Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 11:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Opgradering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shute
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 29 Januar 2017 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

Jeg vil gerne lave en opgradering med udgangspunkt i en Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC og kunne godt bruge nogle input. Både til at researche videre ud fra og tage ud at lytte på, og samtidig også for at få en idé om prisniveauer.

Med opgradering mener jeg hvilken forstærker og hvilke (gulv)højtalere, der på bedste vis kan udnytte denne grammofons potentiale. I forlængelse heraf er en opgradering af medfølgende pick-up, Ortofon 2M Red, også aktuel, så længe den vil spille optimalt sammen med en foreslået forstærker. Hvis der foreslås en forstærker, som kræver en RIAA, så vil et bud på den bedste RIAA i dette setup være skønt.

Spørgsmålet er altså, hvad der er de(t) bedste setup, hvor en Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC indgår? Og det siger sig selv, at ingen af komponenterne må være overkill i forhold til setuppet.

Hvis nogle endvidere har forslag til kabler (både højtaler og signal) til et givent setup, så er dette også velkomment.

På forhånd tak for bud, og fortsat god søndag
Til top Vis shute's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shute
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 01 Februar 2017 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Det hele kommer selvfølgelig an på, hvad du spiller, og hvor hårdt dæmpet, din stue er, og hvilken størrelse, den har 2 x 45 RMS-watt, fornuftig måling, da den er i hele det hørbare område. Den har indbygget riaa, sikkert ikke af ringere kvalitet, end den, du har. Marantz har altid god lyd i forhold til prisen, og er især noget mere afdæmpede, end mange andre forstærkere i dette prissegment.

Et par gode højttalere kunne fx være Monitor Audio bronze 5, der er lette at trække, og lyder fantastisk. Hvis du spiller opera dagen lang, er de måske lidt lyse i det, men ellers fantastisk gode og i et fornuftigt prisleje. Jeg har haft adskillige Monitor Audio-ht. igennem årene og bl.a. forgængeren til denne.

Det rigtig gode ved Pro Ject pladespillere er, at man SELV kan skifte kabel til forstærkeren. Her kan du hente en voldsom masse ved hjælp af et bedre kabel, end det, den blev leveret med. Husk iøvrigt at du kan sætte en blå nål i et rødt hus uden videre, og det vil give et voldsomt løft. Kablet skal være godt skærmet og mellem 1,2 og 1,5 m langt, det retter frekvensen ud.

Kabler er et voldsomt område, hvor folk har mange meninger. Jeg fandt i slutningen af 80'erne ud af, hvor meget kabler kan betyde, nogle går helt amok og ofrer formuer, andre går til Harald Nyborg. Et eller andet sted i midten kan man finde kabler til fornuftige penge.

Signalkabler: kabel til fornuftig pris. Qed laver gode kabler til prisen.
Hvis du bruger cd-spille, vil jeg foreslå, at du bruger den indbyggede dac i Marantzen og evt. anvender 

Husk så til sidst, at det sjældent er for lydens skyld, at folk køber tingene fra samme firma. Det har jeg aldrig gjort, men til gengæld har jeg altid lyttet omhyggeligt, før jeg har købt noget. Visse ting har jeg haft på prøve, før jeg har besluttet mig.

Håber, det kan bruges. God fornøjelse.

__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes