Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 17:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kappa 8.2i ll (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Langgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 01 Februar 2017 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har i længere tid savnet noget power i bunden, og det er ikke sub-bund jeg savner, men det lige over!
Havde en gang Coral Studio 400, 15" og 200 liter. De havde den power jeg søger. Nu er jeg tilbudt ovenstående højtalere, så jeg vil gerne spørge om
der er nogen der kan komme med deres mening om denne højtaler, og om hvad et sæt fungerende må koste i dag!
Har en Harman Kardon 3490 med ca. 2x100w, det er mok for lidt, men der er mulighed for at sætte en effekt til!
Alle indput er velkomne!


__________________
Venlig hilsen.

L. Langgaard.
Til top Vis Langgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langgaard
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2761
Sendt: 02 Februar 2017 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Med oplevelsen af Studio 400 mejslet i erindringen har du sat dig selv på en svær opgave. Jeg har haft begge modeller tilgængelig i mit udvalg af højttalere i mine tidligere jobs. De spiller langt fra ens, men besidder begge på hver deres måde musikalske kvaliteter. Kappa'en er efter min opfattelse den mest musikalsk ægte. Den kan spille alt. Coral modellen Studio 400 eller X-15 - den samme højttaler med forskellige navne - er den umiddelbart suverænt mest dynamiske. Den besidder begrebet "Imponatoreffekt".

Man må nemlig ikke glemme at membranarealet på Coral'en er dobbelt så stort som på Kappa'en samtidig med forskellen på højttalernes følsomhed. Spiller man på Coral'en med en 100W forstærker skal Kappa'en have over 400W for samme lydstyrke. Dertil skal siges at man ikke spiller med 100W på en Coral med mindre døre og vinduer er lukket og der er mindst 200m til naboer.

Som et kuriosum hertil byggede jeg to 400 liter transmissionslinje kabinetter med basenhederne fra Coral'en til min bror da han boede hjemme. Med sin 2x100W forstærker til at drive dem fik han lodret ordre på at skrue ned fordi porcelænet var på vej ud af køkkenskabene.

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2907
Sendt: 02 Februar 2017 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Du får ikke kastet lyden direkte i hovedet, på samme måde, med kasse-ht som med horn.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Langgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 03 Februar 2017 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Jeg ved det ikke er samme filosofi de er bygget over, men med min her og nu trang til at spille højt, bliver det nok et sæt Kappa, fair i pris, og de kan
nok sælges igen....
Er du Kaj med en Taunus med datidens mest seriøse "bilstereo" og arbejde i jernbanegade.
Ikke så mange andre ved noget om Coral:-)



__________________
Venlig hilsen.

L. Langgaard.
Til top Vis Langgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langgaard
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2761
Sendt: 03 Februar 2017 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Taunus'en tilhørte min kollega og tekniker Peter. Jo vi har begge haft fingrene i alt det Coral der fandtes på daværende tidspunkt.

Infinity modellerne stiftede jeg bekendtskab med da jeg flyttede til Odense og Fredgaards Super Radio koncept. Dengang Infinity produceredes på Lydig fabrikken i Ringkøbing, som jeg besøgte.

Jeg oplevede at vejlede en kvinde som på mindre end en time besluttede sig for at købe to af de omtalte Kappa højttalere. Og de kom ikke retur.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes