Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Drømmer om Snell (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 04 Januar 2017 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Du har dem nok inden for fjorten dage.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 04 Januar 2017 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeps, han har lige svaret at de er originale og at det er de rigtige ophæng og lim der er brugt, det er en professionel tekniker der har skiftet
det, han har også målt på dem og alt skulle være i orden. Han sender dem i morgen. Hold da kæft jeg glæder mig. Nu må jeg håbe at jeg
kan sælge mine Dali mentor menuet SE, så konen ikke går helt amok Hvis ikke så er jeg sikker på at hun vil nyde dem når hun hører
Mads og monopolet i køkkenet
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 05 Januar 2017 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 10 Januar 2017 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Så kom mine snell k. De er virkelig flotte og spiller fantastisk. Skal lige vende mig til den tweeter, kan nu høre alt støjen fra min
pladespiller, de afslører virkelig svaghederne i mit system.
Bassen er ikke helt med, hvor Lang tid skal de cirka spille når der er blevet skiftet kantophæng?
Og sidst, er der nogle der har forslag til stander til sådan et par? ved at de skal være 40cm høje og skal kunne tilte lidt bagover.
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 10 Januar 2017 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Ophængene skal helt ikke være stive i det, men bløde. Men de kræver ikke den store tilspilning så det gør noget. Men ellers se efter om du har sat + og - rigtigt på ht kablerne, bare så de ikke spiller i modfase. Snell K org går ikke så langt ned i bassen, men den bas der er der, er af meget høj kvalitet og spiller blot det, der er på pladen og ikke mindst anlæggets kvaliteter her. Her er ingen tyk boom bas eller noget. Spil noget kontrabas eller el bas, strøgne basser eller cello. Du hører mange fine detaljer. Men særligt dybt går de dog ikke. Så der er ikke så meget slam og tyngde på stortrommen, men detaljerne omkring den, er der ganske fint.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 10 Januar 2017 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Har sat kablerne rigtigt
Bassen har en god rar lyd, men det er som om balancen mellem diskant og bas er lidt off. De står pt på gamle ølkasser, må sige at
lilletrommen faktisk lyder fuldstændig som den skal. Men man skal jo også vende sig til den nye lyd.Har kørt med subwoofer og
gulvhøjttaler før. Syntes at det er vild at så gamle højttaler kan spille så meget bedre en moderne højttaler, i min prisklasse altså. Skal helt
klart have nogle gode stander, men udvalget i 40cm højde er småt. Min datter på 6, kom ind i stuen med hendes congas trommer og
spillede med på Bazaar, hun er ellers rimelig træt af min passion for hifi, så noget kan de
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 10 Januar 2017 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Altså, de oprindelige Snell K er total set lidt lyse i klangen. Der en
smule fokus på området omkring 2-5 kz. Men ellers er de meget
homogene i klangen. De har jo også en energi mæssig stor
spredning. Så det er nok lidt derfor, du oplever det sådan. De er
meget afslørende ja.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 10 Januar 2017 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Bliver sgu helt nostalgisk!

Snell K var mine første "rigtige" højttalere. Købt i 1987 (tror jeg nok) i Odense. Jeg solgte dem faktisk først for godt og vel 2 år siden - de havde længe fungeret i mit værkstedsanlæg, men de måtte af praktiske/pladsmæssige hensyn videre.

En glimrende højttaler, der kan en hulens masse med musik - især hvis den kobles til en god rørforstærker og med en pladespiller som signalkilde (selvfølgelig!)

Tillykke med (brugt-) anskaffelsen!
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 11 Januar 2017 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Homogen må være nøgleordet. Har nu lyttet en del blandet på dem, det der faktisk er det største plus for mig er at de lyder godt lige meget hvor i rummet jeg befinder mig. Det er nok spredningen som Allan nævner. De XTZ jeg havde før skulle man være lige på sweetspot før at det lød rigtigt godt.

Er ved at vende mig til forholdet mellem bass og diskant, mine øre skal lige tunes ind, men efter i har nævnt det må jeg sige at jeg virkelig kan høre mange flere lag i bass området. Kan helt klart godt høre at de er i familie med Snell D, især diskanten. Har en virkelig dårlig subwoofer som jeg skal prøve på dem. Ikke en en der skal blive, er ret sikker på at det vil drukne den fine bass lyd. Nesdam har skrevet et fint indlæg om en hjemmebygget sub, som skulle passe ret godt til Type K.
Har prøvet nogle forskellige højttalerkabler, desværre er det dem der er mest mudret der lyder bedst, nogle ældre Biwire som fulgte med de Snell D som jeg købte brugt. De lidt bedre jeg har booster diskanten endnu mere. Har læst lidt om Duelunds DCA16GA, nogle der har erfaring med de kabler sammen med snell k? eller ved bare at kigge på det har en fornemmelse om de vil fungere.

Og tak Analog, rart at høre at du bliver nostalgisk
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 977
Sendt: 11 Januar 2017 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Måske et ældre Monster kabel, kan ikke lige huske hvad de hed men den tykke de lavede sidst i `80 erne, eller et ældre MIT kunne være et bud, hvis du ønsker lidt fedme på lyden. Jeg har swelv brugt Tara Laps og Isoda kabler da jeg havde et sæt C IV

__________________
Hilsen Pihl
Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 11 Januar 2017 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

rasserfanten, da du bor i Købehavn, er der vist rigeligt med muligheder for at aflægge diverse forhandlere et besøg og låne en "kabelkuffert" med hjem.

Mine erfaringer er, at det er uhyre vanskeligt på forhånd at sige noget om, hvordan et givet kabel vil lyde i en given sammenhæng/i et givet set-up. Det handler om synergi, hvilket er meget vanskeligt at formelsætte.

Fx har jeg på disse sider læst en hel del om et amerikansk produceret højttalerkabel, der generelt bliver rost og i øvrigt er ganske velanmeldt - i mit set-up lød det piv-ringe

Så du må se at komme af sted
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 11 Januar 2017 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  


Stort tillykke med dem. Jeg hæftede mig specielt ved din kommentar:

rasserfanten skrev:
Min datter på 6, kom ind i stuen med hendes congas trommer og
spillede med på Bazaar, hun er ellers rimelig træt af min passion for hifi, så noget kan de


Ta´ det som et særdeles stort kvalitetsstempel. Var diskanten for hidsig, var hun løbet skrigende bort. At hun kommer farende og vil være med tyder på, at de spiller rigtigt godt

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 11 Januar 2017 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Du har helt ret Analog, havde ikke tænkt på det. Men nu sner det og de spiller skide godt, så jeg flytter mig ikke ud af stolen før familien kommer hjem i aften

Prøvede de 4 forskellige kabler jeg har, endte med det føromtalte biwire kabel, det er kobber i 2 forskellige tykkelser. Har også lånt min datters store kludetæppe, det hjalp sindssygt godt på diskanten. Og pludselig ud af det blå kom der vildt meget bas, må være de ophæng som er ved at være på plads.

Satte subwoofer til, meget kort. Føj det var ikke godt. har skiftet forskellige preamp rør og har nu fundet en god kombo som jeg vil prøve at lade være med at pille ved i et stykke tid.

Og du har helt ret Boydk, det er et kvalitetsstempel. lige det jeg gik efter med mit system. Noget der gavner hele familien og kan bruges i en alm stue.

Jeg kan roligt sige at det er de mest behagelige højttaler jeg har ejet.
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 11 Januar 2017 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:
Måske et ældre Monster kabel, kan ikke lige huske hvad de hed men den tykke de lavede sidst i `80 erne, eller et ældre MIT
kunne være et bud, hvis du ønsker lidt fedme på lyden. Jeg har swelv brugt Tara Laps og Isoda kabler da jeg havde et sæt C IV


Havde faktisk et monsterkabel lignende type fra hifiklubben i start 90'erne. Det var ok, men endte med det biwirekabel.
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 11 Januar 2017 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Som jeg husker K'erne kunne de godt lyde lidt aggressive i diskanten, hvis de fik for "surt" indspillet materiale. Jeg ved ikke, om jeg synes de er decideret lyse i klangen, men de er nok "voiced" på en sådan måde, at de bevarer de dynamiske aspekter i musikken (hvis de altså er tilstede i kildematerialet).

Det er musikalsk involverende højttalere

Jeg er sgu næsten ved at blive lidt småbitter på mig selv over at jeg valgte at sælge dem
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 12 Januar 2017 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Meget godt beskrevet som "for surt", satte Spids nøgenhat "En mærkelig kop te" på og den lyder godt nok tynd i det. En mærkelig tynd kop te..! Er der blevet til

Er sikker på at du er gået til noget bedre
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 12 Januar 2017 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Ja, det er også min oplevelse med En Mærkelig Kop Te. Meget tynd lyd.
Måske kan de mere fyldige Snell J og E trække mere "krop" ud af sådan en indspilning.
Du kan jo forsøge at sætte K'erne tættere på bagvæggen, eller tættere på hjørnet. Men det kan jo også give ulemper. Til gengæld løfter
det bassen, især øvre bas.

__________________
venlig hilsen Klogesen.
Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 12 Januar 2017 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Tror der skal noget meget stærkere, en te i den kop Iggy pop, Post pop depression, har til gengæld aldrig lydt bedre. Der kan man virkelig høre alt fra bassen. Den plade lød ikke godt på mine XTZ, men her er der godt nok fart på og masser af detaljer, sindssyg sprød.

Der er flere plader som føles som om jeg aldrig har hørt dem før, så mange flere detaljer. Tror måske at min musik smag er ved at gå over til "det der lyder godt"    Har prøvet at stille dem tæt på bagvæg, det gav helt klart et løft, men det blev også lidt mudret.
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 12 Januar 2017 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Har også haft et sæt Snell K'ere. De kan noget helt særligt og har en fantastisk energi, men er også meget følsomme over for
indspilninger der er lidt spidse i det. Da Hifi-Klubben overtog agenturet og Snell ikke længere ville levere KII'ere, satte folkene bag
Audio Consult i Odense sig for at lave en kopi, endda en forbedret kopi. Og det lykkedes. Resultatet hed Audio Concept, og sådan
en var min højttaler gennem 15 år. Den havde bevaret alle Snell K's styrker, men var sluppet af med tendensen til at være spids.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 12 Januar 2017 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Audio Concept kom kort efter HF Klubben købte og overtog Snell i 90. Der gik ikke lang tid, før man så den Audio Concept 1 med et vildt overdrevet filter, hvad komponenterne angik. Det var den oprindelige, som trådstarter lige har fået hjem. K2 kunne fås før HF Klubben købte Snell, men Audio Consult kunne ikke få den leveret, da man skyldte for mange penge til Snell. K2 danner derfor ikke grundlag for Audio Concept modellen.

Med hensyn til det at type K org kunne være lidt hys, kommer lige så meget an på plader som anlægget man bruger. Pickupper, cd afspillere og forstærkere, kan tit miste overblikket i diskant/øvre mellemtone, når der foregår en masse på én gang og med den afslørende type K gør egentligt bare opmærksom på dette forhold. Sørger man for udstyr, der har fin kontrol og ikke bliver grov, vil de ofte uheldige pladeindspilninger (vinylklatter) ikke blive ubehagelige at lytte til, men blot stå som en dårlig optagelse/presning. Mange plader er tynde med pap bas og dette kan type K jo ikke gøre for.

PS.    Prøv at spille noget akustisk guitar over type K fra en god optagelse........mere realistisk bliver det næppe med strenge og finger lyde og ikke mindst guitaren kasse.  



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes