Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 07:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Fair og god behandling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 19 December 2015 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Der er høje forventninger til Hifi forretninger, og det er måske en af årsagerne til, at kunden ikke er super tilfreds, og starter kritik af dem på sociale medier. Men jeg har her en positiv oplevelse, som jeg gerne vil dele. Det er HiFi Klubben Norge, men også HiFi Klubben Danmark har været involveret:

HiFi klubben har stoppet forhandlingen af Van den Hul kabler, og i butikken i Aalborg lød forklaringen, at kul i kabler, som er et af Van den Hul’s foretrukne materialer, er uegnet til digital overførsel! Så har man hørt det med, jeg er helt uenig.

Nå, HiFi Klubben i hele Skandinavien har derfor sat lagerbeholdningen på Tilbudstorvet, og på den norske HiFi Klubben fandt jeg et sæt The Hill interconnects, til ca. halv pris, 3.099,- N.kr. Billedet viste et RCA-kabel, og jeg bestilte over nettet, og anførte i bestillingen, at købet forudsatte RCA-stik i begge ender.

Jeg havde lidt bøvl med anførelse af adresse i web-bestillingen – deres webhandelssystem ville ikke ordentligt acceptere dansk adresse. Så jeg skrev umiddelbart efter bestillingen en mail til norske salgsafd., om ordren nu var gået korrekt igennem? Svar: ”Njah, vi sælger og sender ikke udenfor Norge”. Det princip kan man lide eller ej, men når de nu har en dansk afdeling også, må man acceptere den holdning – og det er også deres forretning! Løsning for mig blev, at kablet blev sendt til en bekendt jeg har i Oslo, som så videresendte til mig, 275,- D.kr. i forsendelse! Varekøbet trukket på mit kreditkort.

Da kablet så ankommer, er det sgu med XLR-stik! På ordren stod et varenummer indeholdende et enkelt ”X” i varenavnet, hvilket de mente var tilstrækkelig oplysning til mig om, at det varet XLR-stik. Lidt mailkorrespondacne frem og tilbage om der var afsendt korrekt eller ej, men med henvisning til min forudsætning om RCA-stik i bestillingen, så indvilgede Hifi Klubben Norge i, at jeg kunne returnere og få pengene retur. Godt nok. Kablet blev sendt retur til Norge, D.kr. 125,-.

Så er der jo så det, at jeg ikke synes jeg havde været årsagen til, at kablet skulle returneres, så de 400,- i samlet fragt var helt uforskyldt. Der var HiFi Klubben Norge heldigvis enig med mig, og ville refundere begge forsendelsesomkostningerne, 400,- D. Kr. for forsendelse fra min bekendt i Norge til mig, og min forsendelse til Norge. Normalt skal kunden selv betale returomkostningerne, men her var HiFi Klubben meget fair. Det var heller ikke uden bøvl for HiFi Klubben: det oprindelige køb blev returneret til mit kreditkort, men fragten måtte bankoverføres, og det sket efter en oprigning fra Hifi Klubben Danmark, som undrede sig over, at HiFi Klubben i Norge skulle overføre penge til en dansk kunde, hvilket de ikke kunne, men de kunne kun overføre til den oprindelige norske modtager, min bekendt i Oslo. Derfra får jeg så pengene en gang.

Dette køb inkl. returnering var temmelig bøvlet for mig, også for min bekendt, men jeg synes HiFi Klubben til fulde har imødekommet hvad jeg synes er god og fair service.



__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 21 December 2015 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Fint indlæg hifiigen.
Vi må nok i fremtiden imødese mange flere kontroverser imellem butik og kunde, da der pga nethandel er blevet alt, alt for mange butikker i overskud, hvilket sikkert må være frustrerende for butiksindehaverne. På trods af øget handel, ser det sort ud med julehandlen ude i butikkerne.
Og det er sku lidt æv, for det må jo ende med, at nettet bliver eneste sted, man kan få syn på nye varer. Ikke mere prøvelytte nyt stereo eller prøve nyt tøj. På den anden side har vi jo heller ikke, i forbindelse med fødevarer, været vant til først at kunne prøvesmage inden køb, og alligevel går
det temmelig godt for lige den type af butikker. Så mon ikke vi vender os til det hen ad vejen.

god jul, nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 21 December 2015 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

At det ser sort ud fra de mindre fysiske forhandlere (ikke hifiklubben) vil jeg påstå i høj grad er deres egen skyld.

Jeg har købt en del nye highend varer (50K+ stykket) det sidste år hos mindre Danske forhandlere, og håndteringen af garantisager har været så latterlig nogle steder, at jeg næppe kommer til at handle der igen.
Vi snakker reparationstider der tælles i hele måneder, og ikke dage/uger.

Det var netop en af årsagerne til at jeg har købt sådanne steder, men havde jeg købt det brugt og evt. sendt en defekt enhed til den anden side af verdenen, havde jeg fået hurtigere og bedre service....det er virkelig langt ude.

På highend mærker er det også svært at "prøvesmage", da de fleste forhandlere ikke har demo udstyr hjemme.
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 21 December 2015 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Superfrg skrev:


Jeg har købt en del nye highend varer (50K+ stykket) det sidste år hos mindre Danske forhandlere, og håndteringen af garantisager har været så latterlig nogle steder, at jeg næppe kommer til at handle der igen.
Vi snakker reparationstider der tælles i hele måneder, og ikke dage/uger.



Er du ofte ude for at high-end produkter går i stykker under garantiperioden ?

Jeg har haft hifi i omkring 40 år og altid købt nye varer. Jeg har aldrig oplevet en fejl i garantiperioden på noget af mit grej og kun få naturlige slidtagefejl efter mange års brug. Jeg har tidligere arbejdet i branchen og det var min erfaring at der meget sjældent var fejl på det dyre grej.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 21 December 2015 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

2 gange det sidste år ..

Ene efter nogle måneder, den anden fra dag 1.

Derudover har jeg haft knas med nogle rør fra østen, men det er en del af gamet.
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 21 December 2015 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Superfrg skrev:
At det ser sort ud fra de mindre fysiske forhandlere (ikke hifiklubben) vil jeg påstå i høj grad er deres egen skyld.

Jeg har købt en del nye highend varer (50K+ stykket) det sidste år hos mindre Danske forhandlere, og håndteringen af garantisager har været så latterlig nogle steder, at jeg næppe kommer til at handle der igen.
Vi snakker reparationstider der tælles i hele måneder, og ikke dage/uger.

Det var netop en af årsagerne til at jeg har købt sådanne steder, men havde jeg købt det brugt og evt. sendt en defekt enhed til den anden side af verdenen, havde jeg fået hurtigere og bedre service....det er virkelig langt ude.

På highend mærker er det også svært at "prøvesmage", da de fleste forhandlere ikke har demo udstyr hjemme.


Uff, det lyder godt nok træls - og en af årsagerne til, at jeg strækker mig lidt for at købe anerkendte mærker, med en vis størrelse og distribution bag. Uanset lydmæssig kvalitet, ville jeg ikke købe fra en microlille high-end producent, fordi en dansk forhandler ville oftest have utrolig svært ved at opfylde forventningerne til service og garanti. Så hellere acceptere næst-bedst lydlvalitet, men sikkerheden for at min ejerglæde vil kunne opretholdes.

__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 21 December 2015 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Træls rammer vidst meget godt....

De mærker jeg har haft med at gøre som gik istykker, er meget store (begge vel nok ca. i top 10) og meget gamle og meget
anerkendte - det er ikke et eller andet 1 mands firma knald.

Jeg havde netop samme tankegang, men jeg må indrømme at jeg kommer til at se på brugtmarkedet fremover.
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes