Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 03:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Fejl på receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C0DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Februar 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 24 Februar 2017 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået en nyt (brugt) Sony STR-DB930, og det har egenligt virket fint, men en uge inde, cirka, kom der pludselig et "click" hvorefter lyden gik. Maskinen var stadig tændt. Jeg gik hen og prøvede at wiggle med settings, og uden at vide hvad jeg gjorde så var der pludseligt lyd igen. men de her clicks bliver ved med at komme, og de kommer oftere og oftere (i de 3 uger jeg har haft den). Det sker ikke under input - jeg sidder i den anden ende af  rummet og ser morgentv, så pludselig vil den ikke mere. Det er uanset hvilken kanal jeg sidder på. og uden at mit forbrug virker misbrugisk.

Jeg fandt en "hotfix", som var at gå hen at clikke på "DOOR OPEN" (som ikke burde være wired til noget elektronisk), som nogle gange får gang i den igen når jeg trykker 'helt rigtigt'.

Efter at have googlet ligner det meget protector-mode (men der står ikke noget ala det - display er business as usual), hvorefter folk foreslår at factory reset maskinen, men problemet er at efter den kom i det her weird state virker power button ikke, (det virker som om knappet rent elektronisk virker, men at der er et relæ der ikke vil være med). Jeg har dog kunne tænde det med min gamle remote fra en anden sony forstærker.


Nogen der har haft lignende problemer med lignende produkter? jeg har plugged alt ud men jeg kan stadig ikke tænde det. Det er en så mærkelig fejl, og så omfattende, at jeg ikke ved hvor jeg skal starte på google. mine utallige forsøg har ingen frugt båret sig. Så jeg tænkte; det kan være nogen herinde har erfaringer med et eller andet.

Tusind tak for at læse med.
Til top Vis C0DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C0DK
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 426
Sendt: 24 Februar 2017 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen , ja det er jo en tudse gammel sag du har der fra sidst i 90.erne og den er vel ved at være skifte moden. Jeg har en i samme familie , bare nr. mindre .Den har godt nok aldrig drillet mig.

Det kan ikke betale sig at gøre noget ved den , kig rundt på nettet og find en brugt.
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
C0DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Februar 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 24 Februar 2017 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Øv. Håbede det måske var et generelt problem jeg kunne løse med noget loddetin på egen fod. Jeg må se hvad jeg kan skaffe til SU penge der dækker behovet. Den havde ellers dejlig mange features jef nød af med hensyn til automatisering og IR I/O stuff. Giver det dog lige et skud og ser om der måske var nogen der kendte til det.

Måske er der en anden måde at factory reset or something. Håber det bare er en form for fejl 40 så jeg i det mindste kan høre musik indtil jeg får skaffet mig en ny.
Til top Vis C0DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C0DK
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes