Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 10:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hdmi til toslink? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stefanb
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 22 Februar 2017 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har for nyligt investeret i et sæt Beolab 18, som er forbundet trådløst via en Transmitter 1 (B&O) Mit setup er som følger: Apple tv 4, LG TV via HDMI, Transmitter 1 via TOSLINK, Beolab 18 trådløst via WISA

Jeg oplever at lyden "knitrer" ved bestemte frekvenser 5-10Khz, og jeg er ret sikker på at jeg har fundet frem til at det er LG tvet, der er skyld i problemet. Tvet er sat til optisk lyd ud "bitstreaming". Uanset hvilken kilde jeg bruger til musik afspilning, så er problemet det samme. Har prøvet online streaming, mp3 320kbps og apple lossless (fra cd, jeg selv har rippet). For at udelukke Apple tv 4eren, har jeg prøvet at erstatte den med min pc, forbundet til tvet via HDMI, men her er problemet nøjagtig det samme. For så at køre udenom tvet har jeg prøvet at sætte mit gamle Apple tv 3 direkte til transmitteren via TOSLINK (som Apple tv 3 jo har) og her er lyden perfekt.

Mit spørgsmål er så: Burde lyden ikke være ens, når tvet står til bitstreaming og når signalet er 100% digitalt helt fra kilden til højtalerne? Hvis jeg nu har ret i at det er tvet, der laver numre med lyden, hvilke alternativer findes der så?

På forhånd tak :-)
Til top Vis stefanb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefanb
 
stefanb
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 22 Februar 2017 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Update:

Har testet lidt mere.
Fandt en Youtube video med en sinus kurve (lyd) fra 20Hz-20kHz og fandt ud af at det allerede begynder at "knitre" fra 250Hz og så ellers hele
vejen op til det jeg kan høre.
For en god ordens skyld prøvede jeg igen med Apple tv 3, både gennem TOSLINK og HDMI-tv-TOSLINK.

Gennem TOSLINK er der ingen problemer, med kører jeg gennem tvet er det nøjagtig det samme som Apple tv 4.
Så det kan næsten kun være tvet, der er problemer med.

Det kan sikkert blive nødvendigt med en eller anden hdmi til toslink boks, jeg kan sætte foran tvet, hvis altså ikke jeg har overset et eller andet.
Jeg synes at have prøvet samtlige indstiller for lyd på tvet.
Til top Vis stefanb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefanb
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes