Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 09:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Starte forfra? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hiver
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 19 Oktober 2016 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har været væk fra Hifi i en del år pga flytninger og en del omvæltninger i mit liv. Nu vil jeg gerne starte forfra med et rimelig godt Hifi setup, men er lidt i vildrede om hvad der er realistisk i forhold til musikkilder, jeg vil nemlig både gerne afspille vinyl, CD og digitale filer.

Er det muligt at finde en god forstærker som både har Phono indgang, kan tilsluttes en USB harddisk eller et NAS drev direkte (Dvs uden streaming) og kan fungere via en app så man kan få overblik og styre sit musikbibliotek (dvs de filer der er tilsluttet forstærkeren) fra en tablet? Eller er jeg nødt til at tilslutte en seperat netværksafspiller for at opnå det?

Hvis det ikke er for krævende kunne det også være rart med en form for multiroom option, men det er mindre vigtigt. Højttalere skal ikke være gulvhøjtalere, dvs noget forholdsvist kompakt der kan stå på en hylde/en reol

Kom gerne med jeres forslag til hvad I selv ville vælge hvis I skulle starte forfra eller var i samme situation, prisniveau omkring 15-20.000 incl højttalere (Pladespiller, forstærker, CD afspiller, evt netværksafspiller, højttalere)

Tak, vh Mads
Til top Vis hiver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hiver
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 20 Oktober 2016 kl. 06:14 | IP-adresse registreret  

En Bluesound Powernode 2 kan alt det du skal bruge (bortset fra vinyl), ser godt ud, fylder lidt, og spiller rigtig rigtig godt. Det er både en forstærker, dac og streamer. Understøtter også usb.

Lyttede til den i lørdags pga gode reviews, og må sige den har imponeret mig i sådan en grad at jeg overvejer at skille mig af med min store dejlige Nad C390dd forstærker..

Du styrer hele skidtet med en fin app, den understøtter alle de store streaming tjenester, har kraft nok (køb dog letdrevne højttalere så du får overskud..).

Kombiner evt med et par B&W 685 S2 og eller find et par B&W 705 og så er du flyvende
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
hiver
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 20 Oktober 2016 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas, tak for bud, det lyder rigtig godt.
Til top Vis hiver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hiver
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 20 Oktober 2016 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Enig med Jonas. En Powernode 2 spiller overraskende godt og det er fedt at kunne styre det hele med smartphone.
Højttalere kunne være:
B&W 685 S2, som Jonas også nævner.
Et brugt sæt Vienna Acoustics Haydn Grand. Kan findes brugt til 2500.- hvilket er en god pris.


__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Nigro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 20 Oktober 2016 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Bortset fra at 705 ikke er decideret letdreven. Med 60w fra Powernoden til rådighed i 8ohm og følsomhed på 89, er det ikke sikkert at det er et super match.
Til top Vis Nigro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nigro
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 20 Oktober 2016 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Ja det er ikke den mest let drevne. Dog spiller B&W 705 (har selv haft dem, kan findes på dba til omkring 4000,- kr inkl standere hvilket er et fund) rigtig godt også ved lav volumen, ligesom Bluesounden også gør..

Men ja en B&W 685 S2 vil da være mere oplagt. Evt en B&W CM 6 :) Namme nam
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 20 Oktober 2016 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Der er rigtig mange bud på dit setup til de 15-20 kg. Jeg er nok mere konservastiv i den sammenhæng, og ville rulle med et
forstærker + DAC/streamer setup. De fleste streamers har vel én eller anden app til styring og harddisk tilgang. Du kan få megen
vellyd brugt, feks. forstærker sæt erller interg. forstærker, der bare lyder godt. Marantz laver nogle fine DAC/streamers til
menneske penge, Cambridge ligeså. Men, det er nok den mere hifi-nørd tilgang til dit problem. En alt i én løsning er let at gå til?
Men det andet sjovere!.....
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
hiver
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 22 Oktober 2016 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres gode tips og forslag, jeg må ud og undersøge, den halve fornøjelse er heldigvis jagten... :)
Til top Vis hiver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hiver
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 22 Oktober 2016 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Nemlig ja

Husk at kigge på brugt. Specielt på højttaler området kan der virkelig gøres nogle scoop.. Du sparer hurtigt 30-40% på et par år gamle modeller.
Så kan man lige rykke en klasse eller to op i forhold til budget
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
hiver
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 06 December 2016 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Hej igen,
Jagten har ligget lidt stille, men nu giver jeg den en skalle. Jeg tror jeg følger jeres råd om Bluesound Powernode. Hvad er det jeg skal se efter for at
vurdere om en højttaler vil være et godt match? Kigger fek.s lidt på et brugt sæt Dynaudio Excite X14, er det følsomhed (85 db), eller hvad ser man
efter? (http://www.dynaudio.com/home-audio/excite/x14#tech-specs) - nogen der har erfaringer med den højttaler vs B&W 685?
Til top Vis hiver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hiver
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1439
Sendt: 06 December 2016 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Der findes også Raumfeld streaming løsningen, hvor det er muligt at tilslutte en analog afspiller til deres connector
https://www.teufel.de/wlan.html
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 522
Sendt: 06 December 2016 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skulle samle et alt i et anlæg til 20k, så var der ingen vej uden om en brugt Devialet 120. Den kan afspille fra din hdd/NAS, streame
Tidal/spotidy og kan konfigureres på alle indgange, om det skal være digitalt/analogt med riaa

Den kan findes brugt for under 20k og så er et par små højttalere som start og så bygge videre fra det. Det er i en helt anden klasse end bluesound

Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes