Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Gammelt B&O tv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 Februar 2017 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
Ja, og her kommer det første: Hvor er der to phono stik (eller lign.) til liniesignal out (lyd), så jeg kan sætte in Copland på?

M.v.h.
Jacques.

Det er indgange - så, nej! Det, Peter Pan mener med sine tegning er, at man kan trække lyd ud fra et scart-stik via en adapter. Husk at sætte denne på 'out'.

Peter Pan's tegning ang brugen af HDMI til VGA-adapter (plus lyd ind) ville jeg være forsigtig med at juble over. Om det kan bruges, afhænger af tv'ets hard-/software-opdatering.

Skulle du følge Peter Pan's råd om at gå i Harry Gammelborg efter den omtalte DVB-t-boks, er det så som så med at stripse den bagpå tv'et. Den skal kunne nås af dens fjernbetjening - og det kan den ikke derfra. Desuden skal man bruge dens egen remote Netop derfor sende jeg linket til OneRemote's løsning = boks gemt væk og brug af Beo4

P.S. Alternativt kunne der lægges PUC-kode til Denver-boksen ind i tv - men det ville så koste minimum en tudse

@Peter Pan
redfox har allerede en antenne!

MM



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 26 Februar 2017 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Takker for svar.

Jeg har et flueben i vindueskarmen. Altså en indendørs antenne. Den vil jeg om muligt gerne beholde, da jeg har læst, at de små kreditkortlignende antenner i dag, kræver strømforsyning og ikke er så kraftige. IKKE flere strømforsyninger, tak. IKKE flere ledninger end højst nødvendigt, tak. Jeg afskyer bokse, ledninger, strømforsyninger o.s.v. Undtagen mine stereo højtalerkabler og eet signalkabel fra min Copland til min Copland ;) De må gerne være der.
Af samme årsag, har mine B&O kassetter sagt farvel, min Tandberg tcd-3014a og min Rega LP afspiller og min ekstra Copland cd, er flyttet til et andet rum, og er dækket til med et viskestykke bag et gardin.... ;)

Da jeg indrettede stuen, fik jeg lavet strøm med stikdåser m.v. til at passe præcist til denne installation, hverken mere eller mindre. Jeg afskyer synlige 220Volts ledninger. Både de faste installationer og apparatledninger. Men da vi bor til leje, kan jeg ikke bare rille alt ind, og kmpe kabelbakker er ikke lige det fedeste, så det har jeg holdt på et minimum.

Jeg fik en lille grim Denver boks med tv'et. En Denver dvbc-110hd. Uden remote. Den kan vist ikke rigtigt bruges til noget i mit tilfælde, da jeg kun vil have dvb-t til stueantenne. Den kræver i øvrigt: 1 stik. 220 volts stik, har en on/off knap man skal trykke på, og kræver sikkert også en... plastikremote ;(
Når det sidste sne er smeltet i aften, lægger jeg den ud på min terrasse, og sætter ild til den. Væk med den. Med mindre den kan modificeres til at være usynlig, virke på mit B&O uden anden remote, uden 220voltsstik, uden mærkelige tryk som: "go go pilhøjre grøn pil go 8 go go", for at se DR1.

Jeg har kigget lidt på oneremotes hjemmeside, og de har bjerge af samme klamme bokse, som kræver 230 voltsstik, flere ledninger, er kæmpestore, optager både en analog scart og et dvi/hdmi m.v. og har de her uheldige tastesekvenser på eksempelvis en Beo4. Jeg skal ikke bruge boxer kort slot, ikke bruge optagenulighed til memorystik eller harddisk eller lign. Keep it simple.

Findes der noget der kan tilfredsstille alt dette og mit ego?

Alternativt: B&O DVB-HD modul som passer til mit 7-32 Mk III type 9331 købes øjeblikkeligt! (dette er ikke en annonce, men en efterlysning).
Jeg har ringet land og rige rundt, og der er vistnok et på fyn til 6500kr... Liiiidt dyrt i forhold til tv'et. Så er vi oppe på samme pris som et 7-40 Mk III.

konklusion: der MÅ findes noget ordentligt. Eller et B&O dvb.hd modul til menneskepenge. Det er jo lige før, at det er billigere, at købe et andet brugt B&O 7 tv og splitte det ad, for bare at få modulet...?

I øvrigt: Jeg elsker at slukke på en stikkontakt, når jeg ikke gider se tv eller dvd. Altså på væggen. Kan et 7-32 MK III type 9331 og en Beolab 7-4 samt en evt. boks klare dette? OG huske deres indstillinger?
Bortset fra en pinkode.... (men den kan jeg vist slå fra, hvis jeg ikke er ude at rejse f.eks ?).

Peter: Ok, jeg ser efter sådan et stik. Altså et scart til stereo phono ud, fra 7-32 og over til min Copland forstærker. Jeg har ikke brug for lyd ind, kun lyd ud.

Hmm... Mit gamle MX tv havde et sæt phono ud, så hvad skete der lige der? Måske husker jeg forkert, og havde sådan en scart ting. Det er ret længe siden. Men når nu der er 120 forskellige stik på et 7-32, inkl. phono og video ind (bag lille klap på siden), så er det ret tåbeligt, at der ikke også er phono ud.

Det ser også ud som om jeg mangler et lidt specielt 220V kabel, som går fra 7-4 til 7-32.

M.v.h.
Jacques.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 26 Februar 2017 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

millemis - ang brugen af HDMI til VGA-adapter (plus lyd ind) ville jeg være forsigtig med at juble over.

Det var måden jeg tilsluttede YouSee HD DVB C tuner til mit BV.7-40" Mk II. HDMI og Phono kabel fungerede.

Gode råd før man eksperimentere med tv antennen skader ikke. Måske man kan opnå et bedre tv billede.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 26 Februar 2017 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Øh, spørger lige: Eller er det vejen frem, at få en ekstern boks i microformat bagpå, og så få lagt en puc-kode (eller hvad det nu hedder) ind i tv-et?

M.v.h.
Jacques.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 Februar 2017 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
Keep it simple.

Findes der noget der kan tilfredsstille alt dette og mit ego? Alternativt: B&O DVB-HD modul som passer til mit 7-32 Mk III type 9331 købes øjeblikkeligt! (dette er ikke en annonce, men en efterlysning). Jeg har ringet land og rige rundt, og der er vistnok et på fyn til 6500kr... Liiiidt dyrt i forhold til tv'et. Så er vi oppe på samme pris som et 7-40 Mk III.

konklusion: der MÅ findes noget ordentligt. Eller et B&O dvb.hd modul til menneskepenge. Det er jo lige før, at det er billigere, at købe et andet brugt B&O 7 tv og splitte det ad, for bare at få modulet...?

I øvrigt: Jeg elsker at slukke på en stikkontakt, når jeg ikke gider se tv eller dvd. Altså på væggen. Kan et 7-32 MK III type 9331 og en Beolab 7-4 samt en evt. boks klare dette? OG huske deres indstillinger? Bortset fra en pinkode.... (men den kan jeg vist slå fra, hvis jeg ikke er ude at rejse f.eks ?).

Det ser også ud som om jeg mangler et lidt specielt 220V kabel, som går fra 7-4 til 7-32.

M.v.h.
Jacques.


Ja, det findes der. Men om det kan tilfredsstille dit ego, kan jeg ikke sige - det lader til at være svært....meget svært. På begge mine B&O-tv trykker jeg blot på 'TV'-knappen på mine Beo4're og så starter tv'et's DVB-t-tuner på sidst afspillede station. Vil jeg se et andet program, trykker jeg på det tilsvarende nummer/tal på Beo4'eren. Det er da sinpelt, ikk'.

Men så var det ikke den 7-32, du skulle have købt (og så skulle du nok også gribe lidt dybere i foret). Glem alt om at finde det modul til 'menneskepenge'. Eller køb det i Odense og betal for isætning og software-opdatering..... .....og ærg dig bagefter over at du ikke købte et 'færdigt' tv

Alt bare halvvejs moderne elektronik-grej er beregnet til at stå standby - men det må du jo så selv afgøre. Bare rolig, det skal nok huske indstillingerne (minus pin-koden, selvfølgelig).

Det kabel er vel bare et normalt 220v-kabel med et 'ottetal' i den ene ende og ellers et han-stik.
Men måske har din BL7-4 gennemsløjfningsmulighed (altså strøm ind/ud), så du kan nøjes med et strømkabel. Og hvorfor fik du så ikke det med?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 Februar 2017 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
Øh, spørger lige: Eller er det vejen frem, at få en ekstern boks i microformat bagpå, og så få lagt en puc-kode (eller hvad det nu
hedder) ind i tv-et?

M.v.h.
Jacques.

Det er jo det, som jeg har beskrevet dør.
Det koster så, hvis det skal gøres efterfølgende *
Og du slipper ikke for - i nogle tilfælde - at bruge en måske 'ulogisk' tastekombination.
F.eks kan du ikke tænde med 'TV'-knappen på det gamle tv.

* Kunne være sjovt at vide, om der allerede ligger nogle PUC-koder i tv'et - og hvilke?
Fulgte der måske (?) et lille kabel med et jackstik i den ene ende og en ir-sender i den anden med?

P.S. Hvad/hvor lille er 'micro-format' i din verden?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 26 Februar 2017 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Takker for svar ;)

Ja, kæmpe ego ;)   Nej, tv er ikke prioriteret her i huset, så billigt. Meeen jeg vil efter at have fået lidt blod på tanden ikke udelukke, at en fuld hd med blueray-version kommer ind ad døren lidt senere.
Nå, men nu er nu, og egentlig er jeg ret glad for mit lille 7-32 mk. III. Det er pænt når det er slukket ;) Og har i øvrigt et glimrende billede, helt på højde med mit 32" sony, jeg gav 10000 for plus fod m.m. for nogle få år siden. Jeg har aldrig brugt nogen som helst af alle de funktioner det har, og kommer heller ikke til det.
Faktisk vil jeg sige at f.eks. "Spectre" på dvd står bedre på 7-32 end på sony tv'et. Og lyden? 1.000.000 gange bedre.
Betjeningen? 1.000.000 bedre. Den samlede oplevelse? Meget bedre end den mit sony tv og min sony dvd præsterer. Mere øjenvenligt. Mere behageligt. Mindre trættende.

Ja, 1000kr for en lille boks med puc kodning hos et værksted. Men jeg vil først kontakte dem og høre nærmere og funktion og virkemåde, så jeg ikke bare spilder tid og penge på det, hvis sådan en boks skal skiftes alligevel. Eller den har en håbløs betjening, on/off eller noget andet.

I vores stue er der ikke meget plads til tv. Det står en smule ude fra væggen og lidt skråt, og dækker desværre lidt for et vindue. Stereo er det, der er prioriteret hos os, både placering og indretning, møbelvalg, tæpper, billeder på vægge o.s.v. Alt sammen for, at det skal lyde godt. Og det gør det. Men jeg har målt lidt op, og det vil være en stor gene med et 40" B&O, fordi de er så store. Træls.

M.h.t. smarte eksterne bokse, kunne jeg godt tænke mig, at de selv tænder og slukker, når jeg opererer tv'et og, at al betjening foregår på Beo4. Ellers skal jeg rejse mig og gå derhen. Eller skal have endnu en fjernbetjening. Og det vil godt nok være træls. Ikke fordi jeg er doven, men fordi jeg ikke vil agere slave for en lille plastikboks. Det må kunne integreres 100% i tv'et.

Nej, der fulgte ikke en lille ir-sender med.

Tja? der var ikke det specielle sløjfe kabel. Det prøver jeg at købe i morgen. Så er der da eet stik mindre til væggen ;)

Jeg skal lige hente noget god 100 oktan, så ryger den Denver boks til Bloksbjerg.
Men jeg har lige lånt en Triax it-hd 409 va med fjernbetjening og strømforsyning af en ven. Der står i bunden af den, at den er B&O kompatibel. Den har mange udgange bagpå, men jeg lånte et scart med.
Jeg satte den til, lavede ingen kanalsøgning, valgte at gøre scart 1 stikket aktivt, og trykkede blot "sat" på min beo4, og vupti var der billede på 7-32.
Den vejledning finder jeg på nettet og læser igennem, så må vi se, hvad den kan bringes til at gøre?

Et org. B&O modul til indbygning vil jeg blive glad for. Så slipper jeg for al bøvlet, så det har jeg annonceret efter nu. Og så ringer jeg rundt til samtlige værksteder i Danmark, som jeg kan finde, og hører, om de har eet de vil sælge til mig.

Hvis jeg så senere skvatter over et 7-40 med fuld hd og blueray, så ryger dette videre i brug et andet sted. Ingen problem der.

Micro-format i min verden er et lille indstikskort. Eksterne er microformat som den Denver, jeg brænder af senere.

Jeg har i mellemtiden testet for om 7-32 husker min opsætning, hvis stikket er ude af stikdåsen et par timer, og det gør den. Bortset fra pin-koden. Jeg mener at have læst, at den kan slåes fra, så det indstiller jeg blot.

Det du beskriver Millemis på dine B&O tv'er er helt fint. Et tryk - en knap.
Hvordan tænder og slukker du for dine bokse?
Hvordan forsynes de med strøm?
Hvilken type ledning bruger du til at forbinde dem til dine tv?

Hvordan ser jeg puc koderne? Optræder de som navne, eller koder?

M.v.h.
Jacques.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 26 Februar 2017 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne spørge, om det følgende modul kan passe i mit Beovision 7-32 Mk. III type 9331?

DVB-HD T2/C Modul 1476000.

Og vil sådan et modul give digital T tuner billede?

Hvordan vil det være forbundet internt? Vil signalet gå til eks. scart, dvi eller andet?

Den Triax boks jeg ser på lige nu, iver et elendigt tv signal via scart til 7-32. Så det er ikke en holdbar løsning.

Kan dette B&O modul jeg listede ovenfor gøre det bedre?

M.v.h.
Jacques.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 26 Februar 2017 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

@redfox
Det er et modul til et BSys3-baseret tv - altså til et BV7-40 MK3 og senere.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 26 Februar 2017 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Takker. Jeg leder videre. Jeg synes ellers at have set et eller andet sted, at det også kan bruges i ældre 7-32 som mit 7-32 Mk. III.

M.v.h. Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 27 Februar 2017 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Nå, så fik jeg købt et hdmi til dvi stik, et hdmi kabel, et 75 Ohms coax kabel m.m. Jeg brugte i går et alm. gammedags scart kabet alene, som forbindelse mellem min Triax it-hd 409 va box med ikke forstærket stueantenne på, og mit Beovision 7-32 Mk. III type 9331. Det gav udmærket billede på sat (på Beo4), og 7-32 viser dtv i højre side ved start, og efter hvert kildeskift, eksempelvis dvd til dtv o.s.v.

Der er nogle problemer med, at få Beovision 7 til at brede billedet ud, og ingen af alle de kombinationsændringer, jeg laver å Triax boksen, ændrer dette. Eksempelvis på Triax boksen at vælge 5-4 format, 16-9 format, med kant, uden kant, auto m.m. Men ved blot at se en kanal, har jeg oplevet, at Beovision 7 (eller Triax boksen), breder billedet ud til kant (uden at folk er brede eller lange i hovedet). Ved sceneskift kan det opleves, at det blev mindre og større igen.

I dag satte jeg et hdmi kabel fra Triax boksen til Beovision 7-32 dvi stik ved hjælp af omsætter stikket. Dette omformerstik sidder altså direkte bag i tv'et. Derudover et 75 Ohms coax kabel fra Triax box'en til Beovision 7-32, hvor jeg satte stikket i soklen mærket "Digital audio in, A1", som beskrevet på side 32-33 i betjeningsvejledningen. Dette har jeg gjort, da digital lyd ind, skal bruges, hvis man har digital ind på et af av-stikkene. I mit tilfælde bruger jeg av4, som i sig selv igen har flere muligheder, hvor jeg så valgte, at bruge DVI stikket. Jeg havde samtidig tilsluttet scartledningen fra dagen før.

Resultatet er samme billede som før, men nu med masser af digital støj og udfald på billedet, samt næsten konstant udfald af ltd. Jeg tog scartstikket af. Resultatet var det samme som netop beskrevet med masser af fejl i billede og lyd. I menu'en på Beovision 7-32 åbnede jeg på lyd ind på A1 og DTV på AV4. sort skærm. nul lyd. slukkede tv og boks, ud med 220volt stik og vente lidt. Tænde igen og med samme resultat - sort skærm og nul lyd. Jeg kunne ikke længere i DTV på Beo4 få nogen respons ved tryk på "menu" på Beo4. Prøvede med ekstra Beo4 og en Beo5. Samme resultat.

Jeg trykkede så TV på Beo4, trykkede menu på Beo4, og satte AV1 (det stik jeg havde tilkoblet scart ledningen til ) til "ingen". Jeg tog også fysisk kablet af. Ingen forskel. Sort skærm, nul lyd.
Jeg tog hdmi kablet af, DVI stikket af, Coax kablet af. trykkede TV, menu og koblede A1 digital lyd fra, og koblede AV4 (dvi) fra ("ingen"), satte AV1 til DTV og koblede scart kablet på mellem Triax boks og Beovision 7 igen. Billede og lyd som i går.

Dette undrer mig meget. Jeg troede, at jeg kunne hæve billedniveauet på Beovision 7 fra Triax boksen, ved at bruge de omtalte kabler. Så: hvad gør jeg forkert?

En anden ting: Jeg har læst manualen til Triax boksen, og der står intet om B&O kompabilitet. Men det står tydeligt anført på et stort klistermærke i bunden af boksen. Ingen support er at hente hos Triax. De taler kun med firmaer. Hvad kan man gøre?

Med venlig hilsen,
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 27 Februar 2017 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Yderligere et spørgsmål: Er billet som kommer via scart fra Triax boksen i lavere opløsning, end hvis jeg fik ovenstående hdmi/dvi samt coax løsniong til at virke? Eller skulle billedet blot i teorien være mere skarpt og mindre "rystende" (vi taler meget lidt rystende) ?

M.v.h.
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 Februar 2017 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hej redfox
Undskyld mig, men jeg måtte smile, da jeg læste din roman
Hvilket serienummer har din 7-32 - første 4 cifre er nok!

Hvor har du købt den Triax-boks (en brugt en, eller?)
Hvad er det, der står i bunden?
Hvordan betjente du den, da?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 28 Februar 2017 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Hej MM, kommer her:

Triax: Fik den af en ven, som ikke brugte den mere, da han har droppet sit stue tv.

Der står "305047 Triax it-hd 409 va B&O betjening" i bunden af apparatet.

Sn på Beovision 7-32 er vistnok 1943. Det er lidt mørkt.

Betjening? Det har jeg prøvet at beskrive. Hvad mener du mere præcist?

M.v.h.
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 28 Februar 2017 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

redfox.

Jeg véd at du er til BeoLab 7-4 og ikke til BeoLab 7-2. MEN - du gør dig selv en bjørnetjeneste ved at vælge en BeoLab 7-4! Ved at vælge en BeoLab 7-2, får du væsentlig bedre lyd - og i stereo - mod den "tynde" monolyd i 7-4.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 Februar 2017 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Kurt P

Når redfox har valgt BeoLab 7-4, læser jeg at designet er redfox argument for valget. BeoLab 7-4 er skabt
til at indgå med BeoLab 5 i en surround opsætning. Bliver den brugt som den er tænkt, yder den suverænt.

BeoLab 7-2 vil klart være et bedre lydmæssigt valg (stereo), hvis man som  redfox, kun vælger en højttaler i
sit tv setup. Min påstand - ingen indbyggede B&O tv højttaler giver bedre lyd kvalitet.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 Februar 2017 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

                           Så bliver et TV stereo setup ikke meget bedre.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 28 Februar 2017 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan,

er det sådan det vil se ud på 'din kirkegård' engang, når det er så vidt
Så vil jeg komme og sætte en dusk i den BL2 en gang imellem

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 28 Februar 2017 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
Hej MM, kommer her:

Triax: Fik den af en ven, som ikke brugte den mere, da han har droppet sit stue tv.

Der står "305047 Triax it-hd 409 va B&O betjening" i bunden af apparatet.

Sn på Beovision 7-32 er vistnok 1943. Det er lidt mørkt.

Betjening? Det har jeg prøvet at beskrive. Hvad mener du mere præcist?

M.v.h.
Redfox.


Hmmm....
1943.... - så burde det - teoretisk i hvert fald - være HD-Ready.
Fra 19135130 og fremad burde de være det.
(De før kan være det, hvis de er blevet opdateret/retrofittet efterfølgende).
Så må du rode lidt mere med det - eller vente til jeg er på de kanter
Eller måske bare ----- se nedenfor....

Ja - betjening (for pokker), 'B&O betjening' betyder, at du kan betjene den - gennem tv'et - med en Beo4.
Dvs at der er en kodekonverter indbygget i den.
Du har været heldig - den slags handles gerne for over en tusse på den blavis.
Når det så er sagt - 409'eren er ikke den bedste Triax-modtager, jeg kender.

Altså, du har betjent den med en Beo4!
Hertil er det nødvendigt at den er tilsluttet via scart - derigennem går de betjenings-koderne.
Om du nu tilslutter den parallelt med digital-out/coax eller ej, er fløjtende ligegyldigt.
Der vil ingen forskel være i lyden ved din 7-4.
Det er kun vigtigt, hvis man har et flerkanals-setup (og tv-kanalerne udsender et flerkanal-lydsignal vel at mærke).

Tilslutning via HDMI til DVI-forbindelsen vil højst give dig et marginalt bedre billede på den skærm.
Efter min mening er det ikke umagen værd - og slet ikke til dine kiggebehov.

Forøvrigt er DVD-spillen internt tilsluttet via en 'scartlignende forbindelse'.
Den generation tv var optimeret til at få det bedste ud af et analogt signal - noget B&O var ret gode til dengang.
DVI-porten skulle egentlig bare give mulighed for at tilslutte en computer (plus et analogt lydsignal).


Hvad med bare at læne dig tilbage og nyde tv'et - se det dreje og sådan noget
Er dette ikke nok, burde du have lyttet til Peter Pan (og mig) og have købt f.eks en
7-40 MK3 -> med FullHD-skærm og HDMI-ind plus indbygget HD-tuner.....
....eller i det mindste en 7-32 med HDMI-in.

Men du vil selv - og det er da også fint....
....det kan man lære meget af.

P.S. Der er ikke brug for noget antennekabel til tv'et.
Det er udelukkende boksen, der skal have signalet.
Hvordan er det med format-problemet, når du 'kun' bruger scarttilslutningen?
Den 409 kan være lidt tricky mht indstillingerne.
Der er intet om 'B&O-betjening' i brugervejledningen, fordi de bokse er modificerede efterfølgende.
Der medfølger dog normalt en lille folder, der viser tastekombinationerne, du bruger ved B&O-brug.
Den har din ven nok bare ikke givet dig med - den slyngel.

MM


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 28 Februar 2017 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Hej MM, takker for svar.

Jeg har prøvet at kigge alle hjørner af Triax boksens menu'er igennem, og ingen indstilling gør reelt nogen forskel. Enten er billederne (via scart) høje nok til at fylde Beovision 7 ud, men for smalle, og alting ser sjovt ud.

I dag var jeg rundt i nogle B&O butikker for at høre nærmere. Nogle kende ingenting til hverken Beovision 7, Triax eller moduler. Men B&O på Strandvejen skal have rosende ord med på vejen. De gav sig god til til at ringe rundt om nogen havde et modul til indbygning. Men det er der ikke mere. De kan plukke eet af dele og således få et samlet modul, men det vil koste 1500 euro, hvilket de sådan set også selv synes er hen i skoven.

Triax'en kender de godt og som dig sagde de, at den kun kan styres fra Beo4 via Scart. Det burde virke uden ir-øje.

De sagde også, at man skal selvfølgelig åbne for stikket inde i Beovision 7 menuen under tilslutninger, hvilket jeg godt ved.
Med de sagde, at hvis jeg bruger hdmi, vil jeg få bedre billede, samme lyd og nul beo4 betjening af triax'en. Jeg skal her vælge AV4 porten til DVI stikket og sætte coaxkablet i A1 lyd ind på bagpanelet, samt åbne denne på samme måde i Beovision 7's menu.

Jeg har rodet dundt med det nu i en time, men ingen respons. Det højeste jeg kan opnå uden scart, med hdmi til dvi på Beovision 7 og med coax til lyd, er nul lyd og et helt pixeleret billede med 1 opdatering hvert 3-4 minut.

Ja, jeg vil da gerne have et 7-40 MK. III, IV eller V, men de er dyre, og et 11 med træfront på 40" koster 29 på tilbud. Et 7-40 V koster 25000 brugt.

Hos B&O sagde de i øvrigt, at MPEG4 på deres moduler er okay, men at boxer siden overtagelsen af ansvaret for free to air i Danmark og Sverige, bruger T2 (og senere C2 og S2). Derfor ville man nok ikke kunne bruge et gammelt (brugt eller nyt) T modul fra dem i mit tv. Men et t2 skulle kunne, men det var altså 1500 euro.

Er der noget jeg gør grundlæggende forkert, eller noget jeg mangler at gøre?

Jeg har ikke rigtig plads til et 40" tv, da det ikke kan være i stuen. Der er højtalere, vindue og radiator i vejen.

Mit sony fuld HD med en sony dvd med scart imellem, laver ikke lige så godt dvd billede, som mit beovision 7 på dens egen dvd-afspiller.
Men som sagt er scart tv fra triac til Beovision i ringere opløsning.

M.v.h.
Jacques.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes