Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 10:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nyt setup med pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
loenborg71
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2017
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 06 Maj 2017 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et spørgsmål vedr. et setup med en pladespiller. Sig endelig til, hvis jeg spørger et forkert sted. Jeg har i øjeblikket en billig JVC pladespiller sat sammen med en billig og meget gammel Philips forstærker. Dertil et par kompakte højtalere fra Cerwin Vega. Alt i alt virker det ok, og lyden er rigtig fin til mit behov. Lige nu står alt mit udstyr i stuen gemt væk i en Mistral tv-bænk. Jeg bruger ikke lyden til mit TV. Jeg får det slet ikke brugt, da jeg hører al musik i mit køkken. Derfor vil jeg gerne ”om-gradere”, så jeg også får pladespilleren ind i køkkenet. Jeg har tænkt på tre scenarier:

Nr. 1:
Opgradere til ”ny” brugt forstærker som har stik til to sæt højtalere f.eks Denon PM520AE eller PM720AE, genanvende Cerwin Vega højtalerne i stuen, købe et sæt diskrete højtalere til køkkenet f.eks. Cambridge Audio WS30, anskaffe en ny eller brugt pladespiller evt. med indbygget RIAA.

Nr. 2:
Købe et sæt aktive højtalere til køkkenet. F.eks. Triangle LN01A med indbygget RIAA forstærker eller System Audio Saxo 1 uden RIAA men med RCA stik. Og selvfølgelig anskaffe en ny eller brugt pladespiller.

Nr. 3:
Købe en trådløs højtaler med indbygget RCA stik, som man kunne sætte en pladespiller til. F.eks. en Marshall Stanmore eller Audio Pro’s T10 model. Og selvfølgelig anskaffe en ny eller brugt pladespiller.

Jeg var egentlig mest til løsning 2, men højtalerne skal op på væggen, og de to nævnte aktive højtalere er ikke til at installere på væggen. Så synes jeg egentlig, at løsning 3 også er spændende. Men lyder en pladespiller godt nok på sådan en trådløs højtaler? Så tænkte jeg, at løsning 1 egentlig er hel optimalt. Men er sådan et par kompakte højtalere (WS30) gode nok til at afspille en pladespiller eller skal man købe noget brugt ala mine Cerwin Vega højtalere?

Til sidst: Hvilken pladespiller skal man anskaffe sig? Den må ikke være alt for dyr (max. 2000). Jeg tænker hvis det skal være en ny med indbygget RIAA så kunne det f.eks. være Denon DP-29F (men den er altså lidt grim!), Pioneer PL-990 (mindre grim), Marantz TT-5005 (mindst grim). Eller alternativt kunne det være en brugt eller ny pladespiller som f.eks. Argon TT-1, Pro-Ject Essential II, Pro-ject Debut Carbon Esprit DC (den er fed!).

Hvad siger I til mine tanker?

Venlig hilsen
John
Til top Vis loenborg71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af loenborg71
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 07 Maj 2017 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv System Audio Saxo højttalere. De gør det godt og det bliver svært at købe noget bedre til prisen, du kan senere supplere med subwoofer.

Jeg vil gå efter System Audio Saxo 1 og købe RIAA ved siden af.

Og en PM720AE til at drive dine nuværende højttalere. Du siger, du ikke bruger stue højttalerne meget.


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
loenborg71
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2017
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 07 Maj 2017 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hej Jack

System Audio var også mit første og største ønske. Problemet er, at
jeg har ikke nogen steder i køkkenet og placere dem. Kun på
væggen og det egner de sig ikke umiddelbart til.
Til top Vis loenborg71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af loenborg71
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 07 Maj 2017 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jeg ved, der laves loftbeslag som disse Evo



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 421
Sendt: 07 Maj 2017 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

System Audio Saxo lyder som et godt valg. Du får rigtig meget for pengene. Både funktionalitet og lyd.
Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls
 
loenborg71
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2017
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 07 Maj 2017 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Ser rigtig fint ud med de beslag. Så tror jeg, at jeg vil gå efter syst
audio højtalerne.

Tak for hjælpen
Til top Vis loenborg71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af loenborg71
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 25 Maj 2017 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Du får nok mest glæde af en Pro Ject pladespiller. Det er især i den ende af skalaen, som du vil investere i, at Pro Ject er fremragende til prisen. Får du råd, så monter en Ortofon 2m rød. Den bliver du glad for.

__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes