Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 10:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forsikring af anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Georg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 22 August 2017 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har haft en kortslutning i min BAT slutforstærker, det er dækket af min indbo forsikring.
Forstærkeren havde en nypris på 108.000kr. jeg blev tilbudt en erstatning på 6000kr. Efter div. brevvækslinger blev den forhøjet til 9.500kr. Er der nogen der ved hvordan man sikrer sig så man får dækket en realistisk genanskaffelses pris?
Vh Georg
Til top Vis Georg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Georg
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 22 August 2017 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Hvis den er dækket af indbo forsikringen, så skal forsikringen enten betale reperationen eller sikre, at du kan købe et lign. produkt. De er så i deres gode ret til, at trække selvrisiko og evt. tab af det ejedes værdi fra.

At du er forsikret betyder ikke, at du kan forlange en ny forstærker, men at du kan få erstattet din forstærker med en i lign. stand og alder. Findes dette ikke, så skal de selvfølgelig sikre, at du kan købe et nyt produkt af samme type.

Men hvor gammel er forstærkeren?

Og så kan du selvfølgelig altid indbringe sagen til forsikringsankenævnet. Dog skal du være opmærksom på, at visse indboforsikringer IKKE dækker særlige værdigenstande. Men det skal være specificeret i dine forsikringsbetingelser. 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 22 August 2017 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Jeg fik at vide af mit forsikringsselskab at Indbo ikke dækker elektronikskade, det skal der en separat elektronikforsikring til. Hvis man så har dyrere Hi-fi, som du, skal man have separat forsikringer på de enkelte dele, specielt når det er brugt/ældre men stadig dyrt.  Jeg mener at det hedder en "Max Levig" forsikring.
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 22 August 2017 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Men det skal være nævnt/specificeret i forsikringsbetingelserne. Forsikringsselskabet kan ikke ved anmeldelse af en en skade påberåbe sig krav om særlig forsikring, hvis dette ikke er blevet oplyst ved forsikringens påbegyndelse/start.

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 22 August 2017 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hvor er du forsikret, og hvor gammel er din forstærker?

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 426
Sendt: 23 August 2017 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

En forsikring dækker aldrig , du har selvrisiko og der bliver typisk fraskrevet ca 20% pr år fra købsdagen , er den mere end 5 år gammel , skal du være heldig at få noget .Uanset nypris , forsikringen er total ligeglad om det er en rørforstærker til 100 kilo , du skal have erstattet en forstærker, der kan give lyd og det kan du sagtens få for 6000 kr.

Too bad , sådan er livet. Det samme hvis du har en fed bil og du har lakeret den i en rigtig dyr lakering og du smadre bilen , ja så må du selv betale for den dyre lak , hvis den skal lakeres igen , i samme farve.
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 23 August 2017 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Beklager, der har du desværre fået noget helt galt at vide.

Forsikringen skal stille dig efter skade, ligedan som du stod inden. Så hvis man får stjålet en forstærker man kan dokumentere har en d.d. anskaffelsespris, samme alder og stand, så er det det de skal dække.

Det hele selvfølgelig betinget af at man er dækket op til det ens genstande har af værdi.

Jeg har feks. købt ekstra dækning til mit grej således de dækker genstande op til 50.000 kr stykket. Mener jeg giver 550 kr ekstra for det om året.

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
mcshamus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 23 August 2017 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

På det foreliggende grundlag er jeg enig med Mikkel og Morell.

Jeg har svært ved at forestille mig, at man kan genanskaffe en forstærker med en nypris på 108kk for 9,5kk.

Ring til en begyndelse til Forsikring & Pension på 4191 9191, bed om at blive stillet om til Forsikringsoplysningen og forelæg problemstillingen for en af medarbejderne dér. De er godt nok lønnet af forsikringsselskaberne, men man får desuagtet, synes jeg, en ordentlig behandling. 
Til top Vis mcshamus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcshamus
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 426
Sendt: 23 August 2017 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Morell skrev:
Beklager, der har du desværre fået noget helt galt at vide.

Forsikringen skal stille dig efter skade, ligedan som du stod inden. Så hvis man får stjålet en forstærker man kan dokumentere har en d.d. anskaffelsespris, samme alder og stand, så er det det de skal dække.

Det hele selvfølgelig betinget af at man er dækket op til det ens genstande har af værdi.

Jeg har feks. købt ekstra dækning til mit grej således de dækker genstande op til 50.000 kr stykket. Mener jeg giver 550 kr ekstra for det om året.


Ja men nu har han jo kun en indboforsikring og ikke en ekstra forsikring , det er der problemet ligger .Til en alm. indboforsikring der er taksterne noget anderledes skruet sammen . Helt klart hvis han havde lavet en forsikring på et dyrt anlæg , ville det jo nok se lide anderledes ud.
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 426
Sendt: 23 August 2017 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

mcshamus skrev:
På det foreliggende grundlag er jeg enig med Mikkel og Morell.Jeg har svært ved at forestille mig, at man kan genanskaffe en forstærker med en nypris på 108kk for 9,5kk.Ring til en begyndelse til Forsikring & Pension på 4191 9191, bed om at blive stillet om til Forsikringsoplysningen og forelæg problemstillingen for en af medarbejderne dér. De er godt nok lønnet af forsikringsselskaberne, men man får desuagtet, synes jeg, en ordentlig behandling. 


Selskaberne kigger slet ikke på nyprisen , hvis det er over 5 år gammelt , du skal bare have en ny forstærker der kan give lyd. Så er de komplet ligeglade om den koster 100 kilo , og slet ikke med en alm. indboforsikring.

Manden har jo ikke en eletronik forsikring.
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 23 August 2017 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt har mange forsikringsselskaber en elskade-dækning inkluderet i indbo-forsikringen.
Dog skal man der hvor jeg er forsikret, GF, tegne et tillæg til særligt indbo, men alligevel vil de ikke dække hifigrej som er over 10 år gammelt. Uanset prisen på dette.
Jeg vil dog tro at det kan lade sig gøre at få det forsikret, men jeg tør ikke tænke på prisen for sådan en præmie :-)
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Georg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 23 August 2017 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Tak for svare, dejligt at vi er der for hinanden når der er brug for det.
Jeg har fået et imødekommende brev fra klage afd i Vardia forsikring. De skriver, at de vil betale det fulde beløb for en reparation.
Også, at de fejlagtigt har vurderet forstærkeren efter samme regler som andet elektronik, f. Eks tv, telefoner og pc'er somhurtigt mister værdi, os, at
det er en fejl, jeg vil være dækket "mere" efter grundreglen, at jeg, rent økonomisk, skal være stillet som om skaden ikke var sket.
MEN, MEN, det er ikke tydeligt (troværdigt) for mig at det vil ske- og specielt ikke uden svære forhandlinger.
HVILKET FORSIKRINGSSELSKAB DÆKKER EN EVT. SKADE SÅ JEG REELT FÅ GENKØBSPRISEN FOR TILSVARENDE ANLÆG?

Vh Georg
Til top Vis Georg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Georg
 
jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 410
Sendt: 23 August 2017 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Det gør de fleste forsikringsselskaber sikkert, men det kræver at du kontakter dem og beskriver dit ønske, da du nok har brug for en skræddersyet kontrakt. For det andet vil de fleste også være p***e besværlige at få penge ud af, hvis uheldet er ude.

Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff
 
Georg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 23 August 2017 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Vardia forsikring tilbyder det ikke og ham jeg talte med kendte ikke til hvor jeg kan købe sådan en forsikring.
Da jeg gerne vil undgå at skulle starte forfra med at financiere anlæg og kabler er forsikrings tanken "at være økonomisk stillet som om skaden ikke
var sket" det jeg har brug for.
Men det har du vel også😇😇😇.
Derfor spørgsmålet, kender du et forsikringsselskab der tilbyder den forsikring?
Vh Georg
Til top Vis Georg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Georg
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 426
Sendt: 23 August 2017 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg ikke at der er nogen selskaber der gør , hvor gammel er din forstærker , det er det du skal tænke på . Og det er det selskabet kigger på , tror ikke du kan forsikre et gammelt anlæg , men kun ved ny køb.
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 426
Sendt: 23 August 2017 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

nogle selskaber har en karens ordning på gamle ting , hvor en ny tegnet forsikring først gælder 3 md senere .
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 25 August 2017 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  


I relation til trådstarters problem, undrer det mig, at man ikke i første omgang tænker "reparation" fremfor total erstatning for apparatet. Hvor meget kan en kortslutning ødelægge? Hvis det eksempelvis er sket ved tilslutning af højtalere, vil sikringerne vel minimere skaderne? I betragtning af at man næppe får genkøbsprisen udbetalt, må det i langt de fleste tilfælde kunne betale sig med selv en dyr reparation på en forstærker i den prisgruppe.



Skal man egentlig kontakte forsikringsselskabet inden man evt. sender et apparat til reparation?

Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 25 August 2017 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

kevin123 skrev:
Det tror jeg ikke at der er nogen selskaber der gør , hvor gammel er din forstærker , det er det du skal tænke på . Og det er det selskabet kigger på , tror ikke du kan forsikre et gammelt anlæg , men kun ved ny køb.
I følge Tryg kan man. Men det kræver en special forsikring, benævnt "max levig". Jeg tror at mange forsikringsselskaber tilbyder noget der svarer til det. Jeg har lidt på fornemmeren at det også er sådan nogle forsikringer folk der har sjældne veteranbiler og den slags bruger. De fleste kan vel godt regne ud at en Audio Note Ongaku, for eksempel, stadig har en hvis værdi selv efter 20 år.
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
soren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 25 August 2017 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Justin Case skrev:

I relation til trådstarters problem, undrer det mig, at man ikke i første omgang tænker "reparation" fremfor total erstatning for apparatet. Hvor meget kan en kortslutning ødelægge?


Jeg føler dybt med trådstarter. Det er nu engang en sur oplevelse.

Der er ikke nævnt noget om, hvor stor skaden på forstærkeren er. Er den blevet undersøgt nærmere?
Hvis der ikke har været decideret ild i den, burde det ikke være urealistisk at få repareret dyret. Alt efter hvor meget, der skal skiftes, kan det være, at nye stumper/print kan skaffes fra BAT, eller blot fra en elektronik-pusher. Hvis trafoer er røget, kan det blive lidt mere besværligt, med mindre de er lagervare, -rør burde kunne skaffes, uanset hvor eksotiske de måtte være.



__________________
Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
Meget af det du tror, du kan høre, er noget, du bilder dig ind. Lad bare være; det er rigtigt!
Til top Vis soren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soren
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 25 August 2017 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke din forsikring og max
men det er ikke ualmindeligt indboforsikringen har et loft på f.eks 20% for elektronisk udstyr, da en hvis størrelse af max er afsat til møbler,
tøj oa.
Det betyder, er dit indbos max-forsikringsbeløb på 600000kr,
kan du max få udbetalt 120000kr for al din elektronik tilsammen, hvilket igen betyder et endnu mindre beløb for kun amp.

Har man dyrt dtereo stående, må det forsikres særskilt.

(procentsatserne, jeg skriver, er opdigtet, da jeg ikke kender din forsikring)
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes