Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 06:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Støj på BeoLab 3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mortenasp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2017
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 03 Marts 2017 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har søgt lidt rundt og fundet årsager til støj generelt, men ikke helt mit scenarie og vil høre om hjælp til fejlfinding. Højttalerne summer/støjer meget (synes jeg) det kan i hvert fald høres fra sofaen, så lige nu er de frakoblet :(

Vi har fået bygget nyt hus og har fået trukket Cat7(a) netværkskabler rundt til højttalerne (4 x BeoLab 3). Der er lavet udtag hvor hver højttaler hænger, hvor strømstikket udgør det ene modul ved siden af RJ45 udtaget. Der er så tilsluttet et RJ45 til PowerLink kabel fra udtag til højttaler. I den anden ende er netværks kablet samlet med et RJ45 stik, som går direkte i fjernsynet (BeoVision 11). Inden vi flyttede var alle højttalere tilsluttet med (langt)PowerLink kabel og et PowerLink til RJ45 adaptor for at få det i fjernsynet og det har fungeret upåklageligt.

Jeg prøvet lidt forskellige strømkabler og stikkontakter uden forskel og næste tanke var at prøve med det gamle setup, men de kabler er desværre allerede lånt ud. En mærkelig observation er, at hvis jeg frakobler antennestikket, så bliver støjen værre.

Håber det giver mening.

Vh. Morten
Til top Vis mortenasp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenasp
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 04 Marts 2017 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Hej mortenasp

Det tyder på jeres stel forbindelse ikke er god nok. I et PowerLink Mk III kabel med 8 pin DIN stik,
Er pin 2 audio stel og pin 7 digital, stel som i nogle tilfælde blev nødvendig for aktive BL højttaler med
ICEpower forstærker, som også ligger i BeoLab 3. Så du må se om du lave et forsøg med det du har.

_______________________

       



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
mortenasp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2017
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 04 Marts 2017 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan.

Tak for dit svar.

Det slog mig lige, at jeg jo bare kunne bruge RJ45 > PL kablet/adaptoren direkte som en del af testen og det blev betragteligt bedre.
Der er fortsat en summen, men den forsvinder umiddelbart hurtigt i lyden når der er lidt volume.

Nu er spørgsmålet så bare hvordan jeg får testet hvor den er gal med stelforbindelsen?
Til top Vis mortenasp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenasp
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes