Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 09:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Opgradering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Doops
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2016
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 23 Juli 2017 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har på nuværende tidspunkt en Edwards Audio Apprentice (Rega rp1).
Men jeg kunne godt tænke mig at opgradere, den nemme løsning ville være at købe en Rega P3 eller noget i den stil... Men jeg er ret tiltrukket af de
mere vintage udseende pladespillere som Thorens og Luxman især den med træbeklædning.
Er der nogen der kan komme med et bud på en pladespiller i den stil hvor jeg samtidig får en lydmæssig opgradering? Budget omkring 5-6.000 inkl.
Pu.
Sidst men ikke mindst må den gerne være driftsikker og helst ikke bestå af for mange plastik dele.
Brugt og nyt er begge fint.

Jeg hører mest blues, rock og folk. Har både nye og gamle Lp'er... Ved ikke om det er relevant;)
Til top Vis Doops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Doops
 
fjoggedelic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 07 August 2017 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

hey Doops
Først og fremmest skal du spørge dig selv om, hvad dit mål er for opgradering.?
Søger du bedre performance, eller er det mere ideen om vintage og udseende der vægter,
og hvor performance er sekundært?
Det betyder sf ikke at, du ikke kan få begge dele opfyldt, men som udgangspunkt er det
altid godt og spørge sig selv om hvad målet er.?
Jeg kan sagtens nævne et hav af producenter/mærker, som kunne passe ind i din beskrivelse,
men jeg kan sf kun svare ud fra egen erfaring, med de pladespillere jeg har haft, og til hvad jeg har nu.!
Da jeg er plug & Play mand, er det nærliggende og kigge i retning af f.eks Rega eller Project, hvor der
er garanti for at, du får fuld udbytte af kostprisen, og her kommer brugt ind som et ekstra plus.
Med Rega f.eks køber du "no nonsense" og du får nøjagtig hvad du betaler for (og lidt mere til, vil jeg mene).
Hvis du går på brugtmarkedet og vil kigge dig omkring efter en Rega, så ville jeg kigge efter P7`ern,
som nogen gange kan fås brugt for omkring 7000,- hvilket er et kup. Personligt syntes jeg det er den
flotteste og mest æstetiske pladespillere, de hidtil har produceret. jeg har selv haft den`og var utrolig tilfreds,
men har opgraderet til den bedre RP8. Nu er jeg ret tosset med Rega, og derfor anbefaler jeg også derudfra,
som en tilfreds kunde, gennem 20 år nu. Har haft P2, P3, P3-24, P7 og nu RP8, og er du først gået "The Rega Way",
er det svært og komme udenom, og da især i disse år, hvor de igen igen, har vist Verden, hvor innovative de
stadigvæk er, når der skal lanceres nye produkter fra dem.
Nu kan ingen mere påstå at, Rega ikke er lig med HIGH END, og alle der vil mene dette, er nok bare mest misundelige,
på alle os der fattede budskabet for år tilbage. Buck for your money, darling.! ;-)
Skal du vælge nyt, vil jeg uden og blinke vælge en spritny P3`er, med Exact pick up, og så hvis der er penge til det,
så den nye Fono MM Riaa, med mindre du er dækket godt ind der.?
Brugt er udmærket, men og pakke en spritny pladespiller, eller andet ud, er bare det fedeste, samt den garanti der
jo følger med.
Du må gerne update, når du har besluttet dig.?
Held og lykke med købet.
Hilsen Thomas

[=D>]
Til top Vis fjoggedelic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fjoggedelic
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes