Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 14:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hypex ucd700hg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 26 Juli 2017 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Bare rolig - det skal du slet ikke tage så bogstaveligt Det er en vildt fed forstærker, som blot også har power til at drive selv store systemer, som er tunge at trække. Det fede ved H-ampen fra GS er at den har både den gode lyd, men samtidig det kæmpe overskud, som normalt kun findes i forstærkere der typisk er til store basystemer, hvor man ikke har tænkt på at det skal lyde godt i de øvre register. Denne forstærker kan netop det hele - så ingen ko på isen

Mange klasse D forstærkere er skabt og solgt ud fra at skulle være fysisk lette, billige og effektive. Så du skal se dig lidt for. De kan sådan set være lige så gode, som så mange andre design - klasse A og A/B osv. Men klasse D har bare sine egne udfordringer. De kan være mere følsomme overfor netforsyningen, have højere støjniveau og have svært ved at trække lave impedanser - hvis altså de ikke er specifikt designet til formålet. Så igen - det kan lade sig gøre - men som du selv er inde på: Det skal prøves, så du føler at de penge du lægger på bordet, yder det hele refærdighed. Jeg havde beholdt H-ampen, men undersøg mulighederne og se hvad du finder frem til
Hvis du tænker over at ændre lidt på lyden, med et andet buffertrin osv. Så ville jeg ikke gøre det i forstærkeren. Forstærkeren skal gøre sit arbejder uden at blandet sig i lyden. Hvis du ønsker at rette op på bulderbassen og ændre på lydkaraktestikken af dine højttalere - især deres placering taget i betragtning. Så ville jeg klart tilføre en DSP-løsning i stedet. Her har du frit slag og kan justere endeløse detaljer i lyden, præcis til dine præferencer - uden buffertrin, rør og andre old-school dipperdutter
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Nicolai88
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 27 Juli 2017 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Mit problem er nok mest at jeg ikke har nogle referencer i forhold til effektforstærkere, så det er svært for mig at vurdere hvornår noget er godt, dårligt, rigtig godt eller rigtig dårligt. Er dog ikke i tvivl om at denne forstærker kan noget :-). Har snakket med Robert og jeg går og tænker over det til weekenden.

Mht. DSP, så har jeg allerede prøvet det af i Foobar2000, og det virker ret effektivt til at reducere mit bas problem. Jeg er bare ikke så vild med at ændre på lyden på den måde, man mister jo også noget før efterklangen sparker ind. Men umiddelbart, ser det ud til at være den bedste løsning i mit nuværende hjem :-).
Til top Vis Nicolai88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai88
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 27 Juli 2017 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Det lyder fint. Jeg har jo selv lyttet på alverdens gear og både været passiv og aktivt deltagende, når nyt eller brugt udstyr skulle testes, opstilles og indstilles.... og den erfaring skal opleves og kan ikke bare lige beskrives med få ord.
Foobar2000 er fin, men som du selv beskriver med DSP, er der rigtig mange måder. Jeg vil råde dig til at se på det på følgende måde: Hvis fordelene overstiger eventuelle ulemper - så skal du bare nyde musikken
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Nicolai88
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 27 Juli 2017 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig i din tilgang, rum korrektion har skam også været i mine tanker. Men jeg tager en ting ad gangen, lige nu er forstærkeren i fokus :-).
Til top Vis Nicolai88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai88
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes