Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 14:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny dac (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bamse58
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 22 Juli 2017 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Hej,

Kan i anbefale nogle dacs til max omkring de 5000.-? Overvejer at købve ny da jeg stiller mig lidt tvivlende over for hvor god min indbyggede dac er i min
Hegel H300 :)
Til top Vis Bamse58's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bamse58
 
Svoldgaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 22 Juli 2017 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Til 5000kr får du nok ikke noget bedre end den der sidder i

__________________
Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt


Til top Vis Svoldgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svoldgaard
 
Bamse58
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 22 Juli 2017 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke den store viden omkring dac's, men tænker det er en ældre sag den der sidder i H300?
Til top Vis Bamse58's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bamse58
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 22 Juli 2017 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Hej Bamse58

Se om du kan få fat på en hegel hd11 ( kan fåes til cirka mellem 2500/3000kr på en god dag) og så laver du et dac-loop med din hegel h300, dac loop er et reclock system hvor siganlet bliver sendt 2 gange rundt i systemet meget forenklet forklaret.....jeg bruger selv dac-loop og en hd11 til det på min h300, alt bliver strammet mere op i lyden mere pondus i bass diskant og mellemtonen....og musik der før godt kunne være en tendes til den trælse side at lytte til, bliver nu værd at lytte til med dac-loop'et.....så med et dac-loop holder du dig indenfor dit budget med dac og kabler.....

citat snuppet fra lydogbilled
DAC-loop
Det går imidlertid an at få H300 til at lyde endda et hak bedre. Med et såkaldt DAC-loop kan man supplere den indbyggede digitaldel med en ekstern D/A-konverter. Kæden sluttes ved at koble digitalkilden til Hegel-forstærkeren på sædvanlig vis, men herefter køre signalet ud via digitaludgangen til en ekstern D/A-konverter, som dermed reclocker signalet, før det konverteres til analog og sendes tilbage til forstærkeren via de balancerede indgange. Ifølge Hegel giver det bedre resultat, end hvis man kun bruger den eksterne del. Hensigten er, at man skal kunne benytte sig af bedre D/A-teknik i fremtiden og fortsat kunne bruge fjernbetjeningen til at styre indgangsvælgeren.
Det måtte vi selvfølgelig afprøve, da vi fra tidligere erfaringer ved, at forandringer i D/A-konverteren giver store og til dels anderledes forbedringer, end man måske havde troet på forhånd. Her befinder vi os så tæt på signalet, at den mindste forbedring bliver mere tydelig.
Med Hegel HD11 koblet i loop begynder det for alvor at lyde godt fra Hegel-forstærkeren. Det kan bedst beskrives som at tage et ekstra slør væk foran musikken eller finde perfekt fokus med kikkerten: Lydbilledet bliver skarpere, og ting falder mere på plads.
Så hvis du er den heldige ejer af en god ekstern DAC, såsom HD11 eller HD 20, anbefaler vi at teste denne funktion, selv om den indbyggede DAC gør et udmærket arbejde på egen hånd


Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
Bamse58
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 23 Juli 2017 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Jamen så vil jeg se om jeg kan få fat på en hd11 :) Tak for rådet.
Til top Vis Bamse58's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bamse58
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes