Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 15:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Indbygningshøjttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nico_P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2017
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 08 Juni 2017 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hej I kloge mennesker!

Vi er i gang med at bygge hus igennem Eurodan Huse og er umiddelbart meget glad for resultatet indtil videre. Havde håbet at deres tømrer kunne hjælpe med at bygge lidt højttaler kasser til køkken/alrum og stuen, men de er så presset i tiden at jeg enten selv skal til det eller finde nogen andre.

I køkken/alrum er der tale om skråmur og i stuen er det med saksespær/kip. Begge rum er tanken at købe 4x B&W CCM683, en i hvert hjørne mere eller mindre, som så skal køre i stereo mode når det er musik og dem i stuen skal så bruges til surround.

B&W skriver selv de kan udnytte op til 50L kabinet så min tanke er at lave det så stort som muligt og så rette lidt til med noget rockwool eller andet når det hele er sat op.

Mit spørgsmål til jer kloge folk er så mere på hvad type træ man vil sige sådan noget skal laves i? Jeg tænker MDF men når det kommer til at være oppe imod loftet er der så noget der vil være bedre at bruge?

Jeg er jo presset i forvejen med plads men noget 19-22mm plade, godt med lim og ellers skrues sammen og sættes op imellem spærene. Når højttaleren er kommet op trækkes 2x2,5mm kabel igennem et hul og lukkes til med silikone, bagefter sættes selve frontpladen på så det hele bliver helt lukket. Derfra vil der så gå nogle uger hvor 2x gipspladser kommer op foran og til sidst bliver der så skåret hul igennem de 2x gips + MDF frontplade og højttaleren kan nu sættes ind i kabinettet.

Er jeg helt gal på den eller lyder det fornuftigt nok? Selvom det er en lang tråd håber jeg nogen vil komme med deres kommentar om det lyder godt nok!

Når jeg går i gang skal jeg nok sørge for at få taget billeder og smidt ind her som lidt dokumentation så hvis andre har noget ala samme tanker kan de følge med.

Best regards / Venlig hilsen
Nicolai Pedersen
Til top Vis Nico_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nico_P
 
Nico_P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2017
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 16 Juni 2017 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Nå.... Så bliver det i morgen jeg skal have et "OK" fra byggefirmaet om min idé holder stik.

Efter at have været et smut forbi Hi-Fi Klubben i Aalborg og snakket lidt med dem er jeg kommet frem til jeg laver kasserne i 16mm
MDF, limer det hele og skruer sammen. Til sidst giver jeg det et lag skibs lak og lader det hele tørre lidt inden de bliver sat op.

Jeg har været lidt rundt omkring forhøre mig på pris af materialer og har valgt at købe MDF pladerne ude hos Bauhaus for samtidigt at
få dem til at skære det hele ud til 8 kasser af 94 x 52 x 14 cm. (går måske op til 16 cm i højden da jeg synes det så ud til at passe
bedre imellem spærene)
Det giver mig ca. 0-1 cm afstand i længden og bredden, men hellere lave dem lidt mindre og så bare sætte noget tyndt træ imellem
har jeg tænkt.
De mål giver en ca. 48 liters kasse og forventer med højttaler + uld at det er nede på godt og vel 40L hvilket er passende til enhederne
så vidt jeg har forstået.

Hi-Fi klubben havde desværre ikke mere uld på lager så jeg må vente med at komme dæmpnings materiale i til der skal skæres ud til
enhederne.

Der kommer lidt billeder op når jeg går i gang på lørdag!

Best regards / Venlig hilsen
Nicolai Pedersen
Til top Vis Nico_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nico_P
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes