Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 05:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: DC-filter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 30 April 2017 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Det gør ingen skade at sætte et filter før et filter, højest filtreres mere væk. Ved seriekoblingen er det eneste, jeg vil opnå, være at få glæde af DC-filteret. Egentlig bør selve filteret by-passes, så kun DC-fælden i Br507 er i spil. Jeg skal nok vende tilbage, når jeg har lyttetestet.

Med venlig hilsen
Jens

Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 30 April 2017 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
OleDP skrev:
Hej Undskyld hvis jeg forstyrrer tråden. Jeg har haft alle de forskellige DC filtre fra LC Audio. Min Belles 350A Reference var meget følsom overfor DC på nettet. De har alle kunne høres en smule - Lidt mindre hul igennem og lidt mindre dynamik. Undtagen det nye "ultimate power board" projekt, som også kan indeholde softstart. Skriv til LC for at høre om dette filter er færdigt. Dette filter lyder fantastisk. Jeg synes faktisk at det var en lille forbedre, end uden...... Mvh Ole


Måske forklaringen, på du ikke hørte forskel på det første filter er, det ikke virkede. Jeg ville gå langt udenom disse produkter, fra LC audio. Jeg har en ven, der ikke kunne få hans, cd afspiller til at virke, den var på værksted, ingen fejl. Han fandt så ud af, da var hans DC-filter, fra LC-Audio der lavede numre. Det virker til det er hobby plan med for store ambitioner.

Hej Jack...

Filtrene virkede alle fint. Tydeligt. Når min kone tænder for fladjernet, så brummer min Belles trafo rigtigt meget. Og det har den aldrig gjort med et DC filter på. Jeg kan slet ikke genkende din beskrivelse af LC. Overfor mig har det været solidt arbejde. Ingen klager herfra. Og det nye board er gennemført.

Til top Vis OleDP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleDP
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 30 April 2017 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg testet effekten af at sætte Br507 ind foran PS Audio Dectet. Og jeg må bare sige, at der var forskel. Med Br507 inde foran fik musikken mere dybde (min kones formulering), og jeg kan så supplere med, at der kom flere detaljer igennem. Ikke dramatisk store, men klart hørbare forskelle.

Med venlig hilsen
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 282
Sendt: 30 April 2017 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Her har filtrene fra LC Audio også virket 100% efter hensigten, kan klart anbefales
Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 01 Maj 2017 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Jens Mortensen skrev:
Så fik jeg testet effekten af at sætte Br507 ind foran PS Audio Dectet. Og jeg må bare sige, at der var forskel. Med Br507 inde foran fik musikken mere dybde (min kones formulering), og jeg kan så supplere med, at der kom flere detaljer igennem. Ikke dramatisk store, men klart hørbare forskelle. Med venlig hilsen Jens


Ja, jeg oplever også at, der komme mere rum og dybde. En af de ting jeg virkelig lagde mærke til, var rum omkring instrumenter, lyden blev mere fri af højttaler, det lød som om musikken opstod af ingenting og lidt kant og hårdhed forsvandt, uden bekostning af detaljer.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes