Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 00:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Sonos VS bluetooth? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 03 April 2017 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Okay sagen er at jeg godt kunne tænke mig at få sat et par "trådløse" højttalere op i både mit køkken og i mit badeværelse. Min plan er at bygge et par højttalere ind i skabene. Jeg har mulighed for at trække 230v til de forskellige enhedder. Min oprindelige ide var egentlig at finde nogle bluetooth enhedder og så trække en ledning til dem.

Så har jeg selvfølgelig nogle venner, der siger til mig at nej nej nej, jeg skal have Sonos. Streaming aftaler og alt muligt. Nu var jeg så hos en forhandler. Men han forklare mig så at de indbygningshøjtalere de har ikke blot kan smides på en 230v ledning, men skal have et signalkabel fra en forstærker. Dette fatter jeg så ikke en skid af hvorfor.

Men anyway, jeg synes nu at jeg er tilbage på bar grund. Jeg vil jo egentlig gerne have et system, hvor jeg kan streame noget musik enten i køkkenet eller på badeværelset eller i stuen på mit primære anlæg eller på hele l**tet på en gang. Jeg har som sagt mulighed for at trække strøm til de enkelte enhedder. Men er der nogen der har et godt forslag til løsning!? Højeste krav er at jeg kan styre hele l**tet via min telefon eller via det medie jeg streamer fra.

Hilsen den fortvivlede i hifiland

Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 03 April 2017 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Sonos har højttalere hvor der bare skal tilsluttes 230 v. De spiller fint til køkken og badeværelse. Derudover har Sonos en forstærker med indbygget streamer som kan tilsluttes andre højttalere, fx. indbygningshøjttalere. Denne skal rigtigt nok tilsluttes højttalerne med et højttalerkabel. Forstærkeren kan i så fald placeres tæt ved højttalerne.

Jeg kan kun anbefale Sonos, Det spiller problemfrit og er klippestabilt. I forhold til et par bluetooth højttalere er Sonos langt at foretrække.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 03 April 2017 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Problemet er at Sonos, så vidt jeg er orienteret, ikke har aktive højtalere som indbygnings modul. Jeg håber at jeg tager fejl, men sådan som det ser ud så har de ikke. Jeg er jo egentlig blot interesseret i at kunne trække en strøm ledning til en enhed og så har jeg musik i den enhed. Jeg ved godt at jeg højst sandsynligt får en bedre lyd med de her desiderede højttalere, men jeg har desværre en WAF factor jeg skal tage hensyn til og jeg kan gøre det usynligt, hvis jeg kan så det som indbygning.
Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter
 
Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 03 April 2017 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Har haft kigget på det. Problemet er at enheden er for stor. Har ikke plads til noget der er meget større end 12cm i diameter. Har haft tænkt på at have en lille bluetoothforstærker og en lille højttalerenhed klemt ind bagerst i skabet. Men der er også brugervenligheden i det. Har et kvindeligt sidestykke der skal kunne finde ud af det. Hendes tålmodighed er ikke stor. Mit problem/spørgsmål er lidt delt i to. Bedste system (software) og så er der hardweare delen. Så hvis et bluetoothe system egentlig er lige så enkelt at betjene som et sonos, så tænker jeg at det er den vej jeg vil gå. Selv om der måske er flere mulighedder med Sonos.
Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter
 
6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 03 April 2017 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

tag et kig på beosound m5, den løser alle dine krav så vidt jeg kan se.
Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA
 
6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 03 April 2017 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

6000JGA skrev:
tag et kig på beosound m5, den løser alle dine krav så vidt jeg kan se.


ligemeget :) - var vidst lidt for hurtig. Så ikke at de skulle indbygges i skabende.
Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA
 
Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 03 April 2017 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hvis vi lige deler tingene lidt op, er der så en der kan forklare mig hvad fordelene er ved at kører ren sonos kontra at have en lille bluetooth
forstærker med tilhørende enhed?

Eller fordele/ulemper ved begge dele
Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes