Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 10:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: USB til smart tv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pona88
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 23 Maj 2016 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

hej alle

Jeg har et: Samsung 40 Smart Full HD LED-TV UE-40J5515XXE.

Har I erfaringer med USB til sådan et, til at optage med.

pft.
Til top Vis pona88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pona88
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 23 Maj 2016 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Hvis dit spørgsmål skal forstås som kravet til mediet du optager på, kan du anvende formaterede USB memorykey, en USB harddisk, en SSD harddisk, en SSHD harddisk eller en standard harddisk. TV'ets elektronik kan sætte begrænsninger for harddiske med "højt" strømforbrug og skal derfor tilsluttes med støtte af deres egne strømforsyninger.

Bemærk at du kun har én tuner i apparatet og derfor kun kan optage det du ser eller det du gennem timerfunktionen har valgt til optagelse når TV'et ikke er tændt.

Optagelserne kan normalt ikke kan ses på andre TV apparater ved flytning af optagemediet. Tilsluttes mediet en computer risikerer man at optagemediets indholdsfortegnelse beskadiges, så indholdet ikke kan afspilles nogetsteds efterfølgende. Så lad mediet være permanent tilsluttet.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 23 Maj 2016 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Ret:
Optagelserne kan normalt ikke ses på andre TV apparater ved flytning af optagemediet. Tilsluttes mediet en computer risikerer man at optagemediets indholdsfortegnelse beskadiges, så indholdet ikke kan afspilles nogetsteds efterfølgende. Så lad mediet være permanent tilsluttet.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
pona88
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 23 Maj 2016 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej. Tak for svaret. Jeg har læst mig frem til at det ikke er alle usb sticks der virker til at optage på, det skal have visse
specifikationer.

Så jeg vil bare kunne optage til den og se optagelserne på tv'et. Kender du en specifik USB stick der ville passe eller lignende?
Til top Vis pona88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pona88
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 23 Maj 2016 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kan tilslutte mig Kajs kommentarer, men vil lige tilføje dette:

Min personlige erfaring er at jeg ikke har haft held til at bruge en eneste af mine USB-memorykeys.

En enkelt 320Gb Toshiba-HDD forsynet via tv'ets USB virkede periodisk, men kunne ofte ikke genkendes når jeg tændte tv'et igen. Så måtte jeg genformattere den ret tit hvilket betød at jeg slettede optagelserne.

Nu virker systemet nogenlunde med en HDD i dock med egen strømforsyning. Den skal dog ofte slukkes og tændes igen for at tv'et opdager at den er tilsluttet. Når jeg så bruger den til 720p-udsendelser fra DR1 eller DR3 har den svært ved at vise undertekster synkront og der kommer ofte lag og andre artefakter på billedet, især når jeg bruger den til time-shift. Det gælder lidt mindre grad ved afspilning efter optagelse.

Den har så vidt jeg ved desværre heller ikke noget system som min gamle VHS-maskines "ShowView", som sikrede at optagelsen af en udsendelse også passede hvis udsendelsen blev forsinket. Det betyder at optagelser på mit Samsung ofte får titlen fra udsendelsen før. Og man kan hverken redigere i titlerne eller skære overflødige minutter fra.

Obs: Mit tv er et UE 37ES6710S, så man kan jo håbe at funktionen er forbedret i dit.
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 23 Maj 2016 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Nu er det et par år siden jeg havde direkte nærkontakt med problematikken.
Men det er vigtigt at sørge for at sikringssoftware, som ofte er på memorykeys slettes fuldstændig så hele kapaciteten er til rådighed.
Er der andet på memorykey'en kan det forstyrre TV'ets simple interface. Manglende korrekt afslutning af hukommelsens indholdsfortegnelse.
Mangler den kan TV'et ikke finde diskens indhold. Så sikret mod fejl er det desværre ikke.
Og så bliver jeg i tvivl om formateringen. Som jeg husker det er FAT32 den mest egnede. Men jeg kan huske forkert. Lav en test.

Selv anvender jeg en Clint DVB-C boks med en tilsluttet 2GB harddisk. Den har endnu aldrig svigtet mig. OG .....
.....så kan man med Clint'en tage hardisken af og flytte indholdet over på computeren og konvertere indholdet til afspilning der.
Efterfølgende flytte harddisken tilbage og fortsætte hvor jeg slap.

Jeg prøvede endda at have en timerfunktion kørende uden harddisken tilsluttet.
Da jeg satte disken til startede optagelsen hvor udsendelsen var kommet til. Ikke så meget pjat med den.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes