Emne: Fair og god behandling ( Emne lukket)
|
|
Forfatter |
|
hifiigen Forum Bruger
Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 980
|
Sendt: 19 December 2015 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er høje forventninger til Hifi forretninger, og det er
måske en af årsagerne til, at kunden ikke er super tilfreds, og starter kritik
af dem på sociale medier. Men jeg har her en positiv oplevelse, som jeg gerne
vil dele. Det er HiFi Klubben Norge, men også HiFi Klubben Danmark har været involveret:
HiFi klubben har stoppet forhandlingen af Van den Hul
kabler, og i butikken i Aalborg lød forklaringen, at kul i kabler, som er et af
Van den Hul’s foretrukne materialer, er uegnet til digital overførsel! Så har
man hørt det med, jeg er helt uenig.
Nå, HiFi Klubben i hele Skandinavien har derfor sat lagerbeholdningen på Tilbudstorvet, og
på den norske HiFi Klubben fandt jeg et sæt The Hill interconnects, til ca.
halv pris, 3.099,- N.kr. Billedet viste et RCA-kabel, og jeg bestilte over
nettet, og anførte i bestillingen, at købet forudsatte RCA-stik i begge ender.
Jeg havde lidt bøvl med anførelse af adresse i
web-bestillingen – deres webhandelssystem ville ikke ordentligt acceptere dansk
adresse. Så jeg skrev umiddelbart efter bestillingen en mail til norske salgsafd., om ordren nu var
gået korrekt igennem? Svar: ”Njah, vi sælger og sender ikke udenfor Norge”. Det
princip kan man lide eller ej, men når de nu har en dansk afdeling også, må man
acceptere den holdning – og det er også deres forretning! Løsning for mig blev, at
kablet blev sendt til en bekendt jeg har i Oslo, som så videresendte til mig,
275,- D.kr. i forsendelse! Varekøbet trukket på mit kreditkort.
Da kablet så ankommer, er det sgu med XLR-stik! På ordren
stod et varenummer indeholdende et enkelt ”X” i varenavnet, hvilket de mente
var tilstrækkelig oplysning til mig om, at det varet XLR-stik. Lidt
mailkorrespondacne frem og tilbage om der var afsendt korrekt eller ej, men med
henvisning til min forudsætning om RCA-stik i bestillingen, så indvilgede Hifi Klubben
Norge i, at jeg kunne returnere og få pengene retur. Godt nok. Kablet blev sendt
retur til Norge, D.kr. 125,-.
Så er der jo så det, at jeg ikke synes jeg havde været
årsagen til, at kablet skulle returneres, så de 400,- i samlet fragt var helt
uforskyldt. Der var HiFi Klubben Norge heldigvis enig med mig, og ville refundere begge
forsendelsesomkostningerne, 400,- D. Kr. for forsendelse fra min bekendt i
Norge til mig, og min forsendelse til Norge. Normalt skal kunden selv betale
returomkostningerne, men her var HiFi Klubben meget fair. Det var heller ikke
uden bøvl for HiFi Klubben: det oprindelige køb blev returneret til mit
kreditkort, men fragten måtte bankoverføres, og det sket efter en oprigning fra
Hifi Klubben Danmark, som undrede sig over, at HiFi Klubben i Norge
skulle overføre penge til en dansk kunde, hvilket de ikke kunne, men de kunne kun
overføre til den oprindelige norske modtager, min bekendt i Oslo. Derfra får jeg så
pengene en gang.
Dette køb inkl. returnering var temmelig bøvlet for mig, også
for min bekendt, men jeg synes HiFi Klubben til fulde har imødekommet hvad jeg
synes er god og fair service.
__________________ Er nu passiv og sporadisk læser
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger
Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2888
|
Sendt: 21 December 2015 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint indlæg hifiigen. Vi må nok i fremtiden imødese mange flere kontroverser imellem butik og kunde, da der pga nethandel er blevet alt, alt for mange butikker i overskud, hvilket sikkert må være frustrerende for butiksindehaverne. På trods af øget handel, ser det sort ud med julehandlen ude i butikkerne. Og det er sku lidt æv, for det må jo ende med, at nettet bliver eneste sted, man kan få syn på nye varer. Ikke mere prøvelytte nyt stereo eller prøve nyt tøj. På den anden side har vi jo heller ikke, i forbindelse med fødevarer, været vant til først at kunne prøvesmage inden køb, og alligevel går det temmelig godt for lige den type af butikker. Så mon ikke vi vender os til det hen ad vejen.
god jul, nils
|
Til top |
|
|
Superfrg Forum Bruger
Bruger siden: 25 Juli 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 21 December 2015 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
At det ser sort ud fra de mindre fysiske forhandlere (ikke hifiklubben) vil jeg påstå i høj grad er deres egen skyld.
Jeg har købt en del nye highend varer (50K+ stykket) det sidste år hos mindre Danske forhandlere, og håndteringen af garantisager har været så latterlig nogle steder, at jeg næppe kommer til at handle der igen.
Vi snakker reparationstider der tælles i hele måneder, og ikke dage/uger.
Det var netop en af årsagerne til at jeg har købt sådanne steder, men havde jeg købt det brugt og evt. sendt en defekt enhed til den anden side af verdenen, havde jeg fået hurtigere og bedre service....det er virkelig langt ude.
På highend mærker er det også svært at "prøvesmage", da de fleste forhandlere ikke har demo udstyr hjemme.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 21 December 2015 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Superfrg skrev:
Jeg har købt en del nye highend varer (50K+ stykket) det sidste år hos mindre Danske forhandlere, og håndteringen af garantisager har været så latterlig nogle steder, at jeg næppe kommer til at handle der igen.
Vi snakker reparationstider der tælles i hele måneder, og ikke dage/uger.
|
|
|
Er du ofte ude for at high-end produkter går i stykker under garantiperioden ?
Jeg har haft hifi i omkring 40 år og altid købt nye varer. Jeg har aldrig oplevet en fejl i garantiperioden på noget af mit grej og kun få naturlige slidtagefejl efter mange års brug. Jeg har tidligere arbejdet i branchen og det var min erfaring at der meget sjældent var fejl på det dyre grej.
|
Til top |
|
|
Superfrg Forum Bruger
Bruger siden: 25 Juli 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 21 December 2015 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 gange det sidste år ..
Ene efter nogle måneder, den anden fra dag 1.
Derudover har jeg haft knas med nogle rør fra østen, men det er en del af gamet.
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger
Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 980
|
Sendt: 21 December 2015 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Superfrg skrev:
At det ser sort ud fra de mindre fysiske forhandlere (ikke hifiklubben) vil jeg påstå i høj grad er deres egen skyld.
Jeg har købt en del nye highend varer (50K+ stykket) det sidste år hos mindre Danske forhandlere, og håndteringen af garantisager har været så latterlig nogle steder, at jeg næppe kommer til at handle der igen.
Vi snakker reparationstider der tælles i hele måneder, og ikke dage/uger.
Det var netop en af årsagerne til at jeg har købt sådanne steder, men havde jeg købt det brugt og evt. sendt en defekt enhed til den anden side af verdenen, havde jeg fået hurtigere og bedre service....det er virkelig langt ude.
På highend mærker er det også svært at "prøvesmage", da de fleste forhandlere ikke har demo udstyr hjemme.
|
|
|
Uff, det lyder godt nok træls - og en af årsagerne til, at jeg strækker mig lidt for at købe anerkendte mærker, med en vis størrelse og distribution bag. Uanset lydmæssig kvalitet, ville jeg ikke købe fra en microlille high-end producent, fordi en dansk forhandler ville oftest have utrolig svært ved at opfylde forventningerne til service og garanti. Så hellere acceptere næst-bedst lydlvalitet, men sikkerheden for at min ejerglæde vil kunne opretholdes. __________________ Er nu passiv og sporadisk læser
|
Til top |
|
|
Superfrg Forum Bruger
Bruger siden: 25 Juli 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 21 December 2015 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træls rammer vidst meget godt....
De mærker jeg har haft med at gøre som gik istykker, er meget store (begge vel nok ca. i top 10) og meget gamle og meget
anerkendte - det er ikke et eller andet 1 mands firma knald.
Jeg havde netop samme tankegang, men jeg må indrømme at jeg kommer til at se på brugtmarkedet fremover.
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
|
|
|
|
|
|
|
|
|