Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 10:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Micro Seiki bl-51 VS Linn Basik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
clauskri
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 06 Marts 2017 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Min makker og jeg har fået fingre i en Micro Seiki BL-51 med 707 armen.
Ved godt det altid er en smagssag i forhold til egne ører, men er der nogen der har nogle bud på hvordan den holder op lydmæssigt, kvalitetsmæssigt i forhold til en Linn Basik.

Kan der siges noget generelt - pros and cons i forhold til de 2 afspillere.
Til top Vis clauskri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clauskri
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 06 Marts 2017 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hej Claus.
Lydmæssigt kan jeg ikke sige noget med sikkerhed, men jeg har da i et kort øjeblik ejet en Linn Axis, som er modellen over Basic. Den var absolut ikke imponerende. Uden at have hørt BL 51, er jeg ikke i tvivl om at den MÅ lyde bedre.

De billige Linn modeller har dog nogen kvalitetsproblemer, som gør at jeg mener at man bør holde sig fra dem.
De er kendt for ofte at få problemer med motorstyringen/strømforsyningen. Jeg ved også med sikkerhed at toppladen på i det mindste de tidlige eksemplarer har en kedelig tendens til at bøje. Det er ikke særligt heldigt, eftersom både tonearm og centerleje er monteret i toppladen. Set i bakspejlet, var det måske ikke super snedigt af Linn, at de bare lavede toppladen i tynd mdf. Jeg ved ikke om dette problem er udbedret på de senere eksemplarer.

Micro plejer derimod at være fornuftigt sat sammen. BL51 er ikke én af deres bedste modeller, men den har en vægt som gør, at jeg har en forventning om at den lyder rimeligt (Uden at det er noget vildt), og jeg vil forvente at det er en fornuftig begynderpladespiller.

Så min konklusion er at det må blive Micro som vinder. Den ville jeg kunne leve med (Men ikke lykkeligt), hvilket jeg helt sikkert ikke ville kunne med en Linn Basik.
Mvh. Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
clauskri
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 06 Marts 2017 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Det er som udgangpunkt ikke en pladespiller til mig - jeg kører selv på en Rega p7 som jeg er meget tilfreds med. Men jeg kunne godt bruge en ekstra pladespiller til kælderen, hvor der også står en P3 - fordi der kan sluttes 2 pladespillere til min forstærker i kælderen.

Så min makker og jeg snakkede om at vi ville gøre Seiko'en køreklar og teste den op mod hans Linn, og så alt efter hvilken der var "bedst" ville jeg få den anden til kælderen.
Tak for svar i øvrigt ;-)
Til top Vis clauskri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clauskri
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes