Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 11:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til 802n? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 07 April 2017 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Fedt med din Classé - hvad er det for en fætter ??

Her i hytte er det samme højttalere som jeg tidligere jar skrevet i et pænt stort rum. De drives af en Mark Levinson. tidliger havde jeg en Mark Levinson 380 pre, men den måtte se sig distanceret af en Lyngdorf dpa-1. Det var uden at roomperfect var inde over. Når så roomperfect har mål rummet, så er det simpelt hen en helt anden verden - et lydbillede, som jeg aldrig har opnået, selv efter meget leg med reflektorer, dæmpere, højttaler placering o.s.v.

Du bør unde dig selv, at prøve dette.
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type
 
offroad32
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 218
Sendt: 18 April 2017 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Det er en Classé ca2200

Jeg spekulerer også i en lyngdorf forforstærker, eller en Classé forforstærker

__________________
analog er det nye digital...
Til top Vis offroad32's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af offroad32
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 19 April 2017 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

e-type skrev:
Fedt med din Classé - hvad er det for en fætter ??Her i hytte er det samme højttalere som jeg tidligere jar skrevet i et pænt stort
rum. De drives af en Mark Levinson. tidliger havde jeg en Mark Levinson 380 pre, men den måtte se sig distanceret af en Lyngdorf dpa-1. Det var
uden at roomperfect var inde over. Når så roomperfect har mål rummet, så er det simpelt hen en helt anden verden - et lydbillede, som jeg aldrig har
opnået, selv efter meget leg med reflektorer, dæmpere, højttaler placering o.s.v.Du bør unde dig selv, at prøve dette.



Ohøj..! Du må da ha' kommet til at sætte nogle kabler i nogle forkerte steder på din tidligere No.380...?! 😳😉


N.


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 19 April 2017 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Det lyder helt skørt, at du ikke var tilfreds med den Mark Levinson. Det er toppen af poppen. Enten forkert tilslutning, eller defekt, ledes tankerne hen på. Måske du er til en anden lyd, Levinson er dynamisk og neutral.

Måske et helt umuligt rum, med ikke helt optimalt, højttaler placering.

Det er godt du er tilfreds nu

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Klynk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 20 April 2017 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg ville have upload et billede af mit anlæg, det kunne jeg så ikke finde ud af. Jeg syntes så ikke de er så svære, at have med at gøre de B&W, med hensyn forstærker - rum og placering. Mit anlæg består af følgende:

B&W 802.N
Balanced Audio Technology VK.60. Den trækker dem fint og den er brølstærk.
Forforstærker: Audio Research LS.26.
Cd. Afspiller: Audio Research CD. 5.
Kabler: Purist Audio - MIT og diverse afkoblinger.

Jeg syntes selv, dette anlæg formår et godt samspil mellem stemmer og instrumter, og fravær farve, og tendens til lytte træthed - forøvrigt syntes jeg, at B&W spiller bedst med rørforstærker, efter min opfattelse, men sådan er vi jo forskellige.

Med venlih hilsen.

Til top Vis Klynk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klynk
 
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 21 April 2017 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Kære Nilau og JackD, lige et par spørgsmål til jer?

Hvornår havde i en Mark Levinson 380 i jeres setup ? - da i så havde en Lyngdorf DPA-1 hjemme til sammenlignende test, hvor længe testede i så?

Jeg går naturligvis ud fra, at I har egen erfaring med netop disse forforstærkere fra eget anlæg - som må indeholde et par B&W 802N - da det var det som trådstarer var interesseret i.

Og ja, jeg er en af de heldige som har haft flere Mark Levinson produkter gennem årene- og stadig har det på effektsiden, så jeg har en vis erfaring med, hvad ML's sound gør for mit anlæg.
Da ML 380'eren blev udskiftet, så skete efter en testperiode på næste 2 uger, hvor også mine gode venner med gode ører var inde over til flere lytninger. (den ene kører Martin Logans med rørgrej foran, den anden er til JBL med Parasound/Carver grej). Ingen var i tvivl om, at Lyngdorfen især i evnen til at definere rum og positionering, gjorde det bedre end 380'eren - uden roomperfect. At roomperfect så giver yderligere definition især i bunden og stramhed, ja det er kun bonus. Siden har der ikke været en forforstærker forbi, som kan skubbe den af pinden - og ja, der har også være nyere Mark Levinson forbi.
Når der her i huset testes udstyr, så sker det med identisk kabling og identisk strømforsyning. Lytterummet er godt 60 kvadratmeter og har skråvægge med en højde op til 5 m. Da jeg selv har fået det bygget, så var der en akustikker inde over med beregninger og tilpasninger. Støm leveres af 2 separate grupper, som er dedikeret anlægget - når først strømmen er renset af en Exact power regenerator.

I øvrigt ganske sjov, at der et par måneder efter jeg købte Lyngdorfen var en test i High Fidelity, hvor budskabet var, at der var tale om en af de bedste musikformidlende forforstærkere - uanset pris.

Jeg venter selvfølgelig, at I kloge hoveder redegør for jeres konkrete erfaring med Mark Levinson 380 og Lyngdorf Dpa-1 , da jeg ikke kan forstille mig, at man "kloger" sig på noget uden at have konkret erfaring.

"assumption is the mother of all f**kups"

P.S. Mark Levinson cd'en tabte sidenhen og er også sendt videre, mens effektforstærkeren stadig ikke har mød en overmand til en fornuftig pris, men som nævn til trådstarter som gerne ville have et konkret råd, så har både den stor Halo fra Parasound og Xindak a600 været tæt på at give det, som min Mark Levinson giver.
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 21 April 2017 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg såmænd eget Mark Levinson effekt selv og hørt demo af det flere gange på forskellige højttalere





__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1919
Sendt: 24 April 2017 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Thule IA350B eller PA350B kan også anbefales. 2*350W/8 Ohm, +/- 49 A, balanceret fra indgang til udgang. Trækker stort set
alt, og koster ikke en bondegård. De der er tilbage på markedet må snart have kørt deres Burn-in periode. Min IA350B har i
over 5 år kørt i 2 Ohm impedans uden at kny.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 24 April 2017 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft B&W 802 Nautilus.
En fremragende højtaler.

Jeg prøvede Diverse store Vincent, Nads topserier brokoblet med 2*700w, og diverse andre.
Det var som om der ikke var rigtig "kød og blod i dem.
Højtaleren kunne gøre det bedre.

Så fandt jeg to monotrin, LA Audio, som er rørforstærkere på 125 W hver...
Jeg var nok lidt heldig, for de er ekstremt sjældent til salg...
Og det siger vel noget om at folk beholder dem.

De kunne spille musik, og var betydelig mere organiske i lyden end nogen af de andre forstærkere jeg har prøvet/haft.

Jeg vil anbefale dig at få fat i en rørtrin med med masser af watt.
Når du når de 100w, så trækker de fint dine højtalere, og rørforstærkere i den kaliber, lyder af lige så meget som store transistortrin.
Måske kan du finde en Audio Research, de laver også gode effekttrin på rør, og med mange watt.


God jagt, mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 24 April 2017 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Ups, jeg mener at du skal prøve at lytte til en stor rørforstærker.

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes