Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 12:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller med riaa? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 08 Juli 2017 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg overvejer at udskifte min gamle REGA PLANAR 3 pladespiller med en ny pladespiller med indbygget RIAA.

Findes der nogle gode på markedet og som har en standard alla RP3?

/Madse
Til top Vis madse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madse
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 08 Juli 2017 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Denon har en model med indbygget RIAA, den hedder DP 300F, og koster 3000 kr. Jeg har haft den, og den virker og fungerer elegant og
nemt med fuldautomatisk betjening. Pick uppen bør du udskifte med en bedre, brug evt den du har nu hvis den er fin.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 08 Juli 2017 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hermann
Fortæl nu manden, hvad han ønsker at vide.
Samtlige grammo´er i det prisniveau med indbygget riaa er plasticmodeller. Man får, hvad man betaler for. Tallerken, arm m.m. kommer ikke i nærheden af en RP-3, og de indbyggede riaa´er er af billigste skuffe. Det var den korte version.
Ved godt, at der er lidt ekstra kabelroderi med separat riaa, og de er et kapitel for sig selv, men madse, det vil IMHO være et tilbageskridt at gå den vej, og det ønsker du vel ikke???

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 Juli 2017 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Boydk har allerede sagt det, men jeg gentager (gerne) med lidt andre ord: Nej, der findes ikke pladespillere med indbygget RIAA på markedet, der
kvalitets- og lydmæssigt kommer i nærheden af din Rega.

Hvis du kigger godt efter på brugtmarkedet, kan du måske finde en EMT studiepladespiller (eller tilsvarende), der er udstyret med "das ganze
Molevitten" ... du skal kigge hårdt og længe og være forberedt på at hive adskillige (som i rigtig mange!) tusindelapper frem, og det er ikke mit
indtryk, da jeg læste dit indlæg, at du er indstillet på at gå den vej

Hermann. anbefaler i øvrigt hvad som helst, når bare det er lavet i plastik og har automatik
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 08 Juli 2017 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Boy.dk og Analogueman det kan i grundlæggende have ret, men I er heller ikke i målgruppen for den Denon pladespiller. Trådstarter
ønskede en pladespiller med indbygget RIAA, jeg kan ikke få øje på andre end den DENON, og den er faktisk ikke så ringe, hvis PU skiftes,
for PUen er ringe. Målgruppen til den er dem der fokuserer på automatik og enkel betjening. Jeg kender en B&O forhandler der foreslår den,
hvis kunden ikke vil købe en brugt B&O. Og så har vi nok den typiske kunde til den. Den er pæn, har enkel betjening og spiller fint. Men
selv med en god PU vil den have svært ved at konkurrere på lydkvaliteten med en REGA 3, men nogle prioriterer også andre parametre,
end Boy.dk og Analogueman gør.

RIAAen i pladespilleren svarer nogenlunde kvalitetsmæssigt til en ekstern Cambridge Audio til 700 kr. vil jeg mene og jeg har prøvet at
sammenligne dem. Og jeg anbefaler faktisk aldrig noget af plastic.

Noget helt andet er at hvis der skal bruges 1500 til ny PU og Pladespilleren koster 3000,-, så er den faktisk ved at være temmelig dyr, prøv
at se hvor meget vinyl vellyd der kan fåes brugt for den pris, også noget med automatik hvis det prioriteres.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 08 Juli 2017 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

I grunden kan jeg ikke forstå at trådstarter i forbindelse med udskiftning af pladespiller, kigger på en med indbygget RIAA...? Kigger han også efter ny
forstærker? Hvad har han tilsluttet sin Rega til i dag..?
Men som han også efterspørger, om der er noget a'la standard der matcher Rega 3, med indbygget RIAA, så må svaret IMHO blive et nej.
Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 08 Juli 2017 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hermann...
Som fanden læser bibelen.

Du skriver: Boydk og Analogueman... det kan I grundlæggende have ret, men I er heller ikke i målgruppen for den Denon pladespiller.

Det er trådstarter sikkert heller ikke, da han allerede har en Rega, og han vel heller ikke skal være dårligere stillet end hans udgangspunkt.

Du skriver:
Målgruppen til den er dem der fokuserer på automatik og enkel betjening.

Ved godt, at automatik er din kæphæst, men det er efterhånden noget kedeligt, at du altid sniger "den" indover. Den fremgår på ingen måde som trådstarters ønske.

Du skriver: Noget helt andet er at hvis der skal bruges 1500 til ny PU og Pladespilleren koster 3000,-, så er den faktisk ved at være temmelig dyr.

Det er vel en individuel vurdering om 3500, 8500, 10.000 eller 30.000 er dyrt, hvis man vil vinyllydens lyksaligheder. Mit bud til trådstarter var (håber i hert fald, at han fik det ud af det), at han har en ganske udmærket Rega, og at en af de nuværende i alm. handel med indbygget riaa ikke når den til sokkeholderne. Hvis trådstarter har et budget er rådet derfor herfra: Behold din Rega og fokuser evt. på bedre riaa/pickup for pengene.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Kenneth Blixt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2017
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 05 August 2017 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

madse skrev:
Hej,

Jeg overvejer at udskifte min gamle REGA PLANAR 3 pladespiller med en ny pladespiller med indbygget RIAA.

Findes der nogle gode på markedet og som har en standard alla RP3?

/Madse


prøv at chekke Audio technica lp5
Til top Vis Kenneth Blixt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Blixt
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 05 August 2017 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

If. anmeldelsen er lydkvaliteten ikke på højde med lyden fra en Rega RP1. Baseret på dette udsagn tvivler jeg på, at lydkvaliteten vil have en standard
a la Rega Planar 3, som trådstarter eksplicit efterspørger.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Kenneth Blixt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2017
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 05 August 2017 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

det er ikke det eneste sted Audio-Technica LP-5 for meget ros....der må være en grund til det jo
Til top Vis Kenneth Blixt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Blixt
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 05 August 2017 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Trådstarter har eksplicit skrevet, at han ønsker lydkvalitet a la den Rega Planar 3, som han allerede er i besiddelse af. Den anmeldelse, som du selv refererer til, bemærker, at den ikke har samme (gode) lydkvalitet som en Rega RP1. Jeg betvivler skam ikke, at den (også) får ros andre steder - jeg tvivler blot på, at den bedømt alene på lydkvalitet kan hamle op med en Rega Planar 3 (som i mine ører lyder bedre end en RP1).

Det er derfor, jeg skriver så fordomsfuldt ()

Og det er netop, ja, fordomsfuldt, da jeg ikke selv har hørt Audio Technicaen op mod Rega Planar 3, men ene og alene drager en konklusion baseret på kombinationen af anmeldelse, dvs., hvad andre har hørt, og hvad jeg selv har hørt
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Kenneth Blixt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2017
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 05 August 2017 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

min grund regel er .......man bør selv lytte og selv bedømme (hvis det er muligt)
...eneste grund til jeg har lagt mærke til LP-5'ern, er at det er et par rimeligt seriøse magasiner der roser den højt
Til top Vis Kenneth Blixt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Blixt
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 05 August 2017 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Helt enig i, at man bør lytte selv, hvis det er muligt og gøre sig sine egne konklusioner. Og fint, at nogle seriøse hi-fi-blade roser Audio Technicaen. Jeg
kan imidlertid ikke se/læse, at de gør det under de forudsætninger, som er trådstarters udgangspunkt.

Men nu er trådstarter gjort opmærksom på Audio Technicaen, og så kan han jo selv vælge, hvad han vil gøre med den viden
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 05 August 2017 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
If. anmeldelsen er lydkvaliteten ikke på højde med lyden fra en Rega RP1. Baseret på dette udsagn tvivler jeg på, at
lydkvaliteten vil have en standard
a la Rega Planar 3, som trådstarter eksplicit efterspørger.


Der rammer du plet! Har lige skiftet min Rega RP1 med en ældre Planar 3 og RP1 får ikke et ben til jorden.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Kenneth Blixt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2017
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 05 August 2017 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Helt enig i, at man bør lytte selv, hvis det er muligt og gøre sig sine egne konklusioner. Og fint, at nogle seriøse hi-fi-
blade roser Audio Technicaen. Jeg
kan imidlertid ikke se/læse, at de gør det under de forudsætninger, som er trådstarters udgangspunkt.

Men nu er trådstarter gjort opmærksom på Audio Technicaen, og så kan han jo selv vælge, hvad han vil gøre med den viden



præcis
Til top Vis Kenneth Blixt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Blixt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes