Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 06:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Streaming brugerflade? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 04 December 2016 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har 2 rum jeg gerne vil afspille musik i. Mit soveværelse, og min stue. Og jeg skal have koblet 2 sæt forstærkere og 2 sæt højttalere til. I soveværelset, bare 2 små kompakt og en stereoforstærker, og i stuen har jeg det lidt dyrere setup.

Og jeg har pt Tidal stream, og en masse musik i mp3 og flac format, en række musikvideoer, dokumentarer og dvd og blu-ray osv alt sammen med musik af enhver art. Nå men jeg kunne godt tænke mig en lækker tilgang til det hele, dvs alt andet end windows :). Med en lækker brugerflade, touchscreen, og oversigt osv osv. Alt sammen koblet op til det bedst mulige output, dvs bit-perfect(er det ikke det bedste?).

Men bliver det ikke noget rod med en tablet som styreenhed, og så remote styring og afspilning på feks min pc? Hvordan pokker kan jeg lave et stort system? Streamer er det ikke for dyrt og for ufleksibelt? Altså hvis jeg skal have 2 forskellige højttalere og forstærker sæt koblet til, kan man godt klare det hele med 1 streamboks/pc og 1 tablet?

Jeg gider bestemt ikke sidde ved min pc og styre det hele med en mus. Men en tablet af en art kunne være et fint alternativ, til styringen. Jeg tænker nok at jeg vil have lidt i retning af hvad rigtigt dyre hjemmebiografer har, bare i en LIDT billigere version. De har jo specifikke systemer bygget op, hvor man kan styre ALT med en tablet eller touchscreen. Det kunne være fedt at integrere Tidal og Youtube og en musikafspiller ala Jriver Mediecenter i en frontend af en art.

Ligesom https://www.youtube.com/watch?v=WJ_2GfmTYw0 som er en MAME frontend. Men den kører dog på win xx, men det er rimeligt diskret. Det vil ikke være et problem med sådan en løsning.

Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando
 
hwr001
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 04 December 2016 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hvad med HEOS Amp med 2 HT i Soveværelse (evt. HEOS Link med aktive HT) - og så en HEOS Link sluttet til anlægget i stuen. Fuld
fjernbetjening fra telefon/Tablet.   Dækker kun lyddelen (ikke film) fra Tidal, Spotify mv + Flac/mp3 fra server. Lydkvaliteten kan hæves
gevaldigt på stueanlægget med en ordentlig D/A konverter.
Til top Vis hwr001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hwr001
 
rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 04 December 2016 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hvad med at jeg kører samme optiske signal igennem en splitter(som jeg har), og så kører så meget som muligt remote control af applikationerne vha en tablet? Dvs pc´en afvikler det hele, og tablet styrer det ? ER det ikke den nemmeste løsning? Jeg skal købe 2 forskellige forstærkere 1 Marantz Pm6005 der har dac(den er supergod til prisen 2300kr har haft den før), og så en lidt dyrere digital forstærker med Dac Rotel RA 1592 til små 20.000kr.

Hvad er fordelen ved Heos ift pc+forstærker med dac+tablet? Hvilke fordele får jeg egentligt med en streamboks? Jeg kan forstå at det er nemt og bekvemt og kræver ikke en pc feks, da den kan hente det ned fra stream(nettet) eller usb-nøgle osv.

Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando
 
itjf
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 13 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 05 December 2016 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Google Chromecast Audio. Den er meget fleksibel. Du kan evt.
starte med en enkelt enhed. Den koster kun kr. 320,-
Til top Vis itjf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af itjf
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 05 December 2016 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hvad havde du tænkt med hensyn til budget?
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 05 December 2016 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge den løsning jeg mener er nemmest at have med at gøre og som er mest brugervenlig. I soveværelset: To Sonos Play 1 højttalere sat op til at køre stereo.

I stuen: En Sonos Connect koblet digitalt til din forstærker med DAC.

Så får du god lyd i stuen og fornuftig lys i soveværelset. Derudover super brugervenlighed hvor du kan styre alt med din tablet / smartphone. Desuden kan du vælge at afspille forskellig elle ens musik i begge rum. Sonos virker med musik liggende lokalt (PC, Mac, NAS) og med alverdens musikstreaming tjenester samt netradio.

Konkurrenterne Bluesound og Heos kan principielt det samme.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 05 December 2016 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hvis det både skal være billede og lyd:

Electrocompaniet ECM-1, eller ECM-2. Super mediecenter med gode brugerflader.
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 05 December 2016 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Jeg nøjes bare med lyd i soveværelset, billedet har jeg på min computerskærm. Budgettet ja er nok ikke så stort. Jeg tror jeg tænker for stort til et
for lille budget. Jeg ville helst have en fuld multimedieløsning i begge rum, på en nem og fleksibel måde. Men tablet er nok den bedste løsning koblet
op til samme pc, og med samme output. Jeg skal alligevel kun spille i et rum af gangen.
Jeg kigger på electrokompagniet Bulletdodger.
Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes