Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 09:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: De første skridt ind i HIFI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 19 August 2016 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse

Velkommen
Dejligt setup du har fået sat sammen. Ja, man kan finde rigtig meget godt brugt hvis man gider lede lidt.
Man behøver heller ikke vende vrangen ud på lommerne for at finde noget der spiller godt.

Om det er CD eller LP man er til, er fuldstændigt ligegyldigt. Om det ene er mere korrekt end det andet er ligeledes hamrende ligegyldigt.

Du skal nyde det du har. Spil noget musik du kan lide. sæt dig i din bedste stol med en god øl eller hvad du nu er til. Lyt, nyd musikken. Og spiller det godt, kommer du automatisk til og sidde og vippe eller "trampe" med foden, med et smil på læben.

Det drejer sig ikke om teknikken, men om musikken. Lyder det godt i dine øre, så er alle andres mininger ...

Senere hen, kan du ændre på din opstilling, hvis du finder noget du synes er bedre. Lyder bedre.



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 19 August 2016 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Sirius DM 100, jeg har haft siden 1998 og ikke har skiftet ud, selvom resten af anlægget bortset fra forforstærkeren er skiftet ud med ting en klasse eller deromkring over. Faktisk spiller siriussen fint med mine Audio Note j højtalere, selv om mange sikkert vil syntes det er en mærkelig kombination. Sidder lige nu og lytter til en original vinyludgave af Genesis "Selling England by the Pound", og det lyder fremragende.
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
lajep1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 21 August 2016 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
Hej Lasse

Velkommen
Dejligt setup du har fået sat sammen. Ja, man kan finde rigtig meget godt brugt hvis man gider lede lidt.
Man behøver heller ikke vende vrangen ud på lommerne for at finde noget der spiller godt.

Om det er CD eller LP man er til, er fuldstændigt ligegyldigt. Om det ene er mere korrekt end det andet er ligeledes hamrende
ligegyldigt.

Du skal nyde det du har. Spil noget musik du kan lide. sæt dig i din bedste stol med en god øl eller hvad du nu er til. Lyt, nyd
musikken. Og spiller det godt, kommer du automatisk til og sidde og vippe eller "trampe" med foden, med et smil på læben.


Det drejer sig ikke om teknikken, men om musikken. Lyder det godt i dine øre, så er alle andres mininger ...

Senere hen, kan du ændre på din opstilling, hvis du finder noget du synes er bedre. Lyder bedre.



Lige præcis KB ;) Hvis man har tålmodighed og er klar til at handle når varen dukker op så er der meget guld derude til billig
penge. Det er sådan alt udstyret er købt ;) Og anlægget lyder fantastisk i mine ører, specielt set i forhold til prisen hehe. Jeg har
været ude og i butikker og lytte til meget dyrere anlæg og jeg bliver imponeret i butikken men når jeg så kommer hjem og
sætter samme nummer på mit, så bliver jeg helt blød i knæene over at man kan have det så godt til så få penge :D

mugge skrev:
Jeg har selv en Sirius DM 100, jeg har haft siden 1998 og ikke har skiftet ud, selvom resten af anlægget
bortset fra forforstærkeren er skiftet ud med ting en klasse eller deromkring over. Faktisk spiller siriussen fint med mine Audio
Note j højtalere, selv om mange sikkert vil syntes det er en mærkelig kombination. Sidder lige nu og lytter til en original
vinyludgave af Genesis "Selling England by the Pound", og det lyder fremragende.


Hej Mugge det lyder dæhlme også godt :D Det virker også som om at når man først, har fået fat i en sirius så er der ikke mange
der vil af med det igen :D Jeg brugte over 9mdr før jeg fandt en til salg på det danske brugt marked.
Til top Vis lajep1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lajep1
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 21 August 2016 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Enig!....fint anlæg...og du har fat i noget; det at komme hjem efter en HiFi udstilling eller lign. og bare synes, at éns eget anlæg
bare lyder for fedt, en en af de store glæder ved HiFi! Synergi, og det til menneskepenge, er ret fedt!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 22 August 2016 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

En Sirius er bare lækker. Hvis jeg en dag skal skifte, bliver det til efterfølgeren fra Gamut D200. Tror det er en af de bedste effekt blokke der findes. En bekendt har en og han savner aldrig hverken power eller kvalitet.


__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
lajep1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 25 August 2016 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Gekkofinger skrev:
Enig!....fint anlæg...og du har fat i noget; det at komme hjem efter en HiFi udstilling eller lign. og bare
synes, at éns eget anlæg
bare lyder for fedt, en en af de store glæder ved HiFi! Synergi, og det til menneskepenge, er ret fedt!


Lige præcis, den der fede følelse af at have været ude og lytte til nogle Sonus Faber Venere som koster 6 gange så meget som
det jeg gav for mine og man så kommer hjem og sætter sin testplade på og konstaterer at det vidst ikke er nødvendigt med
upgrade endnu Det er lykke !

KBAndersen skrev:
En Sirius er bare lækker. Hvis jeg en dag skal skifte, bliver det til efterfølgeren fra Gamut D200. Tror det
er en af de bedste effekt blokke der findes. En bekendt har en og han savner aldrig hverken power eller kvalitet.


Det er det også mig bekendt, men har også en gang læst at man kan få Gamut til at upgrade sin sirius for fornuftige penge. så
hvis man ikke vil skifte den ud, kan man jo opgradere det man har
Til top Vis lajep1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lajep1
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 26 August 2016 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Ja det er vist rigtigt. Mums...

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 27 August 2016 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Velkommen til! Lækkert anlæg! Jeg har selv lige opgraderet fra en Rega Planar 3 med RB300 arm til en Linn LP12 m. Ittok arm. Jeg siger ikke at
Rega'en er en ringe pladespiller men... Du kan glæde dig til opgradering af netop denne del af anlægget! Jeg havde slet ikke forestillet mig hvor meget
en forholdsvis lille investering kunne give. Nu er det efterhånden nogen måneder siden min CD afspiller har været tændt, og jeg bliver hurtigt fattigere
med de lidt høje vinylpriser... Jeg føler slet ikke mit streaming eller CD front end kan følge med..

Fortsat god fornøjelse.
Claus

__________________
MVH Claus
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK
 
lajep1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 31 August 2016 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hej Claus det er bestemt også det næste der står til udskiftning, det og så tror ikke der går flere år før jeg skal have prøvet nogle andre højtalere. Min
pladespiller pt. Er en Garrard 301 eller Thorens td-124. Det er ihvertfald dem jeg er på udkig efter.
Til top Vis lajep1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lajep1
 
lajep1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 11 Oktober 2016 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens
Jeg tænkte jeg lige ville vise hvad jeg jeg havde før jeg fik købt mig fattig i Meridian, Sirius og Music Fidelity.




Det var en Technics SU-8080 med indbygget RIAA, den var gammel og til sidst gav den op så den blev skildt ad så jeg kunne lære
noget om forstærkere :) CD afspilleren var en Pioneer PD-91 der spillede fantastisk, men da jeg fik muligheden for at købe
meidianen så var jeg nød til at skille mig af med den.
Til top Vis lajep1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lajep1
 
Jan JGP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 17 November 2016 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

lajep1 skrev:
   
KBAndersen skrev:
En Sirius er bare lækker. Hvis jeg en dag skal skifte, bliver det til efterfølgeren fra Gamut D200. Tror det
er en af de bedste effekt blokke der findes. En bekendt har en og han savner aldrig hverken power eller kvalitet.


Det er det også mig bekendt, men har også en gang læst at man kan få Gamut til at upgrade sin sirius for fornuftige penge. så
hvis man ikke vil skifte den ud, kan man jo opgradere det man har

Jeg melder mig lige under fanerne: Jeg har også haft min Sirius DM100 siden 1998. Den spiller bare lækkert!

Desværre kan den helt gamle version ikke opgraderes med de nyere Gamut print, men Michael Edinger kan stadigt trylle lidt med den

__________________
Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
Til top Vis Jan JGP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan JGP
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes