Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 14:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Hvad skal jeg kigge efter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ejlertsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 04 December 2016 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop købt mig en Beogram 1000 pladespiller, den er super flot, og har været ejet af samme mand fra ny.. det gør mig til
anden ejer af den. tænker at sælge den igen da den nok er mere flot end fantastisk efterhånden. men, jeg kan mærke det fanger
mig, med de her LPér og vil gerne skridtet videre, så hvad skal jeg kigge efter ???
mit budget ligger på 2000-4000 kr for pladespiller inkl. pick up.

jeg har en marantz pm11s3 forstærker til den og spiller over et sæt Dynaudio Contour 3.4s

håber at modtage en masse gode forslag så jeg kan komme godt igang med pladerne :)

god dag til jer alle

Til top Vis Ejlertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ejlertsen
 
Daniel S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2016
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 04 December 2016 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Rega Planar 1, måske?

__________________
Are you about to hit the ON button and send your amplifier exploding skywards in a fiery column?
Til top Vis Daniel S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel S
 
Ejlertsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 04 December 2016 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

den ser sgu fin ud.. har du flere bud. ? evt brugtmarked for at for endnu mere for pengene ?
Til top Vis Ejlertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ejlertsen
 
Daniel S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2016
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 04 December 2016 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået anbefalet en Planar2 til omkring 1000,- mere. Sagen er den, at jeg arver en pladespiller om et par uger, så jeg skal ikke ud at shoppe nyt/brugt lige pt.

__________________
Are you about to hit the ON button and send your amplifier exploding skywards in a fiery column?
Til top Vis Daniel S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel S
 
Ejlertsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 04 December 2016 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

okay :) men tak for budet, jeg vil kigge nærmere på dem.

god aften
Til top Vis Ejlertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ejlertsen
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 05 December 2016 kl. 03:19 | IP-adresse registreret  

Må jeg foreslå, at du venter med at sælge Beogram 1000. Når du så har anskaffet en ny pladespiller, kunne det være
interessant at høre din vurdering af forskellen på lytteoplevelsen. Hvilken pickup sidder der på den?
Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
Ejlertsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 05 December 2016 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne egentlig være meget sjovt. jeg aner ikke hvilke pu der sidder på min beogram.. jeg ved faktisk ikke en dyt om
pladespillere :/
Til top Vis Ejlertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ejlertsen
 
almarx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 05 December 2016 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Her er en klassik Thorens med en fin Rega arm, - pickupen kan du udskifte, når du får lyst. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=317883
Til top Vis almarx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af almarx
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 05 December 2016 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Angående den Beogram 1000 er der heller ikke så mange muligheder, for antagelig sidder der enten en SP6-7 eller 14: https://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=721   https://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=711    Og her har du den: https://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=264

Du skriver "nok er mere flot end fantastisk", - tjoh, men da ejeren havde den så længe, har han måske også vedligeholdt den?, og så kan den sagtens være kørende stadigvæk. Lyden er påvirket af den tids B&O-lyd, naturligt nok, men når du nu er nybegynder og har fundet denne flotte sag - for det kan et velholdt eksemplar netop være! - hvorfor så ikke give den en chance?

Spørgsmålet er, om du gerne vil finde den pladespiller, som du holder fast ved de næste mange år (det kunne jo godt være ovennævnte Thorens), eller om du har lyst til bare at starte op og så se, hvor lysten fører dig. Ideen med at sammenligne med en nyere er relevant, men det kunne gøres med en billig brugt, og så kan du siden afhænde dem begge, når resten af budgettet skal brændes af. 500 kr. kan godt lyde af mere, end man tror, men de skal ses og prøves, før du køber.

På det kendte marked med en bestemt farve finder jeg lige nu fx Luxman og Revox i den ene ende, så er der Rega Planar 3, Lenco L 75 og en alternativ Numark i midten, og så kan du lade designet spille ind, hvis du vil følge min eksperiment-ide i den billige ende, fx Pioneer, Sony, Samsung, Victor eller Garrard GT 20. Og de er alle på Sjælland. Men uanset hvilken prisklasse, du vælger, ville jeg benytte mig af brugtmarkedets fordele, når blot du sørger for at vide, hvad du får.

Når selv Netto begynder at tilbyde vinylplader, kunne det tyde på, at den omtalte grøde for vinylen er rigtig nok, og der er da også meget mere hobby og udfordring i at finde sjove gamle udgivelser brugt end at downloade i metermål fra en liste.

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes