Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 19:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Oppo 105 vs 205? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ronny73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 16 Maj 2017 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

hej, jeg overvejer en XLR ægte full balanceret bd afspiller, er disse dette ? det vigtigste for mig er som sagt XLR da min primare i30 har det. så det er stereo delen der har min int. er der nogen der har infos om hvor stor lyd kvalitets forskellen i disse 2 er på xlr delen, jeg tænker at nøjes med 105 hvis forskellen er lille, billede kvali er relativ ligegyldig for mig, og det samme med suround delen. eller er der andre BD afspillere i samme eller mindre prisklasse med bedre stereo del ?

den skal spille med primare i30, proac studio 140 mk 2, kimber 8tc HT kabler
Til top Vis ronny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronny73
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 16 Maj 2017 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Oppo skulle levere god lyd, på begge modeller. Marantz laver også gode afspillere med XLR. Yamaha er også værd, at tage med i overvejelserne. Der er ikke andet for end at tage ud at lytte, eller prøve en af Oppo'erne. 4K er også værd at overveje, hvis du skal ud at investere i fabriksny High end afspiller, ellers er der ikke andet for end at kigge efter en brugt afspiller, der falder i interesse.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
ronny73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 16 Maj 2017 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

tage ud og lytte føler jeg ikke vil nytte, de har jo ikke mit setup stående, og derfor ville lyde anderledes på deres gear en på mit. med mindre man kan låne med hjem, men det kan man vel ikke, det er jo en stor værdi bare at stikke under armen på en fremmed ? maranz kunne være en mulighed, hvad med denson 410xs + serien ?
Til top Vis ronny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronny73
 
ronny73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 16 Maj 2017 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

ups glem det med densen det var en cd afspiller jeg kiggede på :-D
Til top Vis ronny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronny73
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 17 Maj 2017 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vente til, der kommer den første Oppo med HDMI 2.1 med eARC HDCP 2.2. Det går stærkt i tiden, men så er du også sikker på du, får en blu-ray afspiller, der er up to date. Der kommer nok flere til salg ''brugt'' i den kommende tid, men mon folk, kan være med i ræset, den nye standard understøtter 10k og 48GHz. Lige til oplysning, så må du selv afgøre, om det er værd at vente på, nu hvor du prioriterer lyden, højest. Selv nøjes jeg også med et super godt 1080P HD.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 17 Maj 2017 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

ronny73 skrev:
tage ud og lytte føler jeg ikke vil nytte, de har jo ikke mit setup stående, og derfor ville lyde anderledes på deres gear en på mit. med mindre man kan låne med hjem, men det kan man vel ikke, det er jo en stor værdi bare at stikke under armen på en fremmed ? maranz kunne være en mulighed, hvad med denson 410xs + serien ?

Selvfølgelig kan du låne grejet med hjem og prøve, evt. Mod depositum. Hvis du ikke kan skal du finde dig et andet skal at handle.



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes