Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Musik på harddisk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Berthy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 23 Maj 2017 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg søger råd og vejledning. Det drejer sig om kvalitet og en anelse om penge. Jeg vil gerne have min musik på en harddisk i FLAC format. Jeg vil gerne kunne styre afspilningen med en Ipad. Jeg har et rimelig godt anlæg og det skal lyde godt. Jeg vil også gerne have adgang til Tidal. Der er for langt fra anlæg til router til at forbindes med kabel.

Sonos duer ikke for mig. Det enkleste ville være en box indeholdende 1 TB SSD harddisk, en kvalitets DAC og en kvalitets streamer til WIFI. Og som så også kunne styres fra en Ipad og - vigtigt - spiller godt.

Sådan en box har jeg ikke fundet. Jeg har set på MacMini, løs DAC, Auralics produkter, Innuos Zenith, Luxman DA 250, Mcintosh D100. Faktisk har jeg købt en Primare DAC 30 som dog kan returneres indenfor ti dage.

Er der nogle der har erfaring eller viden om hvad der er smartest at gøre ?

Hilsen Erik

Til top Vis Berthy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Berthy
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 23 Maj 2017 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Bluesound Node 2 tilsluttet din dac vil være både vellydende og brugervenligt. Derudover understøtter det Tidal i højeste kvalitet.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 23 Maj 2017 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Kan anbefale en SOtM SMS-200 netværksafspiller + NAS samt en DAC af god kvalitet. Brug herefter din iPad som Remote med eks. Lumin App. Så er
du flyvende i forhold til de behov, du beskriver i dit indlæg. Har selv denne opstilling i et setup af ganske betragtelig kvalitet. Kan bekræfte at jeg et
ovenud tilfreds med ydelsen. Rigtig gode sager
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 323
Sendt: 23 Maj 2017 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Tja der er jo mange måder at streme på min er meget simpel da jeg har en tvix med 2tb men den kan ikke spille alle formater har jeg
anskaffet en ObrbSmart H-01 eg ganske feks sag der kan spille alt hvad jeg nu en gang har af lossless og mp3 filer lige som det jo er en
4k afspiller/streemer der bruger jeg så tvik som netværsk disk og lyden er bare så suveren og meget bedre detalieret end fra tvix'en
envidre har ObrSmart H-01 både usb3 og usb2 porte lige som der er direkte adgang til at tilslutte sata disk og der er kortlæser indbygget
det er det bedste elektronik jeg har købt i år og min marants er så min sourund samtdac men bruger en l1000M til front og Infinity
Ressinace'r et rigtig oldtimer anlæg lol så meget for så små penge, havde før en mindre nas men der er tvix'en bare bedre end den var,
dette er bar et måde på at genbruge hvad man nu har stående på en anden måde.
Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev
 
LarsTThomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2017
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Har selv en Bluesound Node 2 og den er jeg vældig tilfreds med. Og den har et hav af afspilningsmuligheder, som ikke er blevet ringere med deres seneste opdatering hvor man kan gå direkte til Tidal via Bluesound Appen. Så Herfra.

Mvh Lars
Til top Vis LarsTThomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsTThomsen
 
mcshamus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen teknisk forstand, så jeg er nødt til at finde mig noget, der besidder de rette muligheder og er nemt at betjene.
For et par år siden havde jeg sat mig selv på samme opgave som den, du nu er på.
Jeg fandt Bluesound Vault, der streamer og har en indbygget  h e l t  tyst HD. Den kan kort sagt kan det hele, og betjeningsmæssigt er den lige ud ad landevejen.
Bluesound Node (2) har vist ingen harddisk. Det har Bluesound Vault 2 (2 TB), og Mk2-modellen er i modsætning til min Mk 1 ligefrem pæn at se på. Med en god DAC tror jeg ikke, at der er grund til at lede længere. jeg har investeret i en separat strømforsyning, men synes ikke, at jeg kunne høre forskel. Nuvel: Det fungerer klippestabilt, og det er nu engang en stor del af fornøjelsen ikke at blive forstyrret af den ene softwarefejl efter den anden.

Til top Vis mcshamus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcshamus
 
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Kan man mon lægge sine lossless filer ind på den harddisk? Har alt mit rippet på separat disk og afspildning via airmac book, lidt besværligt at den skal opstartes hver gang.
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
mcshamus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hej redwine
Jeg har som sagt ingen teknisk forstand. Men jeg har dog fundet ud af at tage sikkerhedskopier. Og når man kan tage filer ud, kan man vel også lægge dem ind. Andet og mere tør jeg ikke sige om det emne, men de har vel svar på rede hånd i HFK.
Jeg har tre kilder i min Bluesound: Tidal HiFi, eget bibliotek bestående af cd'er møjsommeligt lagt ind i FLAC og Internetradio.
Til top Vis mcshamus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcshamus
 
mcshamus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Nej, forresten ikke i FLAC, men i WAV- man bestemmer selv.
Til top Vis mcshamus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcshamus
 
Stig78
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Februar 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Elac Discovery den ville jeg vælge hvis jeg var dig https://www.elac.com/product-category/elac-discovery-music-s erver/

Den bruger ROON labs som brugerflade, jeg bruger selv ROON (dog har jeg selv lavet en dedikeret PC til opgaven)

Men Elac er plug N´play, det kræver et minimum af brugeren.

ROON har også TIDAL indbygget som en funktion, man skal jo selvfølgelig købe et abonnement ved siden af.

Det eneste er at den skal tilsluttes en nas/pc hvor dine filer er gemt. Men har du en IPAD pro så er det altså bare et lækkert bruger
interface, jeg har ikke fortrudt mit skifte til ROON.

Og lige en kommentar til kvalitet. Det bedste du kan gøre er altså at køre med kablet træk, lige meget hvad er kablet den eneste måde
du kan sikre dig en ens artet streaming, uden afbrydelser og udfald! Specielt når du begynder at køre med højopløste filer de fylder en
del på et netværk.
Til top Vis Stig78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig78
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Har haft Auralic Aries Mini ; Auralic Aries " Femto" og nu har jeg erstattet det hele med Auralic Polaris ! Spiller formidabelt .... nemt at sætte op og en kanon brugerflade hvor du har netradio ; Tidal og din egen musik i samme applikation ! FREMRAGENDE !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Berthy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode forslag.
Det er nok Bluesound Vault 2 der kommer tættest på det jeg leder efter. Den minder i funktion om Innuos Zenith som jeg har kigget på. Begge har dog det problem at de skal kables med netværkskabel for at få adgang til internettet. Hvilket betyder at jeg skal have et kabel liggende gennem det halve hus. Jeg er helt med på at der skal USB kables mellem min DAC og "den nye box" og en evt. ekstern NAS, men streamingen kunne jeg godt tænke mig foregik via Wi-Fi. Jeg giver mcshamus hel ret i at en stor del af fornøjelsen ligger i ikke at blive forstyrret af softwarefejl og opdateringer hver anden gang man skal høre musik.
Til top Vis Berthy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Berthy
 
Niels Aage
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger programmet JRiver til at styre en TB stor harddisk fuld af wav, flac og aiif-rippet musik fra min private samling. JRiver, som dog kan være svær at sætte sig ind i, er kompleks mediejukebox, men den kan streame trådløst fra computeren til min Cambridge CXN-medieafspiller. Cambridgen kan varmt anbefales. Den spilles som en drøm og viser både titel og pladecover. J-River har desuden en app, som styrer hele molevitten.
Til top Vis Niels Aage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Aage
 
mcshamus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Bluesound anbefaler for at undgå udfald kabling. Jeg har ikke prøvet den trådløst, men det kan da være, at det fungerer fint. Den indbyggede dac er til at leve med, og den er formentlig bedre i MK2-udgaven. Jeg bruger en NAD M51 med det optiske kabel fra LC Audio. Åben, slagkrafitg og præcis lyd lige som jeg kan lide det, og så fungerer det hele ganske enkelt henrivende simpelt og stabilt.

Til top Vis mcshamus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcshamus
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Jep Tidal er the skidt......så hvorfor egentligt rippe? Jeg oplever forsvindende lille forskel, oftest er det en smagssag? Og man får
sgu hørt noget musik man ikke lige kendte? Oplever I forskel?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Bluesound Node2 køre fint trådløst hos mig. Har aldrig udfald og steamer fint i Master kvalitet fra TIDAL også uden udfald.
Men det kræver selvfølgelig et stabilt trådløst netværk. Har prøvet med netværkskabel og kan ikke høre forskel i forhold til trådløs.
Med hensyn til harddisk, så bruger jeg en lille USB-SSD. Den fylder ikke ret meget og ligger i skjul bag Node'en.
Kan kun anbefale denne løsning, specialt hvis den kombineres med en god DAC.

__________________
Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
Til top Vis BCBC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BCBC
 
BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Gekkofinger: nej oplever ikke forskel overhovedet. Men rippet i samme opløsning og format som det ligger på CD'en

__________________
Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
Til top Vis BCBC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BCBC
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Når jeg har hørt Tidal hos venner så er det altid faldet igennem i forhold til CD udgaven (rippet). Men Tidal er okay men hvis man elsker musik så burde man bruge CD lossless format.
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
Berthy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Tak igen for de mange input.

Jeg må indrømme at jeg er blevet lidt lun på en Innuos Zenith. Den kan det hele. Eneste problem er at den skal have et netværks kabel for at
komme på internettet.
Det problem har jeg ladet mig fortælle kan løses med en Apple AirPort Express som man kan få til at virke som en slags omvendt router. Den går
på mit Wi-Fi og har en netværks udgang man forbinder til Zenith'en.

Fra Zenith via USB kabel til Primare DAC 30 og videre til Bryston BP-26 med almindelige signal kabler.

Mine FLAC filer skal så bare kopieres fra min støjende harddisk over i Zenith. Både Zenith og DAC 30 kan styres fra en Ipad.

Er der nogen der ser problemer i den løsning ?
Og så er der lige hvordan det spiller. :-)
Til top Vis Berthy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Berthy
 
mathiasen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Du kan vel også bare sætte en alm lille router op som wifi-access-point/switch bagved dit anlæg og trække et kort netværkskabel til din streamer.
Til top Vis mathiasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathiasen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes