Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rega rp8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Guldberg Ra
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 07 Maj 2017 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Har en Rega rp 8 pladespiller,som jeg har konstateret har lidt slok imellem hullet i pladetallerken i glas og spindlen den gerne skulle passe ned på,vil bare høre om andre med samme pladespiller kan nikke genkendende til dette


Til top Vis Jan Guldberg Ra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Guldberg Ra
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 08 Maj 2017 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Slok...?
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 Maj 2017 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Mon ikke der menes "slub"

Hvis det er tilfældet, så virker det som nogle halvskumle produktionstolerancer på en pladespiller i den prisklasse
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 677
Sendt: 08 Maj 2017 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hej Jan
Jeg vil anbefale, at du Jan, kontakter din forhandler og lader ham kigge på det.



__________________
       Venligst
    Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
PSAN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 31 Maj 2017 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

På min egen P3 (2017 model) er der også en lille smule "slup" mellem hullet i pladetallerkenen og spindelen. Jeg har oplevet to-tre andre P3'ere (også 2017 modeler), hvor det samme var tilfældet, og en enkelt, der var helt "flush". Ikke noget problem i praksis, når først pladetallerkenen kører, men lidt skuffende at produktionstolerancerne ikke er bedre.

Generelt oplever jeg, at Rega har visse udfordringer med produktionstolerancer/kvalitet (egne erfaringer: støj fra centerleje, "slup" i armlejer, og generel finish). Min egen teori er, at kvalitetskontrollen ikke kan følge med den stigende produktion, som de oplever i disse år (og desværre er der ikke nogen mailadresse til Rega, som man kan henvende sig på - i mine øjne en arrogant tilgang til ens kunder ...).

Men ... deres pladespillere lyder rigtig godt - specielt til prisen.
Til top Vis PSAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PSAN
 
Jens EK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 31 Maj 2017 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Aldrig oplevet problemer med Rega i de 15 år jeg har haft deres
pladespillere. Der er garanteret en logisk forklaring.
Til top Vis Jens EK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens EK
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 677
Sendt: 31 Maj 2017 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hej PSAN

Generelt er der meget få problemer der er fabrikationsrelaterede, men selvfølgelig forekommer der fejl, når man sender ca. 5000
pladespillere ud om måneden. Slup i armene skal der ikke være, centerlejestøj har jeg uhyggeligt sjældent set eller hørt. Hvad angår finish,
så bliver produktet byttet, hvis der er problemer. Hvis der er eller opstår fejl, så løser vi det selvfølgelig.
Rega har distributører, der igen har forhandlere, så man til hver en tid kan komme i kontakt med en der kan hjælpe. Det er et valg de har
gjort, så de kan koncentrere sig om det de er gode til, nemlig at udvikle og fremstille. Solgte de direkte til kunder, så kan jeg forstå behovet
for, at komme i kontakt med dem, men det har de fravalgt af gode grunde.

Tak fordi du kan lide lyden.



__________________
       Venligst
    Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
hewi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 31 Maj 2017 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej med jer alle ;-)
Nettet vrimler med støjende Rega motorer og woblende pladetalerkener !!! og brum når pu nærmer sig udløbsrillen !!! jeg tror de har et alvorligt kvalitets problem der ovre i Brexit ;-)

M.v.h.

Hewi
Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 677
Sendt: 31 Maj 2017 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Så længe det bare ikke er i virkeligheden, at de vrimler, så går det nok.



__________________
       Venligst
    Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 31 Maj 2017 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Du har ret Bent, det er desværre sjældent at det er dem der er lykkelige med dere produkt der skriver på nettet.
Når man har et problem er det bedst at at forhøre sig hos leverandør/ forhandler, der er desværre mange der har en mening om ting på nettet, som
de intet kender til...

__________________
        Mvh

     Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg
 
hewi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 01 Juni 2017 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Google er og bliver jeres ven eller dommer ! https://www.google.dk/webhp?hl=da&gws_rd=ssl#q=rega+rp1+ wobble&hl=da&tbm=vid&spf=1496352618133

Bare et eksempel ved en simpel søgning, og der er flere hvis man gider læse div. debatter på udenlandsk !!!
Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 02 Juni 2017 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Nu blander jeg mig lige...

RP1 er et budget-produkt, og der kan man ikke forvente superpræcision. Personer der køber den eller en Planar 1 vil ikke bemærke det. Men der vil altid være perfide personer, der tror de får en Rolls Royce til budgetpris. Kun ét enkelt eksempel var lidt grelt.

Derudover var der et par eksempler med en Planar 3 eller 6 hvor tallerkenen kørte ganske lidt ujævnt. Og ganske mange af klippene er også med håndholdt kamera, som også bevæger sig op og ned!?!?!!! Men selvfølgelig kan fejl forekomme, men jeg synes ikke din Googlesøgning er særlig evident.

Så hewi, jeg synes at din kritik er lidt ude af proportioner!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 677
Sendt: 02 Juni 2017 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Platterwoble, som det så smukt hedder, forekommer, når støbningen af plastundertallerkenen har efterladt ujævnheder og laves enkelt med
udskiftning af Centerleje/undertallerken. Selvom det ser voldsomt ud med disse youtube videoer, så er det noget de, der oplever det, kan få
lavet uden problemer. Man bør måske betænke, at der er solgt ca. 200.000 tusind Rega pladespillere i de sidste 5 år,så de 30 fejlvideoer, som
altså kan bringes til orden igen, er 0,15 promille af de solgte ! Der er sikkert flere der bare har kontaktet deres forhandler og fået løst
problemet, men jeg er temmelig sikker på, at det, i den virkelige verden, er et meget lille fejlantal, deraf min bemærkning "Så længe det
bare ikke er i virkeligheden, at de vrimler, så går det nok"



__________________
       Venligst
    Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 02 Juni 2017 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Nu blander jeg mig lige...


RP1 er et budget-produkt, og der kan man ikke forvente superpræcision.



Er lige hoppet på vinyl-vognen og har købt min første pladespiller, en Rega RP1. Enig i at det er et budgetprodukt. Man kan ikke forvente alt til den pris.

Sammenligner jeg med mit digitale setup så er der MASSER af støj på vinyl-lyden. I de fleste tilfælde er det dog ikke noget jeg bemærker når musikken spiller. Men når der ikke spilles må jeg skrue noget ned for ikke at blive tosset over den brummen der ellers er fra højttalerne. Min RIAA er sikkert synderen her. Motorstøj har jeg ikke noget af - støjen er den samme uanset om motoren kører eller ej.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 02 Juni 2017 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Dalgas, plages du af rillestøj skal du bare vende fasen i pickuppens ene kanal .
(Så vil pladestøj i fase udligne pladestøj ude af fase, meeen)
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 02 Juni 2017 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Ka´ du ikke snart en ny, Valla????
Det begynder at blive lidt ensformigt

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 02 Juni 2017 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Indenfor vinyl er der laangt mellem nyhederne.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Morfar123
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Morfar tager en lur!

Bruger siden: 19 April 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 364
Sendt: 02 Juni 2017 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Dalgas skrev:
Mikkel G skrev:
Nu blander jeg mig lige...

RP1 er et budget-produkt, og der kan man ikke forvente superpræcision.



Er lige hoppet på vinyl-vognen og har købt min første pladespiller, en Rega RP1. Enig i at det er et budgetprodukt. Man kan ikke forvente alt til den pris.

Sammenligner jeg med mit digitale setup så er der MASSER af støj på vinyl-lyden. I de fleste tilfælde er det dog ikke noget jeg bemærker når musikken spiller. Men når der ikke spilles må jeg skrue noget ned for ikke at blive tosset over den brummen der ellers er fra højttalerne. Min RIAA er sikkert synderen her. Motorstøj har jeg ikke noget af - støjen er den samme uanset om motoren kører eller ej.


MASSER af støj ? Så må der være en fejl medmindre dine plader er meget slidte. Jeg kører pt med en Planar 1 med Carbon pickup, vistnok eqvivalent til en AT 91. Der er forbavsende lidt pladestøj undtaget visse plader som bare er for slidte. Justering af disse pladespillere er ligetil og enkelt. Tag manualen frem og check det op

Forøvrigt en fremragende pladespiller til prisen. Ikke highend, hvad så end det er ! Og ikke super opløst. Men musikalsk yderst tilfredsstillende til prisen efter min mening glemmer man lidt elektronikken og det er bare dejligt. Jeg har ikke hørt et streaming baseret setup jeg hellere ville eje, og jeg har hørt nogle dyre nogle, uha uha

RP serien var ikke imponerende på kvalitets check, et antal blev solgt som B-stock i UK så jeg tror på rygterne, det er lidt tosset at spille hasard med kvaliteten, folk glemmer ikke, selv om Rega gør meget for at undgå og bagefter rette op på fejlene, må der ikke ske stort antal fejl, så heller scrappe lidt større antal.

Rega har selv annonceret at RP serien er på vej ud, nu overtaget af ny Planar serie hvor 1, 2 og 3 har set dagens lys - væsentlig forbedret ift RP. Jeg syntes min Planar 1 spiller bedre end en gammel Planar 3. Ny Planar 6 er lige om hjørnet og jeg er spændt på hvad de vil gøre på RP8/10 fronten. De er nok svære at forbedre yderligere men det sagde man også om P9.

Til top Vis Morfar123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morfar123
 
hewi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 04 Juni 2017 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Nu kan det godt være at jeg stiller ledende spørgsmål, men hvordan kan det være at man hører mere brum jo nærmere pu nærmer sig udløbsrillen ( Rega Exact ) ?

Har monteret en Denon Dl 103 i dag, samme øvelse, intet brum !

Har monteret Exact i en af mine andre pladespillere, intet brum !

Det her er kun venligt ment, lyden i sig selv fra Rega er eminent i mine ører, men det der brum irriterer mig til hudløshed.

Og som sagt/skrevet er det et ledende spørgsmål, ironi kan forekomme ;-)

Venligst

Hewi
Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes