Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2017 | 00:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Ny riaa Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 April 2017 kl. 11:15 | IP-adresse registreret Citér Chazz

Boydk skrev:
Glemte lige at fortælle (det fremgår vist ikke af hans hjemmeside), at hvis du kontakter ham direkte, er det
muligt at købe alle 3 print uden komponenter til en fornuftig pris. Det gi´r en større valgmulighed for at "støve"  de komponenter
op, man selv har lyst til at bruge

Kan være jeg spørger dumt. Er ikke så god til tysk. Men hvordan kontakter man ham? For vil meget gerne have fat i print til den
RIAA.

Mvh

Kenni
Til top Vis Chazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chazz

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 April 2017 kl. 12:40 | IP-adresse registreret Citér Boydk

Hvor kom den dér med Tysk fra???
Skrev at han var Nordmand, bor i Sverige.
På Tindie er der et link til Muffsy.com, på Muffsy.com er der så vidt jeg husker en masse "flag" om produkter m.m.
Der er også et, der hedder "Contact us". Ta´ den derfra.

Chazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 April 2017 kl. 16:48 | IP-adresse registreret Citér Chazz

Har faktisk allerede den Muffsy Riaa. Det er XONO og Psu print jeg er interesseret i.
Beklager hvis jeg ikke fik gjort det tydeligt i forrige indlæg.
Til top Vis Chazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chazz

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2017 kl. 18:29 | IP-adresse registreret Citér Boydk

Jamen så må jeg blive dig svar skyldig.
Jeg købte dem for et par år siden af en, jeg har mistænkt for ikke at ha´ tid eller "turde" gå i gang med projektet.
Fandt sidenhen ud af, at diagrammerne blev frigivet af Nelson Pass i 2008, og at klon-projektet åbenbart er ligeså gammelt.
Hvor man skulle finde print i dag aner jeg ikke. Du må ud og lede

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2017 kl. 19:21 | IP-adresse registreret Citér Boydk

Så blev der lyttet og eksperimenteret igen her i eftermiddag/aften.
For at kunne svare på Miavs spørgsmål, så blev der spillet uden SUT og direkte i MC-indgangen med 100ohm, 162ohm og 249ohm, og til Palo Santos´en var 249ohm absolut bedst.
Det er mikroskopiske forskelle (hvis der overhovedet er nogle, og det ikke er noget, jeg bilder mig ind), men jeg hælder mest til MM-indgangen med Silk-trafoerne foran. Stemmer og instrumenter er "in you face" på en lille bitte blidere måde, og det virker som om, at detaljer som udklingning af bækkener m.m. er en anelse mere delikate. Om det er den korrekte lyd, skal jeg ikke kunne tåge rundt i, men det er s´gu det, der tiltaler mig bedst, så om lidt ryger den i stilling MM, låget bli´r  skruet på, og Silk´erne bli´r monteret igen.

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 April 2017 kl. 18:29 | IP-adresse registreret Citér ASML

Boydk skrev:
Jamen så må jeg blive dig svar skyldig.Jeg købte dem for et par år siden af en, jeg har mistænkt for ikke at ha´
tid eller "turde" gå i gang med projektet.Fandt sidenhen ud af, at diagrammerne blev frigivet af Nelson Pass i 2008, og at klon-
projektet åbenbart er ligeså gammelt. Hvor man skulle finde print i dag aner jeg ikke. Du må ud og lede

Hej Boydk.

Og endnu engang tillykke med det færdige resultat.

Rart at se at du fik det til at virke, trods fejl på print som var til at have med at gøre...Og at det er lykkedes at finde de specifikke
komponenter, som skal anvendes til lige præcis den udgave af Xono clonen.

Jeg mener at vedkommende der i sin tid fik fremstillet disse print, senere har lavet et nyere printudlæg, da det på et tidspunkt, blev
noget svært at finde de komponenter som skal anvendes til MK I udgaven, du har købt af mig.

Det er ikke helt ved siden af, hvad du skriver...Bevares jeg tror såmænd nok jeg havde tiden til det på det tidspunkt, men nok ikke
modet til det.

Jeg har siden jeg blev behandlet for lymfekræft i 2006/2007, med behandling i form af kemo-terapi, der blandt andet indeholdt et
stof, som hedder cisplatin, været plaget af en ganske forfærdelig tinitus, som desværre påvirker min hverdag lige lovligt meget. I
form af rastløshed og koncentrationsbesvær.-Hvilket også i høj grad betyder meget for mine andre projekter

M.a.o. jeg tror ikke jeg ville have tålmodighed og koncentration til at sidde og finde/bestille alle de forskellige komponenter, der skal
anvendes til et sådan projekt og de efterfølgende faser: montering af komponenter, lodning, montering af print i kabinetter etc etc.

Før jeg endeligt besluttede mig for at sælge printene, bemærkede jeg ved beskrivelser rundt omkring på fra folk som havde bygget
disse "cloner" at de i stedet for den indbyggede MC-del i stedet benyttede sig af en seperat Step Up transformator, da de ikke var
helt tilfreds med den del/ foretrak den anden løsning.

Da jeg i forvejen havde rørforforstærker, valgte jeg derfor at sælge printene, for i stedet at koncentrere mig om at finde velegnede
MC step up transformatorer og "begrave" ideen om både at have DIY solid state og fabriksfremstillet rørforstærkere på hylderne.

Og derfor det DIY mosfet-transistor forstærker klasse A-projekt ( Nelson Pass A75 ) jeg nåede at købe af en arbejdskollega, inden
jeg stoppede i det pågældende firma, grundet sygdom, også "ligger noget stille".....

Dels fordi det vil være "overkill" med 2x75 Watt klasse A til de senere indkøbte højttalere med en følsomhed på 93 dB og fordi jeg
har været for længe væk fra mit fag.

Jeg er ganske vist uddannet elektronikmekaniker, men har desværre lavet for meget "amerikansk fejlfinding" i min "karriere" i
forhold til fejlfinding på komponent-plan, til at jeg har mod på de helt store projekter...

Med hensyn til dem som skulle have interesse i at finde sådanne Xono clone print for at bygge selv, har jeg fundet denne tysker, der
tilbyder print:

https://www.rstaudio.de/en/pass-xono-nachbau/

Mvh

ASML
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2017 kl. 22:03 | IP-adresse registreret Citér Boydk

ASML......
Tusind tak for mere dybdegående info..... Og misforstå endelig ikke.
Det var bestemt ikke for at "disse" dig m.h.t. min kortfattede beskrivelse af, hvem jeg havde købt printene fra.
Jeg er dybt taknemmelig over, at have fået lov til at købe dem, og ikke mindst efter at have hørt det færdige resultat.
Skidt at ryge på så´n en røvtur.... håber du er kørende igen.
Og igen.... Sidder lige og nyder den med en i dag hjemkommet 180g version af Lennon/Ono "Double Fantasy".
Det var lidt hårdt at nå i mål, men for pokker, hvor var det indsatsen værd. Det er simpelthen min sidste riaa.
Og endnu en gang....... 1000 tak fordi jeg fik lov ay købe dem (printene)

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 April 2017 kl. 00:54 | IP-adresse registreret Citér ASML

Velbekomme....

Sådan føler jeg det heller ikke....-At jeg skulle være "disset", mener jeg...Bare rolig.. Jeg er glad på dine vegne over at det lykkedes, uden at få alt for mange grå hår over fejlfindingen.... Det er altid rart at se andre fik noget positivt ud af det, "man" tidligere har solgt...

Jo, tak jeg har det fint..Bevares, livet bliver aldrig det samme, efter man har haft sådan en sygdom inde på livet, men... Man lærer at blive taknemlig over det man har... Velbekomme... Og fortsat god fornøjelse med "den sidste RIAA"...
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum