Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 01:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Densen lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jwaa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 24 April 2016 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
Jeg var os ret begejstret for Densen i starten. Med tiden hørte jeg andet og fandt ud af at Densen har deres kvaliteter, men savner den naturlige og
virkelighedstro lyd. Det farver lyden meget. Det har rytme men mangler at føre dig tæt på musikeren. Det hele lyder lidt ens og det er lidt for meget
til den lyse side efter mine lytte præferencer nu. Det har rytme og drive men lyder aldrig autentisk.

Jeg har haft lidt problemer med flere af deres produkter. Deres data håndtering i det digitale domæne virkede ikke på min cd-afspiller, som den eneste
kilde jeg endnu ikke har kunne få en stabil digital signal på trods af 2 reparationer. Som du kan høre er jeg ikke den store Densen fan længere, det
førte mig aldrig tæt på musikken, det underholddte mig mere og det gav en vis lytteglæde, trods det er Densen ikke dårligt, det har deres kvaliteter
og imponerings faktor.

Jeg synes du skulle prøve at låne noget med hjem eller lytte til noget ala. Primare, Hegel eller Meridian. Det gengiver musikken mere virkelighedstro.


Din beskrivelse af Densen lyden, er meget lig min opfattelse. Måske det skal ud, og noget andet ind. Har haft en Primare PRE32. Den var jeg faktisk ret godt tilfreds med. Manglede bare en go effekt til den. A34.2 er også ret lys i lyden .... :/
Var til Hifi messe i Kbh. i efteråret. Der hørte jeg Hegel sammen med et par KEF højtalere. Det lød p***e godt .... :)
Til top Vis jwaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jwaa
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 24 April 2016 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

jwaa skrev:
dan a. skrev:
sådan en grundlæggende tanke, densen hælder ikke mod det varme og fyldige, b&w er også over i den mere
kontante boldgade, så hvis du savner varme så bør alle kabler være udført i kopper, Inge sølv eller forsølvet kabler, ligeledes ingen netfilter, jeg er
bestemt ikke sikker på at det vil gøre noget godt for et densen produkt. Et hurtig skud fra min side vil være at låne nogle kimber hero signalkabler og
nogle kimber 8 tc ht kabler hos hififreaks, netkablerne lader du være helt standart, hvis ikke du rammer noget du kan bruge ved den kombination
efter du har rettet højtalerne ind igen, så tror jeg aldrig du bliver helt tilfreds.
Ok, de kabler skal i mellem forfor og monoblokke og i mellem
forfor og lydkilde (Bluesound Node)?
der skal bruges hero signalkabler mellem bluesound og pre/int. Og et sæt mere til at forbinde dine
monotrin. Hvis du kun bruger monoblokkene og ikke eff. I den int forst. så skal der kun bruges et sæt 8 tc

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 24 April 2016 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

jwaa skrev:
JackD skrev:
Jeg var os ret begejstret for Densen i starten. Med tiden hørte jeg andet og fandt ud af at Densen har deres
kvaliteter, men savner den naturlige og
virkelighedstro lyd. Det farver lyden meget. Det har rytme men mangler at føre dig tæt på musikeren. Det hele lyder lidt ens og det er lidt for meget
til den lyse side efter mine lytte præferencer nu. Det har rytme og drive men lyder aldrig autentisk.

Jeg har haft lidt problemer med flere af deres produkter. Deres data håndtering i det digitale domæne virkede ikke på min cd-afspiller, som den eneste
kilde jeg endnu ikke har kunne få en stabil digital signal på trods af 2 reparationer. Som du kan høre er jeg ikke den store Densen fan længere, det
førte mig aldrig tæt på musikken, det underholddte mig mere og det gav en vis lytteglæde, trods det er Densen ikke dårligt, det har deres kvaliteter
og imponerings faktor.

Jeg synes du skulle prøve at låne noget med hjem eller lytte til noget ala. Primare, Hegel eller Meridian. Det gengiver musikken mere virkelighedstro.



Din beskrivelse af Densen lyden, er meget lig min opfattelse. Måske det skal ud, og noget andet ind. Har haft en Primare PRE32. Den var jeg faktisk
ret godt tilfreds med. Manglede bare en go effekt til den. A34.2 er også ret lys i lyden .... :/
Var til Hifi messe i Kbh. i efteråret. Der hørte jeg Hegel sammen med et par KEF højtalere. Det lød p***e godt .... :)


Kender ikke Primares nye produkter mener de kører Klasse D. Jeg har kun hørt deres foregående serie. Ja Hegel er godt jeg har hørt deres
forforstærker med effetblokke på en af de større bedre Dynaudio højttalere. Det lød rigtig godt. Måske en Pre 32 igen, med Mark Levinson 331,
Primare A32 eller Meridian. Rotels nye serie vækker også stor begejstring hos mange.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 25 April 2016 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Densen HiFi 2015 spillede på Triangle. Det lød faktisk ret godt!...på en dejlig lille 2 vejs. Boydk har ret i det med parring.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 25 April 2016 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Tak for opdateringen, Gekkof....
Kunne ikke komme på navnet på de dér små Triangle´r.
Jeg har altid kategoriseret Densen i samme univers som Linn og lign., altså til den analytiske side (laaaangt fra mit eget lydideal), men må s´gu sige, at min forudindtagelse blev sat en del på plads derovre. Der var stort (nærmest holografisk) lydbillede, masser af krop, velopløst, ja jeg havde aldrig troet den slags muligt fra Densen´s amps.
Det var et rigtigt godt match

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 26 April 2016 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej jwaa. Din beskrivelse af det du mangler, stemmer ikke overens med min egne oplevelser med Densen. Jeg har selv b 200, b 300xs og b410 til at spille med et par dynaudio Focus 160 og der masser af det hele. Mine focus 160 erstattede for et par måneder siden et par B&W 683, som jeg havde masser af vellyd af. Med begge sæt højtalere har det været placering som har været den finjustering der fik hele lydbilledet til at komme frem og selvom en focus 160 er en lille højtaler sammenlignet med dine, så kan de spille godt op og med en rigtig god lyd og fornemmelse i bassen.
Jeg har ikke plads til at have mine højtalere specielt langt fra bagvæggen og min sofa står heller ikke langt fra. Til gengæld er min stue godt proppet til med en masse og bag min lytte position(sofaen) står der en godt fyldt ABC reol...

Jeg oplevede i en tidligere lejlighed at bassen var tam når jeg sad og lyttede. Det gjorde underværker at flytte sofabordet(som var ret så stort) når jeg rigtig sad og hørte musik.
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
jwaa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 26 April 2016 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Tak for alle de fine input. For lige at summere op:

- Overvej placeingen af højtalere, i forhold til væggen. Er sket, men ikke afprøvet .... :)
- Overvej en DAC i mellem Bluesound og forforstærker.
- Overvej generelt kabler. Hvad skal det være for nogle?
Hifi-freak skriver tilbage:
Er det sølv kabler ellers forsølvet cobber. Kan det godt blive lidt koldt i lyden.

- Ingen har forslået en Sub. Er det "med vilje"?
Til top Vis jwaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jwaa
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 29 April 2016 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

I forhold til kabelsnak så har jeg selv sølv mellem effekt og højtalere fra et par Qed Genesis Silver spiral og det ligger ikke i horisonten at de skal skiftes. Det er selvfølgelig en smagssag og hænger sammen med sammensætningen af anlægget som helhed. Den resterende del af kabelkæden er kobber.

Det virker måske som et køb af forkerte højtalere hvis du syntes at du mangler en sub. Et sæt Cm 10 kan, som jeg har hørt dem i en hifiklub, fint flytte noget luft og levere god bas lyd og fornemmelse. Du kan afprøve det med at låne en sub med hjem og selv få oplevelsen hjem i stuen. Det er jo en ekstra god undskyldning til at hører.musik og drikke masser af kaffe .

Hvad DAC angår, så bruger jeg hovedsageligt min til en PS4 og det går jeg ikke synderligt op i hvad den gør af det ene, eller andet. Bare det virker.
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes