Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 14:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Jeres syn på anmeldelser? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Daniel S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2016
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 04 December 2016 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Kunne godt tænke mig at høre fra folk herinde.
Hvad er egentlig jeres syn på anmeldelser? For hvor gode varer tager i anmeldelser på de forskellige store sites såvel som
f.eks her?

Som ny i hifi verdenen, så læser jeg utroligt mange anmeldelser og må indrømme at jeg sætter min lid til dem. Det giver en form
for overblik over, hvilket produkt jeg tror jeg vil ud og lytte til.

Men bare fordi det enkelte produkt vinder i en test, er det vel ikke ensbetydende med, at det er det bedste produkt?

(Her kommer der nok en kommentar eller to om, at det jo er ens øre der skal bestemme og ikke andet. Men jeg håber vi kan
komme lidt forbi det.)

Mvh Daniel - beklager hvis jeg har postet i forkert forum.

__________________
Are you about to hit the ON button and send your amplifier exploding skywards in a fiery column?
Til top Vis Daniel S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel S
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 04 December 2016 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jep, dels er alle menneskers hørelse vidt forskellig, men vi har alle også personlige referencer. Så man skal generelt tage anmeldelser med et STORT gran salt. Det du kan bruge anmeldelser til, det er at lære, hvilke preferencer for lyd en given anmelder har. Og hvis vedkommende oveni købet har testet de højttalere du har - eller kender godt - ja så kan du bruge vedkommendes anmeldelser som en rettesnor. Men ja, i sidste ende er det kun DINE ører og DINE præferencer, som kan afgøre om en højttaler spiller godt.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 04 December 2016 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Som anmelder her på siden, vil jeg give dig følgende råd: Stol ikke blindt på anmeldelser! De er ikke en facitliste, og er præget af både personens egen smag og interesser. Brug dem som inspiration, og gå ud og lyt. Hifi kan ikke handles i webshops, men skal opleves i levende live! 

Jeg anmelder kun produkter, jeg selv finder interessante/innovative, og så har jeg en særlig interesse for vinyl og udstyr til afspilning af dette. Til gengæld anmelder jeg ikke på bestilling, hverken fra læsere, forhandlere eller annoncører.

Du skal også være opmærksom på, at mange magasiner kun anmelder, hvis de får annoncering ind samtidig fra samme producent/forhandler. Disse anmeldelser kan man slet ikke stole på. 6moons skriver selv på deres side, at de er afhængig af annoncering, for at kunne leve af deres arbejde... stor ros for det! I mange andre magasiner er der bare en påfaldende sammenhæng mellem indholdet i anmeldelser og annoncer.

Her på Hifi4all er der ingen sammenhæng mellem annoncører og produkter, der kommer til test. Derfor kan jeg heller ikke leve af mit anmeldervirke, og har derfor også 37 timer fuldtidsarbejde ved siden af. 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
exrumpyt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2011
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 04 December 2016 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hej Daniel S, og velkommen...

Anmeldelser... For mit vedkommende er det en inspiration til at interessere sig for et bestemt produkt, eller nye vinkler på tingene feks. kabler (som jo nærmest kan være dynamit) Eller det kan være et udtryk for hvordan pågældende har opfattet og forsået produktet, igen afhængig af det iøvrigt anvendte grej, og rummets beskaffenhed. ect. Hvis der er enighed blandt flere anmeldere, så kan det være et hint til at man måske med fordel kan kikke i den retning. Som du er inde på er det et overblik. Gode anmeldelser viser retningen. Der er ingen grund til at spilde tid og penge på noget der ikke lever op til flere anmelderel's posetive udsagn. Og det er også kroner og øre... Bevar overblikket, lyt med egne øre, iforhold til kroner. Youp... Der er ingen facitliste.

venlig hilsen

__________________
EXRUMPYT.
Til top Vis exrumpyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exrumpyt
 
lajst2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 04 December 2016 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Min erfaring fra anmeldelser og test af højttalere er, at man skal være særdeles bevidst og kritisk over for anmelderens anvendelse af forstærker. Mange anmeldere bruger rørgrej fra øverste/dyreste hylde og det vil selvklart have indflydelse på højttalerens performance og udfald i testresultatet. Spiller man selv på klasse A/B eller digitalforstærker fra midfi segmentet, vil man få en anden oplevelse. Det er min teori.

Har også selv oplevet, at højttalere kan følge rigtig godt med og yde bedre end forventet, når forstærker setup'et opgraderes.

Har erfaring fra et oversøisk højttalermærke, som (i mit anlæg) slet ikke levede op til anmeldernes beskrivelse af diskantens performance.

Mikkels anmeldelser af Amphion Argon 3L og 7L kan jeg derimod genkende i stort set alle aspekter oplevet i min egen stue.

Som Kurt P skriver er det vigtigt at kende anmelderens præferencer for lyd, men også tage højde for, at han i de fleste tilfælde anvender betydeligt bedre grej (kilder og forstærker) til eksempelvis test af højttalere.
Til top Vis lajst2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lajst2
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 04 December 2016 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg ser det ikke nødvendigvis som en ulempe, at en anmelder benytter rigtig godt grej! På den måde kommer højttalerens fulde potentiale frem. Så er det op til en selv, at gøre sit til at hive det samme ud af dem.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 04 December 2016 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Som anmelder er det vel også ens pligt, at forsøge, at hive det maksimale potentiale ud af et produkt?!?!

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
lajst2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 04 December 2016 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Det kan du godt have ret i, Kurt. Men det er ikke altid at privatøkonomien kan følge med ens ønsker og drømme
Så er det måske bedre at finde en højttaler, der er knap så kræsen.

Mange siger i øvrigt, at man først skal finde højttaleren og derefter investere i forstærker og kilder. Jeg foretrækker at finde en forstærker først, der ikke går ned på strøm/watt og derefter gå på jagt efter højttalere. Når man så prøvelytter i egen stue har man bedre forudsætninger end med en forstærker, der måske ikke kan bringe højttalerens sande potentiale frem.
Til top Vis lajst2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lajst2
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 04 December 2016 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Som anmelder er det vel også ens pligt, at forsøge, at hive det maksimale potentiale ud af et produkt?!?!


Lige nøjagtig!   

Lajst2 - Enig! Jeg har også en (effekt)forstærker med rigtig meget overarm. Så næsten uanset hvad jeg måtte smide på den, så er den ikke begrænsningen. Ligesom jeg kender lydkvaliteten på forstærkeren.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes