Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 10:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Vil prøve LP? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 31 Maj 2016 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Alt B&O er lavet med kvalitet uanset hvad andre ikke B&O ejere mener om sagen! Sagen er bare at det holder godt og længe modsat alle brands af andet hifi. B&O havde kun vision om at lave kvalitet i lækker design så billigt skidt er det ikke.

Dog kræver på budget at som nævnt en service mand der kan lave det ordentligt og så holder det tilgængelig i mange år frem. Jeg er forbruger siden 2003 og er manden bag old school B&O tråden og har selv gjort mine B&O erfaringer for det meste på budget.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66882&P N=2

Den har været lukket et stykke tid men den vender tilbage engang i fremtiden.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 01 Juni 2016 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

Der må bestemt være basis for en genoptagelse af Old school B&O, Anderz, for som du siger, uanset de mange meninger om B&O, så er et stykke gammelt B&O noget andet at få i hænderne end en samling plastik med mørnet rem. Hvis Beogram 1000 og Beogram 1500, som begge har været nævnt i tråden, har været holdt vedlige, så kører de fint den dag i dag, og i et forum som dette glemmes det nemt, at mange kan være udmærket tilfredse, selv om der mangler de sidste procent i at opnå det perfekte, som nyere produkter måske/måske ikke kan opfylde. Derfor skulle det være meget mærkeligt, om ikke der til stadighed dukker nye brugere op, som har behov for et sted at mødes.  Blot synes jeg, at der er et problem med disse mastodonttråde, hvor det er svært at få overblik, nok så meget søgning til trods.
Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 01 Juni 2016 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Nu er B&O vist ikke det eneste fra anno dazumal, der er bygget til at holde! Det er nok på kanten af det usaglige, når det hævdes, at B&O i modsætning til alle brands af andet hi-fi holder godt og længe. Det er absolut i orden med holdninger og synspunkter, men at fremføre det som en kendsgerning holder (hæhæ) nok ikke.

Jeg kan da godt komme på enkelte pladespillere, hvor byggekvaliteten og dimensioneringen af vitale del er væsentlig bedre end hos B&O ... for slet ikke at tale om lydkvaliteten

Dermed ikke sagt, at B&O er dårligt.

Til gengæld får man med andre produkter ikke samme (for det meste i hvert fald ...) kombination af gennemført stramt design, æstetik og innovativ betjeningskomfort som hos B&O. På den front har B&O virkelig formået at skabe nogle klassikere, som i min designbog endnu ikke er overgået.

Ak ja, der var engang ...

Nå, det var en lille afvigelse fra emnet.

Apropos anno dazumal, så kan trådstarter også se sig om efter et kombi-anlæg fra den gang, hvor man fik en pladespiller og (typisk) en receiver "pakket" i et (træ-) kabinet, og der fulgte ganske ofte også et sæt højttalere med.

Sådan en sag burde være til at finde fx i "den blå". Kvaliteten er næppe prangende, men så er man i gang ... for hyggens skyld

Et link til inspiration:

http://www.vinylandcocktails.com/best-all-in-one-turntables- and-record-players/

Den dyre, moderne version heraf leveres af Symbol Audio - det er da retro-design, der vil noget!

http://shop.symbolaudio.com/pages/modern-record-console

Blot et forslag, men jo noget over budget
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 01 Juni 2016 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

"holder godt og længe modsat alle brands af andet hifi" - nej, Analogueman, det var for skråsikker en karakteristik, Anderz leverede, men hvis vi modererer "alle" til "mange" og samtidig tænker op til 50 år tilbage, så står man alligevel med et resultat, hvor billedet ikke er entydigt, nej slet ikke, men alligevel overordnet og sammenlignet set står B&O ganske godt, i forhold til alt det som er væk og borte og i mange tilfælde også glemt. Mon ikke bare det er det billede, Anderz vil give os. Og han skriver ikke, at B&O er bedre end alt andet. Men ikke mere om det for vi er på vej væk fra emnet.

Som bl. a. er at finde LP'er, og Michael K, det er dog den enkleste sag af verden. Måske vil du bruge de forslag vedr. nye eller specielle udgivelser, der er blevet nævnt, og der kan nævnes en del flere, men jeg kunne forestille mig, at du får lyst til at afsøge spektret bredt og gå på opdagelse blandt musik, du måske ikke før har ofret interesse eller kender til. Det kan du gøre, fordi priserne generelt er små eller overkommelige. Du har mulighed for at tage til Accord's hollandske auktioner, og har du lyst til at stå med 100 blandede lp'er til ingen penge for at få indviet grammofonen, så kender jeg ikke noget bedre sted. Så er der jo diverse små og større loppemarkeder, men her er brug for kritisk sans, for selv billige ting kan være for dyre, og det er nødvendigt at kigge efter kvaliteten. Men selv så mange år efter afslutningen på LP'en som primær lydkilde er lp-markedet stadig levende.

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 03 Juni 2016 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Det er bare min B&O erfaring på budget der taler her. Hvad for du for 1000kr. pladespiller? Ikke meget er blevet nævnt og det er nok korrekt!

Bruger har bragt B&O på banen derfor følger jeg med og prøve at hjælpe især nå det er på budget for det er hvad jeg har gjort stort set hele vejen.

Hvad koster en Beogram der lidt defekt på grund af havde spillet de sidste mange år uden bøvl men 20+ år er hvad der kan forventes og min Beogram 6500 kan gå ind som eksempel. I mange tilfælde kan du få en kanon pladespiller B&O billigt også lige til service på budget men hvad for
du ellers til prisen? Igen som andre nævner ikke meget.

Plus bonus hvis du vil skille dig med det for at prøve andet for det holder værdien i ny serviceret tilstand for ikke mange ved hvem der kan det ordentligt.

Modsat andre hifi brands? En lidt grov beskyldning men jeg har endnu at se andet end B&O der holder lige så længe som det faktisk gør. Hvilket minder mig om mit besøg i Silkeborg genbrug hvor jeg så tonsvis af sorte/sølv hifi kasser stablet op og den Beomaster 3000 jeg gravede frem og fik med hjem? Den virkede 1-2 dage men gave en underlig lyd fra sig. Til prisen + service der vil havde fikset det ville den havde holdt de næste mange år frem med udemærket lyd på budget for det er en gråzone som ikke mange kender til. Den der med at hvem kan servicere når der er behov for det. Også at de fleste ikke ved det. Derved opstår der muligheder ihvertfald inden for old school B&O som jeg kender til.

Et eksempel på noget er væsentligt bedre hvis man vil lære hvad vinyl er istedet for nyere lavet billigt skrammel som fks Stereo Studio kunne finde på at havde på lager. Come on!

En mindre udgave end 7700 men den lyder til at være velfungerende med forstærker så til slut passive højtalere og nyd vinyl!
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 03 Juni 2016 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hvid 1202 i god vel kørende stand. Den er sjælden i hvid og sådan en lyder ganske godt.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 03 Juni 2016 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

I mange tilfælde kan du få en kanon pladespiller B&O billigt også lige til service på budget men hvad for
du ellers til prisen? Igen som andre nævner ikke meget ved andre hifi brands skulle der havde stået.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 03 Juni 2016 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Problemet med Bang & Olufsen er, at hvor de førhen kunne levere reservedele laaaangt tilbage, så har de senere års trængte økonomi gjort, at de har renset KRAFTIGT ud på lageret. Hvor jeg tidligere også sagde, at man roligt kunne købe en ældre (gammel) Beogram, ja så vil jeg i dag fraråde at købe Bang & Olufsen grammofoner fra 80'erne og 90'erne, da man ikke længere kan skaffe vitale reservedele!

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 03 Juni 2016 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hvilket kun er pickup service til rimelige priser.

Dillen fra Beoworld er manden der kan lave og servicere det. Reservedele? Jeg har siden 2007 spurgt ham men nej han klarer det med hvad han har medmindre det er kraftig voldsomt behov såsom en lynskade i en Beomaster 6000 der gjorde min Beomaster 6000 der ikke var for pæn så den lyn skadede fik elektronik fra den og lever videre.

Min Beogram 6006 havde en defekt tacho skive hvilket han har fået igen produceret og den har ikke haft problemer med hastigheden til trods for det.

Der findes 2 holdninger til B&O og det er modul skiftning versus gå det efter og måle sig frem. Dillen er en af de få som måler sig frem og ved hvad der kendetegner de forskellige B&O modeller og hvad der typisk er galt. Så han er forberedt med fks tacho disk, renovering af lys dioder i Beomaster 6000/8000, Kapistor sæt og lamper til Beomaster 1900 osv.

B&O vil kræve 300kr. for efter en uges tid sige ingen reservedele. Dillen vil sige den er klar.
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 03 Juni 2016 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:
I mange tilfælde kan du få en kanon pladespiller B&O billigt også lige til service på budget men hvad for
du ellers til prisen? Igen som andre nævner ikke meget ved andre hifi brands skulle der havde stået.


Har du totalt glemt Lenco ? eller Thorens ?    og gud bedre det, men jeg kan nævne en Philips model der faktisk har kunnet holde skansen - GA212


__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 375
Sendt: 04 Juni 2016 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Der er da masser og atter masser af gamle japanske direct-drive pladespillere derude, som ville kunne gøre et rimeligt stykke arbejde for
prisen.

En meget stor del af den holder i mine øjne langt bedre end B&O. F.eks. er den omtalte tacho skive problematisk over en kam, da den
simpelt hen falder fra hinanden når den når en vis alder. Dillens erstatning er fin, men koster også lidt.

Der er tilsvarende mange rem-drevne fjederophængte pladespillere, som som ville kunne gøre et rimeligt stykke arbejde for prisen. Fælles
for denne gruppe af apparater er at de skal justeres og sikkert have ny rem.

De fleste af disse er nemmere og billigere at servicere end B&O. Der er meget elektronik i B&O, og hvis det ikke virker, så er de fleste
lægmænd på bar bund.

B&O har bestemt lavet mange gode pladespillere, men ikke bedre i denne situation end så meget andet.
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 04 Juni 2016 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Anderz skrev:
I mange tilfælde kan du få en kanon pladespiller B&O billigt også lige til service på budget men hvad for
du ellers til prisen? Igen som andre nævner ikke meget ved andre hifi brands skulle der havde stået.


Har du totalt glemt Lenco ? eller Thorens ?    og gud bedre det, men jeg kan nævne en Philips model der faktisk har kunnet holde skansen - GA212


Glemt nej men kender ikke til det så vil ikke tale om noget som jeg ikke har nogen helst erfaring om!

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 04 Juni 2016 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Det korte af det lange er bare at du kan vælge en del men en service mand er et behov du behøver at vide når tiden er der til det før eller siden.

Det er uanset hvilket brand du så starter med.

Men Mikael lad os høre hvordan det går og om du er kommet nærmere hvad du vil have ok?
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes