt det og det skulle kunne spille ordentligt. Så jeg kørte hjem og forbandt ledningen og voila - problemet var løst Det tog lidt tid inden jeg helt overgav mig, men nu spiller det faktisk helt fornuftigt. Der er kommet mere styr på lydbilledet og det lyder ikke abstrakt mere. Faktisk lyder det rigtigt godt nu
Til top Vis HenrikC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikC
 
Nicolai88
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 27 August 2017 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Fedt at du fik det til at spille, jeg kan godt forstå at du blev frustreret. Jeg har
selv haft jordforbindelse på min gamle forstærker og jeg kunne ikke høre
nogen forskel. Min nye forstærker er dog en del bedre, så det kunne være
værd at prøve af, nu hvor det bare er en stikprop der skal skiftes ud :-).
Til top Vis Nicolai88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai88
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes