Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Program til musikserver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg hygget mig med min musik server i et halvt års tid. Lyden er ret god fra min eksterne DAC, og betjeningen via Foobar2000 er jo også fin
nok .....

Meeeen, måske det ku være lidt fancy'ere. - Især appen til at fjernbetjene med min tablet er jeg ikke fuldstændig skudt i...

Nu har jeg så JRiver på prøve. Det virker også cool nok - nok faktisk lidt nemmere at have med at gøre. Men igen ved jeg ikke helt hvor pjattet jeg
er med Android appen.

Hvad bruger i?
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Lytter lige med..
Har selv en Synologi DS216J som jeg bruger til server, her er der jo nogle programmer man kan installer og bruge, men findes der noget bedre man kan installer på serveren ?
JRiver er den ikke beregnet til at installer på PC ? eller kan den også smides på DS216 ?

Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
nozendk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2016
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 29 Juni 2016 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en lille chromebox mini pc som jeg har installeret OpenElec Kodi på. Jeg havde en gammel fjernbetjening liggende som virkede med det samme til boksen (der har en infrarød modtager). Boksen har HDMI udgang og både ethernet og WiFi. Den kan så streame film og musik fra NAS og den har en masse apps, lige fra Fransk TV til YouTube. Kodi kan også fjernbetjenes med en app til telefonen hvis man bedre kan lide den end en separat fjernbetjening.

Til top Vis nozendk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nozendk
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1143
Sendt: 30 Juni 2016 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger AcourateConvolver på en Windows pc, og har derfor været nødt til at pensionere min Squeezebox - inkl. Logitech server.

Jeg har prøvet JRiver og Foobar2000.

JRiver kunne ikke - som angivet - synkronisere lyd og billede på video, så jeg opgav den (og video).

Efter en tilvænningstid, er jeg blevet glad for Foobar2000. Det er meget nemt at finde musik (fra min NAS), og opdateringen - hvis jeg kopierer ny
musik eller omdøber gammel - er lynhurtig.

Jeg bruger mest en pc til at styre med, men jeg kan også bruge min android telefon eller min Ipad.

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
volleborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 01 Juli 2016 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger en Intel NUC med Logitech Media Server og Squeezelite installeret. Betjeningen foregår med Squeezepad.

Desuden bruger jeg Foobar2000 som dlna-server, men betjeningsmæssigt i det daglige finder jeg den lidt mere bøvlet end ovennævnte.
Til top Vis volleborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af volleborg
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 01 Juli 2016 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

KOFS: er det Gizmo eller Jremote appen du anvender - Jremote til iOS spiller i hvert fald maks. Det er sågar muligt at streame al musik i dit bibliotek,
når du er på farten.

Boman: Det er ikke korrekt at Jriver ikke kan synkronisere lyd til video. Det fungerer perfekt hos mig - endda ved brug af convolver. Det er muligt at
du skal fifle lidt med delay indstillinger for at få det til at virke, men det kan bestemt lade sig gøre.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 01 Juli 2016 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hvis din tablets skærm er relativt stor, så kan du evt bruge et fjerneskrivebord af en art.

Jeg bruger PCremote, men dog ikke som fjernskrivebord, da det er via 4" skærm på min telefon.

PCremote kan på simpel vis styre volumen, skifte kanal i kodi mv. Med fjernskrivebord (koster lidt), ser man det samme som på PC'en.

Jeg bruger KODI til billede, og Foobar2000 til lyd. Når først man vænner sig til Foobar er det svært at gå tilbage til andet. Jriver har dog en visning, der minder om Foobar. KODI og Jriver (10 feet visning) minder om hinanden. Der er lækre features, men styring mv er for langsom til daglig brug.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
staalormen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 18 Juli 2016 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Bruger en NAS med Plex til min musik. Er gratis og har et godt og flot interface. Bruger så den til at spille til nogle chromecasts. Er glad for
løsningen.
Til top Vis staalormen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af staalormen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes