Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 14:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Beogram 8002 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KimJensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2016
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 21 Juni 2016 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Hej.

Min gode gamle beogram 8002 er ikke længere sig selv.

Den er begyndt at køre baglæns. Det er startet med at tonearmen er kørt ind men ikke har sænket sig. Efter nogle forsøg er det dog som regel lykkedes. Men efter at strømmen har været taget fra i nogle timer er den nye udfordring begyndt. Tryk på Play får den til at køre baglæns i lidt tid, og tonearmen bevæger sig ikke. Tryk på turn give tallet 33 i display og den køre fremad i et par sekunder.

Så spørgsmålet er vel, er der nogen som stadig kan reparere en halv gammel pladespiller?

Og kan nogen ud fra den noget vage forklaring give et bud på om den kan laves?

Bor i Vestjylland og en reparatør tæt på vil jo ikke være dårligt

Mvh

Kim
Til top Vis KimJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimJensen
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 22 Juni 2016 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Ja, man fristes jo til at tænke, at det er et sjovt problem, blot ikke for dig. Der må helt klart være behov for udskiftning af en eller flere komponenter, og forhåbentlig melder nogle sig med et bud på, hvad det mere konkret drejer sig om. (Spørgsmålet er, om ikke tråden burde have været under "pladespillere".) Hvis ikke det er vigtigt at bevare netop det eksemplar, kunne alternativet til en reparation være køb af et andet. Der er vist ikke så mange tilbud, men pudsigt nok er just sat en 8002 til salg for 1000 kr. I Tim, og det er jo Vestjylland. En mulighed?
Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 22 Juni 2016 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Mulig reparatør: "Han hedder Lars og sidder hos Sound2Vision i Viborg. " ifølge dette: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&T PN=947
Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 23 Juni 2016 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Ja så gentager det sig. Jeg bor stadig i vestjylland og jeg havde selv samme problem tilbage i 2007.

Efter en radio butik i Holstebro havde prøvet at servicere den og en regning på omkring 2200kr. fungerede den en 3 måneder hvorefter efter den var godt som død. Hvilket var en skam for 8002 er en fremragende pladespiller som bevarer værdien når den virker ordentligt Jeg havde allerede kasseret en Beogram 8000 på grund af service mulighed.

Når men jeg så på Beoworld forummet og Dillen(Martin) var interesseret i at personligt at se på problemet og påpegede at tage turen til København med den kunne være det værd.

Det tog mig et stykke tid men tog så der over med den og fik den tilbage i ny fungerende stand hvilket mig til nyde den en del fremover. Den virkede stadig da jeg solgte den år senere og bevarede værdien.

Martin kom til at blive min faste service mand på alt old school fra 2007 frem så og derfra startede min B&O tråd. En 8002 hvis den ikke er serviceret på grund af alder eller andet er altid værdien den er værd især hvis du kan dokumentere det og bevise det.

Jeg kan sende dig kontakt info hvis du ønsker det til Martin. Få kan lave dem dem ordentligt.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes