Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 16:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller til Rotel/JBL (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 24 April 2017 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej alle, jeg går med ambitioner om at få en pladespiller til mit stereo der hedder

rotel ra1570
jbl ls80
nordost white lightning

Prisen forstiller jeg mig skal koste det nogenlunde det samme som forstærkeren, så ca. 10-13 grå.

Der skal være god bass slam i og et stilet design.

Hvad kan jeg få...måske rega rp8??
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 25 April 2017 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg købte selv en demo model, af de store, Acoustic Signature pladespiller, med Jelco SA250 og Micro Benz Gold pick-up med Oyaide tonearmskabel. Måske du kan finde en brugt eller en demo del. Min rillefræser ser, sådan ud.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 26 April 2017 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Jeg synes den Acoustic Signature er virklig flot med det buede design i den der farve.

Hvad ville konsekvensen af at købe Rega RP8 uden aphete pick-up til 10k, men måske en ortofon til 2 grå være?

Og desuden dør pladespillerne uden glaslåg med tiden helt eller delvist?
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 26 April 2017 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Der findes vist ingen pladespillere med glaslåg ... de fleste er lavet i en eller anden form for plastmateriale

Jeg har bl.a. Nottingham Analogue Hyperspace, der nu kører (upåklageligt) på 15. år (og før det sikkert endnu mere, da den er købt brugt). Den er uden støvlåg. Støvlåg er fine til at beskytte mod støv (og pilfingre ...), men er i akustisk henseende ofte mindre hensigtsmæssige, hvorfor det ofte giver bedre lyd at pille dem af.

Jeg støvsuger (ja, støvsuger) mine pladespillere et par gange om ugen, hvilket klarer mine støvproblemer ... i hvert fald hvad mine pladespillere angår

Det er min vurdering, at med lidt almindelig omsorg og rettidig omhu, så bør et manglende støvlåg i udgangspunktet ikke reducere levetiden for en pladespiller.

Hvis du er bekymret for støv, og din pladespiller ikke er født med støvlåg, så kan du fx købe løse "kæmpelåg" i forskellige størrelser. Find en størrelse, der dækker hele din pladespiller, når den ikke bruges. De er ikke billige, men du må selv afgøre, om de er pengene værd.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
danny11
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 26 April 2017 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Apexx512 skrev:
Jeg synes den Acoustic Signature er virklig flot med det buede design i den der farve.

Hvad ville konsekvensen af at købe Rega RP8 uden aphete pick-up til 10k, men måske en ortofon til 2 grå være?

Og desuden dør pladespillerne uden glaslåg med tiden helt eller delvist?


Du vil få en fin pladespiller, som vil kunne udbygges med en bedre pick-up senere, nogen vil mene at pick-upen bør koste det samme som selv pladespilleren de andre af os accepter, at vi ikke har råd til en så dyr pickup og køber, hvad vi nu har råd til og synes om.
Dog, som jeg husker det, har din Rotel kun en MM RIAA, så en MC aphete ville ikke virke, med mindre du også anskaffer en MC RIAA eller Stepup transformator.

De bedste råd, jeg har kunne læse mig til, her på forummet er find et sted/forhandler, hvor du kan hører de pladespiller som har din interesse. Vi er forskellige indrettet prestigemæssigt til hvordan lyd skal gengives.
F.eks. er noget meget vilde med Rega pladespiller andre går uden om i en stor bue. Mht en RP8 til 10k er en god pris, selv uden pickup. Hvis du er bange for støv, så finde der firmaer som fremstiller plexiglas låg/kasse som du kan placere pladespilleren under/i, prisen varier jeg har set dem fra 500 til nogle tusinder.
Til top Vis danny11's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danny11
 
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 26 April 2017 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg kan godt se nu at ra-1570 kun har mm indgang, kan samtidigt se det er muligt at bruge high output mc pickupper da det er et impedans
spørgsmål. Selvfølgelig skal det da så være mm pickup og dertil kan jeg se, en rega exact mm ligger på små 2500,-.

Du kan godt have ret i, at vi er prestigemæssigt forskelligt byggede, ja jeg tror faktisk jeg skal ned og høre lidt på dem nu.
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 26 April 2017 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

danny11 skrev:

Apexx512 skrev:
Jeg synes den Acoustic Signature er virklig flot med det buede design i den der farve.

Hvad ville konsekvensen af at købe Rega RP8 uden aphete pick-up til 10k, men måske en ortofon til 2 grå være?

Og desuden dør pladespillerne uden glaslåg med tiden helt eller delvist?
Du vil få en fin pladespiller, som vil kunne udbygges med en bedre pick-up senere, nogen vil mene at pick-upen bør koste det samme som selv pladespilleren de andre af os accepter, at vi ikke har råd til en så dyr pickup og køber, hvad vi nu har råd til og synes om. Dog, som jeg husker det, har din Rotel kun en MM RIAA, så en MC aphete ville ikke virke, med mindre du også anskaffer en MC RIAA eller Stepup transformator. De bedste råd, jeg har kunne læse mig til, her på forummet er find et sted/forhandler, hvor du kan hører de pladespiller som har din interesse. Vi er forskellige indrettet prestigemæssigt til hvordan lyd skal gengives.F.eks. er noget meget vilde med Rega pladespiller andre går uden om i en stor bue. Mht en RP8 til 10k er en god pris, selv uden pickup. Hvis du er bange for støv, så finde der firmaer som fremstiller plexiglas låg/kasse som du kan placere pladespilleren under/i, prisen varier jeg har set dem fra 500 til nogle tusinder.


Jeg overvejer at købe et låg, har du nogle anbefalede steder at købe disse låg, hvis det ikke skal koste spidsen af en jetjager, men samtidig se godt ud?

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 26 April 2017 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Apexx512 skrev:
Jeg synes den Acoustic Signature er virklig flot med det buede design i den der farve.

Hvad ville konsekvensen af at købe Rega RP8 uden aphete pick-up til 10k, men måske en ortofon til 2 grå være?

Og desuden dør pladespillerne uden glaslåg med tiden helt eller delvist?


Den skulle efter sigende spille godt, men jeg bliver aldrig venner med Rega's store modeller. Jeg ville aldrig gå over en Planer 3. Det minder om rumfart teknologi, bliver hurtigt kedeligt Ironi kan forekomme.

Men det er en ok pris, jeg er mere til separate motorer, bæltedrevet. Jeg synes, det er synd at placere det hele inde i pladespilleren. Godt nok er der gjort meget for at minimere at resonans i pladespiller.

Det er smag og behag.   

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
danny11
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 27 April 2017 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
Jeg overvejer at købe et låg, har du nogle anbefalede steder at købe disse låg, hvis det ikke skal koste spidsen af en jetjager, men samtidig se godt ud?


Jeg købte min "kasse" i tyskland. De laver dem på mål (den model jeg har, er "låget" skruet samen til en kasse, som løftes væk når pladespilleren er i brug). Der er del billeder på deres side til inspiration.

Ellers er der, gør det selv metoden. Plexiglasplader er ikke ekstremt dyre pr m2, fås i de fleste byggemarkeder, med det kræver du kan bukke/lime dem så resultatet blev efter evnerne. Ellers laver bl.a. pro-ject nogle ok låg til deres pladespiller som sikker kan anvendes på andre fabrikanters, prisen kan være lidt afskrækkende.
Til top Vis danny11's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danny11
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2904
Sendt: 27 April 2017 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Det billigste vil nok være, at købe en gammel brugt pladespiller og pille låget af den.
Låget kan sagtens nøjes med at ligge løst på .
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 27 April 2017 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Tak for svar begge to.


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes