Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 01:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vurdering - ikke salg
 HIFI4ALL Forum : Vurdering - ikke salg
Emne Emne: Diverse Sansui (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fagteknikeren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2017
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 22 Maj 2017 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hej alle, jeg håber dette er det rigtige sted at poste dette indlæg. Hvis ikke, villle jeg sætte pris på at blive peget i den rigtige retning

Jeg har "arvet" et rack med diverse Sansui udstyr fra en kammerat. Det har stået og samlet støv på loftet noget tid, så hvis det er værd at sælge videre til en samler, vil jeg gerne skille mig af med det. Så vidt jeg har forstået, havde han det fra en fyr, der brugte lidt for mange penge på det i start- 80'erne. Men det betyder jo ikke nødvendigvis, at det stadig har den store værdi. Og effektforstærkeren er desværre gået til engang i tidens løb

Det drejer sig om

CD-V550R CD-afspiller
D-70CW bånd-afspiller
P-L95R pladespiller
T-900L tuner
RG-900R equalizer
DS-77 surround processor
GX-1000 rack med en skuffe (CB-K9A)

Jeg har prøvet at kigge på hifishark, men priserne er meget svingende på de ting, der ser ud til at være værd at sælge. Der er selvfølgelig stor forskel på prisen for en donor-enhed og et fejlfrit eksemplar, men jeg tænker, at I måske er bedre til at sortere skidt fra kanel end jeg er, når ikke jeg kender noget til Sansui produkter. Så hvad siger I, er det det rene skrammel, eller er der noget, der kan bruges?

På forhånd tak for råd
Til top Vis fagteknikeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fagteknikeren
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1439
Sendt: 23 Maj 2017 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

P-L95R er en lidt spøjs ting som samlere kan have interesse i, jeg vil tro fra ca. 500 og op alt efter stand.

At sælge resten af anlægget er op af bakke er jeg bange for.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
fagteknikeren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2017
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 23 Maj 2017 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

exciter skrev:
At sælge resten af anlægget er op af bakke er jeg bange for.

Jaeh, det var jeg bange for. Jeg er ikke den store Sansui-kender (er mere hjemme i B&O-verdenen), men det ligner umiddelbart et opgraderet konfirmand-anlæg

Hvad med sådan en DS-77 surround processor - eller quadrophonic er det vel egentlig - er det ikke noget, folk samler på, hvis de har gravet sig godt ned i Sansui's bagkatalog?

Du skal have tak for input i hvert fald Jeg vil tjekke elektonikken i pladsespilleren og se om den stadig er tiptop. Ville 2000,- være for groft, hvis den er i næsten perfekt stand?
Til top Vis fagteknikeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fagteknikeren
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 23 Maj 2017 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se havde det der grej en liste pris på ca 22500 kr. i 1987 ( surround dims ikke med regnet). Og det uden forstærker. Det er da et halvheftigt konfi anlæg synes jeg nok.... 
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
Frank.j
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 23 Maj 2017 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Pladespilleren står til 925,00kr på Ebay. Sælger skriver alt virker som det skal

__________________
frank
Til top Vis Frank.j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frank.j
 
fagteknikeren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2017
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 23 Maj 2017 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Winther666 skrev:
Det er da et halvheftigt konfi anlæg synes jeg nok....

Det var også bare et udtryk; man skal vist bo i nogle bestemt postnumre for at få sådan et anlæg til sin konfirmation! Jeg mente blot, at man godt kan se og mærke, at det ikke er i klasse med de der lækre, tunge Sansui/Marantz/etc. kasser, man ser gå til mange tusinde kr. stadigvæk.

Frank.j skrev:
Pladespilleren står til 925,00kr på Ebay. Sælger skriver alt virker som det skal

Ok, tak for info! Så bliver det nok svært at finde en køber, der vil betale mere end 1000,-. På Ebay har jeg kun kunne finde en reserve-motor til 200,- og en tidligere solgt pladespiller listet som "needs repair" til ca. 400,-. Måske mine Ebay-evner ikke er så gode som jeg troede.. Kan du evt. linke til den? Så har jeg en chance for at finde ud af, hvad jeg gør galt med mine søgninger,
hehe

Til top Vis fagteknikeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fagteknikeren
 
fagteknikeren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2017
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 23 Maj 2017 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Winther, hvor har du forresten de originale priser fra? Jeg synes, jeg drukner i blandede diskussioner og datasheet-hjemmesider, når jeg prøver at
finde mere info om det grej her
Til top Vis fagteknikeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fagteknikeren
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 23 Maj 2017 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger denne side: http://www.worldofhifi.dk/?page=hi-fi_revyen
Der er scans af både Hifi revyen og årbogen. du skal kigge i begge i årgangene 87 og 88 mener jeg det er.
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
fagteknikeren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2017
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 23 Maj 2017 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Nice, det ligner et nyttigt link! Tak for det.
Den der A-900P forstærker ligner ret meget, den forstærker jeg husker, der er gået tabt. I følge hifishark er det heldigvis ikke det store tab
Til top Vis fagteknikeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fagteknikeren
 
Frank.j
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

http://www.ebay.com/itm/SANSUI-AUTO-REVERSE-COMPUTERIZED-FUL LY-AUTOMATIC-DD-TURNTABLE-PL95R-NEEDS-REPAIR-/262989081581
her er også en men den skal have rep.
Frank

__________________
frank
Til top Vis Frank.j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frank.j
 
fagteknikeren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2017
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hmm, mærkeligt. Når jeg søger efter "sansui pl95r" på ebay.com kommer der ikke nogen resultater...
Til top Vis fagteknikeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fagteknikeren
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hey... Fagtekniker....
Ikke for at "disse" dine enheder, men i virkelighedens verden er de ikke noget værd.
Der findes "rigtigt" Sansui, og så de modeller du har i din varetægt, som er discount Sansui, da de ville være med på supermarkedsbølgen.
Hvis du skulle være heldig at få 1000,- kr. for hele dynen, burde du være glad.
Sagt i den bedste mening

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
fagteknikeren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2017
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 24 Maj 2017 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Sagt i den bedste mening

Det tager jeg skam ikke ilde op; jeg er her for at spørge efter en vurdering fra eksperterne på området. Hvis sandheden er, at det er noget bras, så er den jo ikke længere. Jeg er bare glad for at der er nogen, der gider at fortælle mig, hvad der er hvad Hvis du undrede dig over mit navn, dækker det over, at jeg er elektronikfagtekniker, men det blev bare et lidt langt navn, haha. (Det er en fjollet titel, for at være helt ærlig..) Så jeg kender ikke super meget til audio specifikt, selvom jeg har interesse for det, men jeg kan løse de fleste elektroniske problemer med et diagram og lidt tålmodighed
Til top Vis fagteknikeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fagteknikeren
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 25 Maj 2017 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

fagteknikeren skrev:

Hvis du undrede dig over mit navn, dækker det over, at jeg er elektronikfagtekniker.


Jamen velkommen i klubben, selvom det hed noget andet for små 40 år siden.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes