Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 21:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Brækket "klips" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 10 August 2017 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Da jeg skulle skifte pick-up her for lidt siden brækkede en af ledningerne af ( den grønne). Jeg var lige så forsigtig som jeg plejer med den slags. Den lader til at være brækket i lodningen så jeg tænkte  på om man måske kunne få det dækket af garantien? Det er andet pick-up skift og pladespilleren er under et år gammel og ikke helt billig. Har folk nogle erfaringer med dette?
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 10 August 2017 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Den, der bedst kan svare på det, er forhandleren, hvor du har købt pladespilleren. Da du ikke fortæller noget om, hvad garantien går ud på, har vi jo
heller ikke mulighed for at hjælpe med eventuelle erfaringer.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4544
Sendt: 10 August 2017 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Når man skifter pickup bør man altid benytte en lille pincet til "klipsene", da man ellers risikerer, at rykke for hårdt i dem, med knækkede ledninger til følge...

Det gode er, at de kan loddes sammen igen, men her skal den nok en tur forbi en forhandler.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 10 August 2017 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Der var selvfølgelig pincet involveret. Jeg har gjort det en del gange før og det er første gang det er sket.
Spørgsmålet gik nu også mere på om, siden det nu er sket i lodningen i stedet for en overrevet ledning at man måske kunne ordne det på garantien ( en ganske almindelig en).
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4544
Sendt: 10 August 2017 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

OK, så kunne det godt lyde som en fabrikationsfejl... det skal selvfølgelig en tur til forhandleren, så de kan vurdere det, og evt. udbedre fejlen. Du kan benytte din reklamationsret i 24 måneder, efter produktet er købt.

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 10 August 2017 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Det var også lidt det jeg tænkte, Nå jeg har i hvert fald sendt en mail med et billede af skaden, så får vi se.
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 10 August 2017 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Bemærk, at der er forskel på garanti og reklamationsret (sidstnævnte har man altid, jf. købeloven). Begreberne benyttes ofte i flæng, men betyder noget forskelligt. Det var derfor jeg bemærkede, at det var svært at sige noget om en eventuel garantiforpligtelse, når vi ikke kendte til detaljerne i den. Der er således i køberetlig forstand ikke noget, der hedder en "normal garanti".

Men nu forstår jeg, at det nok "kun" er den normale reklamationsret, som gælder for produktet.

Det skal desuden bemærkes, at hvis produktet er mere end 6 måneder gammelt, så gælder den såkaldte "formodningsregel" ikke længere. Det betyder på almindeligt dansk, at det er forbrugeren, der skal løfte bevisbyrden for, at der er tale om en fejl, der er dækket af købelovens
reklamationsregler.

Nu må Winther666 foreløbigt afvente, hvad forhandleren siger.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 14 August 2017 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke selv tro, at det er en skade, der vil være dækket af reklamationsretten, men det er da helt sikkert et forsøg værd.

Jeg lavede noget lignende på min Linn Sondek, hvor det lykkedes mig at knække alle fire (det var nogle meget gamle lodninger), og der måtte jeg have den forbi forhandleren for at få dem loddet. De kabler på SME 3009-armen er så tynde, at jeg ikke engang kunne afisolere dem, uden at de knækkede (igen spiller alderen på kablerne nok også ind). Jeg mener, at jeg gav ca. 900 for at få det gjort.

Jeg har haft held med at skifte pickup ved at bruge en skruetrækker i stedet at bruge en spidstang. Man kan, med lidt forsigtighed, "skubbe" klemmerne af de pins, de sidder på, i stedet for at skulle vride med tangen. Begge dele virker, jeg har bare kunnet være lidt blidere med skruetrækkerløsningen.

__________________
My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
Til top Vis Ørstrøm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ørstrøm
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes