Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 02:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til Dali Ikon 6? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gubbar
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Maj 2017
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 20 Maj 2017 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hej gutter! :)

Jeg har en udfordring - min gamle Sony forstærker ( https://www.hifiengine.com/manual_library/sony/str-gx415.sht ml) er ved at stå lidt af... eller det vil sige, at nogen af indgangsportene for lyd fejler på den ene højttaler. Heldigvis fungerer det stadig på den ene af kanalerne til musik fra Airplay (Tape1 / MD), men så må vi nøjes med en højtaler til tv'et, som kører på en anden indgang.

Jeg har et par dejlige Dali Ikon MK1 højtalere: https://www.dali-speakers.com/discontinued/ikon-mk1/ikon-6-m k1/
Jeg har luret på hvilken forstærker der ville skulle erstatte min gamle kriger (den har kørt i 21 år og fået nogen tæsk gennem tiden hehe!). Den nuværende er på 2 x 80 watt, men jeg kan ikke lige finde nogen specs på højtalerne, så jeg er lidt pas på hvor stor en forstærker jeg skal op i. Den nuværende kan sagtens blæse dem godt og grundigt igennem - men ikke hele vejen ... når jeg rammer 7-8 ud af 10, så forvrænger lyden. Dog skal det lige siges at hvis jeg spiller så højt, så spiller det VIRKELIG også højt hehehe... :)

Har I nogen bud på hvilken forstærker-power (watt) jeg burde gå efter, og evt. nogen bud på specifikke forstærkere, der kan leve op til Dali Ikon 6's usædvanligt flotte lyd? Detaljegraden er absurd god :)

På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Christian

Til top Vis gubbar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gubbar
 
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 22 Maj 2017 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Jeg vil starte med at give dig ret, ikon 6 har bare en usædvanlig flot lyd med adsurd detalje niveau.

Hvad er budget og din lokation? Du kan godt finde noget der spiller godt for 1,5-2k på hifi4all køb/salg/bytte. At skifte dine gamle iltede ht kabler til nye er også tilrådet, fås de for 20kr/meter for noget ordentligt hvis du spørger pænt i en hifi butik.
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes