Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 10:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Advarsel DBA-sælger i Århus! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 04 Februar 2017 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

På DBA findes pt. annoncer fra en sælger i Århus. Jeg har netop haft erfaring med vedkommende, og finder hans måde at være på bedragerisk, uanset beløbets størrelse, og vil derfor gerne advare andre, som måske er interesseret i hans udstyr:

Sagen:
På DBA finder jeg nogle Duelund modstande til salg. Kommunikerer lidt med sælger via DBA's kommunikationssystem, og aftaler køb. Jeg overfører den aftalte sum inkl. porto, kr. 300,- via MobilePay. Der sker efterfølgende intet - jeg rykker, og får at vide, at "nu" afsendes komponenterne. Der sker intet, og jeg beder om forklaring - der sker intet og jeg mister tålmodigheden, og beder om mine penge retur. Der sker intet, og jeg rådfører mig med BDA Support, som anbefaler mig at politianmelde. Det meddeler jeg sælger via SMS, som så endelig reagerer. Han bekræfter ikke at varerne er afsendt, og påstår at han ikke har modtaget pengene. Jeg ved jo at min MobilePay viser betaling, og beder ham checke sin MobilePay - der kan måske være ske t en fejl selv om det har jeg aldrig hørt om. Han svarer ikke på det, og meddeler at politianmeldelse er ham ligegyldig. Jeg gav han frist til i går fredag til at returnere pengene - intet skete. DBA anbefaler mig at nævne, at han er Nem-ID verificeret, hvilket skulle gøre efterforskning bedre for politiet, og jeg fornemmer at DBA gerne ser han politianmeldt.

Annoncen som jeg købte på er nu slettet, men han har andre annoncer: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-2082967/

Her er der link til Bel Canto-forstærkeren.

God weekend.



__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
boberik
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 04 Februar 2017 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Kære Hifi4all brugere,

Nu ved jeg jo efter mange års arrangement her på siden at alle herinde er nogle ordentlige og ærlige mennesker, tak for det.

Ja, det er mig der omtales - og tak til alle dem der via dba har gjort mig opmærksom på det, så muligheden for at "forsvare" sig selv foreligger.

Som størstedelen af jer allerede har bemærket, så findes der to sider af samme sag. Det er meget sjældent at jeg har ligget ordet løgn i min mund både professionelt og privat, men det vil jeg her tillade mig at gøre i denne situation. Ovenstående udlægning er løgn fra ende til anden (dog er det korrekt hvad der skulle sælges og prisen)

1. Jeg har ALDRIG benægtet at ikke at have modtaget pengene - køber mener så åbenbart at intet svar på om pengene er modtaget er lige med en afkræftelse.

2. Pakken er sendt på købers opfordring til bestemt GLS afhentningssted, hvor køber vælger ikke at afhente pakken, hvorfor jeg modtager den retur.

3. Inden jeg finder ud af, at køber ikke har afhentet pakken - får jeg besked om politianmeldelse og diverse opfordringer.

4. Jeg sporer pakken via TT nummer og har den i min varetægt kort tid efter.

5. Derefter tilbydes sælger at betale ny porto (65,-) eller afhente hod mig i Aarhus (jeg er verificeret - så både navn, nummer og adresse findes på min profil) men køber ønsker ikke dette.

6. Køber accepterer udelukkende 300,- i tilbagebetaling eller sagen vil blive anmeldt mandag i bedrsgeriafdelingen, hvor køber har en aftale (jeg har dog min tvivl��)

7. Jeg foreslår et forlis med tilbagebetaling af 225,- (jeg får dækket udgifter til porto) det er aftalt og køber når så at rykke 12 min efter forliset er indgået at pengene endnu ikke er overført (køber har tilsyneladende meget travlt - så jeg skynder mig derefter at overføre. Der er jo ingen af os der har travlt i weekendenmed børn etc.)

Det var lige min version - hvis ovenstående bliver modsagt af sælger oprettes tråd med samtlige billeder af samtaler.

Jeg håber med ovenstående at kunne bevare min integritet i miljøet - da jeg aldrig tidligere har haft problemer med dette. Jeg er hverken en bedrager eller ude på at snyde folk.

HGod weekenden til alle "nørder" derude��

//Jesper
Til top Vis boberik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boberik
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 04 Februar 2017 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper!

Nu blander jeg mig sjældent i disse sager... men det ligger nu lige til højrebenet, at spørge om du kan dokumentere dette? Du må jo have nogle kvitteringer fra GLS på forløbet, som du beskriver det.

Fremskaffer du det, og publicerer det her i tråden, så vil jeg efterfølgende slette tråden, så dit ry ikke skades yderligere

 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
boberik
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 04 Februar 2017 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

0 og danne sig deres eget indtryk - jeg har ikke nødvendigvis brug for at få slettet tråden, blot at begge sider af sagen kan blive fremlagt.

Jeg kan ikke se hvorfor hifi4all ønsker at gøre sig til dommer overfor hvad der er rigtigt eller forkert her?
Til top Vis boberik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boberik
 
boberik
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 04 Februar 2017 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev blot at jeg har dokumentation for mine påstande, men ikke ønsker at oplyse hverken køber navn eller adresse.

Sagen er mellem køber og jeg - og desuden foregået et helt andet sted end her.
Til top Vis boberik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boberik
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes