Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. april 2024 | 01:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pre til Audia Flight 100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 27 Januar 2017 kl. 06:15 | IP-adresse registreret  

Det er jo netop en smagssag Dan Jeg synes det blir bedre og bedre, men er jo nok osse til en noget varmere spillestil end dig Dan
Har aldrig hørt en Pass X350.5, men mener nu osse den var noget dyrere både i nypris, og som brugt
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 27 Januar 2017 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hvis du har højttalere der er åbne i lyden, tror jeg de fleste mennesker ville synes, at audia flight spiller meget neutralt. En Audia pre er et kanon lækker produkt, som du roligt kan købe hvis dine højttalere er åbne i lyden.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 27 Januar 2017 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
sigma6 skrev:
dumbo skrev:
 Tak for dit svar Dan, kan godt huske du har nævnt det før smileys/smiley1.gif"> Har du så nogle bud, som du tror kunne være et godt match?

Som sagt har jeg haft Audia Flight de sidste 10 år. Jeg har også haft lånt andet grej i den tid. Mit audia flight spiller på ingen måde tilbagelænet.

lyd er jo lidt en smagssag, hvis du har haft audia i 10 år så har du jo tydeligvis ramt noget der passer dig. Jeg har selv haft en audia fliget One mk.II og hørt fl100 ved flere lejligheder, det er ikke min lyd på den lange bane, hørt på et tidspunk en A-B test mellem fl100 og en pass x350,5, pass klarede opgaven væsentlig bedere i mine øre.



Og hvis du læser testen her inde, skulle en FL 100 spille bedre en en Gryphon Antilion. I mine ørere er en FL 100 meget homogen. Der er intet der stikker af, og den giver mulighed for både at lytte analytisk, og med musikalsk indlevelse.

Som jeg husker det, spillede du på et sæt Strauss, som du tweakede med andre diskanter?

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 27 Januar 2017 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Har du tjekket elregningen på en FLIGHT 100
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 27 Januar 2017 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:
Har du tjekket elregningen på en FLIGHT 100


Min gamle forstærker stod tændt døgnet rundt, Flight 100 blir kun tændt når jeg hører musik. Så det går skam nok Og skulle regningen stige
lidt, så overlever jeg nok osse det.......man tager et valg med en Kl. A forstærker, lidt ligesom med en rørforstærker......
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 27 Januar 2017 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

1400W ... prisen på elregningen afhænger jo så af, hvor meget den står tændt.

Hvis vi antager, at 1kW/h koster DKK 2,50, så bliver bliver det kun DKK 30.660,- om året at lade den køre i døgndrift

Men så kan man sikkert skrue lidt ned for varmen i det rum, hvor den står og spare lidt på den konto ...

Man tager et valg
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 27 Januar 2017 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
1400W ... prisen på elregningen afhænger jo så af, hvor meget den står tændt.

Hvis vi antager, at 1kW/h koster DKK 2,50, så bliver bliver det kun DKK 30.660,- om året at lade den køre i døgndrift

Men så kan man sikkert skrue lidt ned for varmen i det rum, hvor den står og spare lidt på den konto ...

Man tager et valg


Haha, den skal vist ikke stå tændt 24/7 så!
Men det har den sgu nok heller ikke godt af alligevel!
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 27 Januar 2017 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Alle gode klasse A forstærkere trækker jo effekt :D
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 27 Januar 2017 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
dan a. skrev:
sigma6 skrev:
dumbo skrev:
 Tak for dit svar Dan, kan godt huske du har nævnt det før smileys/smiley1.gif"> Har du så nogle bud, som du tror kunne være et godt match?

Som sagt har jeg haft Audia Flight de sidste 10 år. Jeg har også haft lånt andet grej i den tid. Mit audia flight spiller på ingen måde tilbagelænet.

lyd er jo lidt en smagssag, hvis du har haft audia i 10 år så har du jo tydeligvis ramt noget der passer dig. Jeg har selv haft en audia fliget One mk.II og hørt fl100 ved flere lejligheder, det er ikke min lyd på den lange bane, hørt på et tidspunk en A-B test mellem fl100 og en pass x350,5, pass klarede opgaven væsentlig bedere i mine øre.

Og hvis du læser testen her inde, skulle en FL 100 spille bedre en en Gryphon Antilion. I mine
ørere er en FL 100 meget homogen. Der er intet der stikker af, og den giver mulighed for både at lytte analytisk, og med musikalsk indlevelse. Som jeg husker det, spillede du på et sæt Strauss, som du tweakede med andre diskanter?

det er nogle år siden jeg solgt dem, har neddroslet lidt siden pga et flyt til et dårligt lytte rum, men satser på at vi ender i en helt anden bolig inden for en overskuglig fremtid. Da jeg havde audie flight one spillede jeg på VA BBG, det bliver for kedeligt, har dog hørt FL 100 flere gange siden og nej det er ikke mig, syntes den mangler lidt kant. Smag er svær at diskutere men jeg vil give dig ret i at audia flight er fryd for øjet og hammer lækker at betjene.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 27 Januar 2017 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Hej Brian, syntes audia lyder en anelse for tilbagelænet, hvis du spørger mig skal du finde en Pre med en pågående spillestil for at skabe balance, ligeledes må det godt være en balanceret forforstærker.


Nu er Flight Pre jo så også balanceret

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 27 Januar 2017 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

det er selvfølge rigtig, audia flight pre er jo det naturlige valg hvis man er til deres House Sound, Brian det er en til salg i Tyskland til 2500 euro

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 28 Januar 2017 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Jeg må lige lure lidt, når budgettet tillader hifi-investeringer igen
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes